Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi - Alman Dili ve Edebiyatı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Alman Dili ve Edebiyatı - Lisans GER1012 Kulturgeschichte II Zorunlu 2 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Geç Ortaçağ, Rönesans, Humanizm ve Reformasyon dönemlerini kültür tarihi açısından irdelemek

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Geç Ortaçağ dönemi Almanya’daki gelişmeler, Rönesans dönemi, Hümanizm akımı, reformasyon ve karşı reformasyon ve son olarak reformasyonun politik ve kültürel sonuçları incelenecektir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Öğrenme etkinliği ve öğretme yöntemi olarak anlatma yöntemi uygulanmaktadır.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Almanca

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Dülmen, Richard van: Kultur und Alltag in der Frühen Neuzeit - Dorf und Stadt Dülmen, Richard van: Kultur und Alltag in der Frühen Neuzeit - Religion, Magie, Aufklärung Dülmen, Richard van: Kultur und Alltag in der Frühen Neuzeit - Das Haus und seine Menschen Gössmann, Wilhelm: Deutsche Geschichte im Grundriss Landwehr, Achim / Stockhorst, Stefanie: Einführung in die Europäische Kulturgeschichte Maurer, Michael: Kulturgeschichte Parry, Christoph: Menschen Werke Epochen - Eine Einführung in die deutsche Kulturgeschichte

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Kültür Tarihinin temel kavramlarını öğrenir
  • Gelecek yıllarda yapılacak derslere hazırlık yapar
  • Alman kültür tarihi hakkında genel bilgi sahibi olur
  • En önemli yazarları tanır
  • Farklı akımları birbirinden ayırt eder

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Kutsal iktidar modeli, Feodalizmin toplumsal yapısı ve derebeyliği sistemi
2 Yeni toplumsal sınıf olarak şövalyelik, şövalyelik erdemleri ve Haçlı seferleri
3 Papalık ve İmparatorluk iktidarı arasındaki anlaşmazlıklar, IV. Henry’nin Canossa’ya tövbe yolculuğu, Schwab/Staufer hanedanlığı ve Papalığın kudreti
4 Habsburg Hanedanlığı, Goldene Bulle -1356, Geç Ortaçağ: şehirleşme ve şehir halkı, tarımdan ticarete geçiş, lonca ve esnaf loncaları
5 Rönesans: Hamilik ve Patronaj sistemi ve Mediciler
6 Hümanizm akımı ve Rönesans’ının bir yansıması olarak Alman Hümanizmi
7 Reform bilinci, Reformasyon ve Luther
8 Ara Sınav Haftası
9 Barok Dönemi
10 30 Yıl Savaşları – sebep ve sonuçları
11 Vestfalya Barışı 1648
12 Prusya’nın yükselişi
13 XIV. Louis ve Absolutizm, Dresenli August ve Almanya’da Absolutizm
14 Barok ruhu ve düşünce sistemi: G.W. Leibniz, toplumsal gelişmeler, Barok sanatı
15 Cadı avı
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 16 16
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 1 16 16
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 1 32 32
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 8 8
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 2 16 32
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5