Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Gazetecilik -Doktora -2016 | GZT8206 | Küreselleşme ve Medya | Seçmeli | 1 | 7,50 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Gazetecilik -Doktora -2016 | GZT8206 | Küreselleşme ve Medya | Seçmeli | 1 | 7,50 | 3 | 0 |
Dersin amacı, öğrencileri küreselleşme ve etkilerini; küreselleşen dünyada medyanın yaşadığı değişim ve dönüşüm temelinde, medya ekonomisi, medya sahipliği ve teknoloji etkileriyle birlikte anlamaya, yorumlamaya ve tartışmaya teşvik etmektir.
-
Küreselleşme kavramı ve küreselleşmeye farklı yaklaşımlar; küresel köy, kültür emperyalizmi ve medya emperyalizmi gibi kavramlarla birlikte geliştirilen tartışmalar; küreselleşmenin ekonomik, sosyal, politik ve kültürel etkileri; medyanın küreselleşmesi; medya ekonomisi ve küresel piyasalar gibi başlıca konular değerlendirilecek ve "Büyük Medya" geleneksel ve yeni medya temelinde küresel boyutta öne çıkan büyük medya kuruluşları ve teknoloji firmaları/grupları üzerinden araştırılacak ve tartışılacaktır. Ders kapsamında, öğrenciler bir araştırma yapmakta ve bu araştırmalar sınıfta tüm öğrencilerin katılımıyla genişçe değerlendirilmekte ve tartışılmaktadır. Yine, dersin içeriği, medya yöneticilerinin ve profesyonellerinin katıldığı seminerlerle de geliştirilmektedir.
Ders kapsamındaki farklı başlıklardaki konuların sunumu; soru-cevap; tartışma; ödev; araştırma.
Yok
Türkçe
• Enformasyon Toplumu ve Küreselleşme Sürecinde Türkiye Nurcan Törenli Bilim ve Sanat Yayınları • Küresel İletişim Nilgün Tutal Cheviron Ekslibris Yayıncılık • Medya Abideleri Mark Tungate Rota Yayın • Dünya Medyası Özgür Gönenç Truva Yayınları • Uluslararası İletişim İrfan Erdoğan Kaynak Yayınları • Medyanın Sorunu Robert W. McChesney Kalkedon Yayınları
Yok.
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Giriş: Amaç, içerik, yöntem |
2 | Küreselleşme kavramı ve küreselleşme tartışmaları |
3 | "Küresel Köy"; "Kültür Emperyalizmi"; "Medya Emperyalizmi" |
4 | Küreselleşmenin Ekonomik, Sosyal, Siyasi ve Kültürel Etkileri |
5 | Medya Ekonomisi ve Küresel Piyasalar |
6 | Medyanın Küreselleşmesi |
7 | Medya Sahipliği; "Medya Tekelleri" (Geleneksel Medya) |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Küreselleşen dünyada, yeni iletişim teknolojileri ve yeni medya ile birlikte yaşanan değişim ve dönüşüm |
10 | "Büyük Medya" (Geleneksel Medya'nın büyük medya tekelleri ve oligapolleri) ve küreselleşen dünyadaki etkileri |
11 | Yeni Medya ve Teknoloji temelli "Büyük Medya" ve küreselleşen dünyadaki etkileri |
12 | Uluslararası Medya Sisteminde Alternatif Düzen Arayışları ve Tepkiler |
13 | Seminer ve Tartışma: Medya Sistemi Küresel Düzeyde Rekabetçi Bir Piyasa Oluşturuyor Mu? |
14 | Sunum ve Tartışmalar |
15 | Sunum ve Tartışmalar |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 15 | 4,5 | 67,5 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Seminer ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 15 | 3 | 45 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |