Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği - Lisans DKA302 Kur'an Yorum Bilimi Zorunlu 6 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Kur'an-ı Kerim'in tanıtılması, anahatları ile yorumbilim ekolleri, Kur'an'ı okuma, anlama ve yorumlama ilkeleri hakkında öğrenciye sahih bilgiler vermek

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Kur'an'ın kaynağı; vahiy bağlamında Peygamber-Kur'an ilişkisi, nass-olgu ilişkisi Şekli özellikleri; ayet, sure mefhumları, kitaplaşması, dilsel özellikleri ve kıraatler olgusu Kur'an'ın ana fikri, içeriği, temel konuları, hedefi, üslubu Kur'an nasıl okunuyor? Nasıl okunmalıdır? (Okuma çeşitleri ve metodları) Klasik yorumbilim ekolleri Çağdaş yorumbilim ekollleri Yorumbilim tekniklerinin Kur'an'a uyarlanması

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Soru-Yanıt, Sorun öğretim, okuma, çözme, Beyin Fırtınası, Tartışma

Staj Durumu

Bu dersin stajı yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

DEMİRCİ, Muhsin, Tefsir Tarihi, 2006 baskısı DEMİRCİ, Muhsin, Tefsir Usulü, 2003 baskısı Izutsu, Toshihiko, Kur'an'da Allah ve İnsan SÜLÜN, Murat, Kur'an Kılavuzu; Kur'an-ı Kerim Nedir? Nasıl Okunur? YILDIRIM, Suat, Kur'an-ı Kerim ve Kur'an İlimlerine Giriş

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Kur'an-ı Kerim'in şekli özellikleri hakkında bilgi verir
  • Kur'an-ı Kerim'in nasıl okunması gerektiğini öğretir
  • Kur'an-ı Kerim'in nasıl anlaşılacağı hakkında bilgi verir
  • Kur'an-ı Kerim'in nasıl yorumlanacağı hakkında ilke ve kaideler sunar
  • Kur'an yorumbilim ekollerini tanıtır

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Kuran nedir, ne değildir?
2 Kur'an'ın kaynağı; vahiy bağlamında Peygamber-Kur'an ilişkisi, nass-olgu ilişkisi
3 Şekli özellikleri; ayet, sure mefhumları, kitaplaşması, dilsel özellikleri ve kıraatler olgusu
4 Kur'an'ın ana fikri, içeriği, temel konuları, hedefi, üslubu
5 Kur'an nasıl okunuyor? Nasıl okunmalıdır? (Okuma çeşitleri ve metodları)
6 Klasik yorumbilim ekolleri
7 Çağdaş yorumbilim ekollleri
8 Çalışma Haftası
9 Ara Sınav
10 Anlama nedir?
11 Anlama ilkeleri
12 Yorumlama nedir? (Tevil ve çeşitleri )
13 Yorumlama yöntemleri
14 Yorumbilim tekniklerinin Kur'an'a uyarlanması
15 Yorumbilim tekniklerinin Kur'an'a uyarlanması
16 Yorumbilim tekniklerinin Kur'an'a uyarlanması
17 Çalışma haftası
18 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi