Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Alman Dili ve Edebiyatı - Lisans | GER1012 | Kulturgeschichte II | Zorunlu | 2 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Alman Dili ve Edebiyatı - Lisans | GER1012 | Kulturgeschichte II | Zorunlu | 2 | 4,00 | 2 | 0 |
Geç Ortaçağ, Rönesans, Humanizm ve Reformasyon dönemlerini kültür tarihi açısından irdelemek
-
Geç Ortaçağ dönemi Almanya’daki gelişmeler, Rönesans dönemi, Hümanizm akımı, reformasyon ve karşı reformasyon ve son olarak reformasyonun politik ve kültürel sonuçları incelenecektir.
Öğrenme etkinliği ve öğretme yöntemi olarak anlatma yöntemi uygulanmaktadır.
Yok
Almanca
Dülmen, Richard van: Kultur und Alltag in der Frühen Neuzeit - Dorf und Stadt Dülmen, Richard van: Kultur und Alltag in der Frühen Neuzeit - Religion, Magie, Aufklärung Dülmen, Richard van: Kultur und Alltag in der Frühen Neuzeit - Das Haus und seine Menschen Gössmann, Wilhelm: Deutsche Geschichte im Grundriss Landwehr, Achim / Stockhorst, Stefanie: Einführung in die Europäische Kulturgeschichte Maurer, Michael: Kulturgeschichte Parry, Christoph: Menschen Werke Epochen - Eine Einführung in die deutsche Kulturgeschichte
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Kutsal iktidar modeli, Feodalizmin toplumsal yapısı ve derebeyliği sistemi |
2 | Yeni toplumsal sınıf olarak şövalyelik, şövalyelik erdemleri ve Haçlı seferleri |
3 | Papalık ve İmparatorluk iktidarı arasındaki anlaşmazlıklar, IV. Henry’nin Canossa’ya tövbe yolculuğu, Schwab/Staufer hanedanlığı ve Papalığın kudreti |
4 | Habsburg Hanedanlığı, Goldene Bulle -1356, Geç Ortaçağ: şehirleşme ve şehir halkı, tarımdan ticarete geçiş, lonca ve esnaf loncaları |
5 | Rönesans: Hamilik ve Patronaj sistemi ve Mediciler |
6 | Hümanizm akımı ve Rönesans’ının bir yansıması olarak Alman Hümanizmi |
7 | Reform bilinci, Reformasyon ve Luther |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Barok Dönemi |
10 | 30 Yıl Savaşları – sebep ve sonuçları |
11 | Vestfalya Barışı 1648 |
12 | Prusya’nın yükselişi |
13 | XIV. Louis ve Absolutizm, Dresenli August ve Almanya’da Absolutizm |
14 | Barok ruhu ve düşünce sistemi: G.W. Leibniz, toplumsal gelişmeler, Barok sanatı |
15 | Cadı avı |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 32 | 32 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 2 | 16 | 32 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 |
ÖÇ2 |
ÖÇ3 |
ÖÇ4 |
ÖÇ5 |