Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği - Lisans | DKA302 | Kur'an Yorum Bilimi | Zorunlu | 6 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği - Lisans | DKA302 | Kur'an Yorum Bilimi | Zorunlu | 6 | 3,00 | 2 | 0 |
Kur'an-ı Kerim'in tanıtılması, anahatları ile yorumbilim ekolleri, Kur'an'ı okuma, anlama ve yorumlama ilkeleri hakkında öğrenciye sahih bilgiler vermek
-
Kur'an'ın kaynağı; vahiy bağlamında Peygamber-Kur'an ilişkisi, nass-olgu ilişkisi Şekli özellikleri; ayet, sure mefhumları, kitaplaşması, dilsel özellikleri ve kıraatler olgusu Kur'an'ın ana fikri, içeriği, temel konuları, hedefi, üslubu Kur'an nasıl okunuyor? Nasıl okunmalıdır? (Okuma çeşitleri ve metodları) Klasik yorumbilim ekolleri Çağdaş yorumbilim ekollleri Yorumbilim tekniklerinin Kur'an'a uyarlanması
Anlatım, Soru-Yanıt, Sorun öğretim, okuma, çözme, Beyin Fırtınası, Tartışma
Bu dersin stajı yok
Türkçe
DEMİRCİ, Muhsin, Tefsir Tarihi, 2006 baskısı DEMİRCİ, Muhsin, Tefsir Usulü, 2003 baskısı Izutsu, Toshihiko, Kur'an'da Allah ve İnsan SÜLÜN, Murat, Kur'an Kılavuzu; Kur'an-ı Kerim Nedir? Nasıl Okunur? YILDIRIM, Suat, Kur'an-ı Kerim ve Kur'an İlimlerine Giriş
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Kuran nedir, ne değildir? |
2 | Kur'an'ın kaynağı; vahiy bağlamında Peygamber-Kur'an ilişkisi, nass-olgu ilişkisi |
3 | Şekli özellikleri; ayet, sure mefhumları, kitaplaşması, dilsel özellikleri ve kıraatler olgusu |
4 | Kur'an'ın ana fikri, içeriği, temel konuları, hedefi, üslubu |
5 | Kur'an nasıl okunuyor? Nasıl okunmalıdır? (Okuma çeşitleri ve metodları) |
6 | Klasik yorumbilim ekolleri |
7 | Çağdaş yorumbilim ekollleri |
8 | Çalışma Haftası |
9 | Ara Sınav |
10 | Anlama nedir? |
11 | Anlama ilkeleri |
12 | Yorumlama nedir? (Tevil ve çeşitleri ) |
13 | Yorumlama yöntemleri |
14 | Yorumbilim tekniklerinin Kur'an'a uyarlanması |
15 | Yorumbilim tekniklerinin Kur'an'a uyarlanması |
16 | Yorumbilim tekniklerinin Kur'an'a uyarlanması |
17 | Çalışma haftası |
18 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|