Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans - 2014 | ILT3097 | Küreselleşme ve Medya | Seçmeli | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans - 2014 | ILT3097 | Küreselleşme ve Medya | Seçmeli | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı, küresel medya endüstrilerinin dinamiklerini ve güncel sorunlarını tartışmaktır. Özellikle küreselleşme olgusu ile küreselleşmenin medya alanındaki dönüştürücü etkileri tarihsel-eleştirel bir bakış açısıyla analiz edilmeye çalışılacaktır
-
Küreselleşme kavramı üzerine genel bilgi edinilmesi. Haber ve bilginin küresel düzeyde serbest dolaşımı ve üzerindeki engeller hakkında fikir sahibi olunması. Yeni iletişim teknolojilerinin tanınması. Küreselleşmenin ardından iletişim düzeyinde yaşanan değişiklikler ve gelişmeler hakkında bilgi verilmesi. İletişim politikalarını emperyalist politikalarla birlikte analiz edebilme. İletişimin geleceği konusunda varsayımlarda bulunabilme yeteneği
Sunum ve sözlü anlatım
yok
Türkçe
1.Küreselleşen Medya; İktidar ve Mücadele Alanı- Güliz Uluç 2.İletişim ve Emperyalizm; Funda Başaran 3.Uluslararası Medya, Yasemin İnceoğlu 4.Küreselleşme; Z. Bauman 5.İletişimin Dünyasallaşması, A. Mattelart
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | küreselleşme kavramı |
2 | Küreselleşme literatürü içerisindeki temel tartışmalar |
3 | küreselleşmenin olumlu ve olumsuz etkileri, küreselleşme olgusuyla beraber uluslararası alanda yaşanan değişimler |
4 | Küresellik, Yerellik ve Ulusal Kültür Tartışmaları |
5 | Küresellleşmenin medya sektörünü nasıl etkilediği, uluslararası iletişim, medya ve küreselleşme arasındaki ilişki |
6 | Dünya iletişim ve enformasyon düzeni, , küresel haber akışının nasıl gerçekleştirildiği |
7 | Enformasyonun dengeli dağılımı ile ilgili olarak uluslararası düzeyde yapılan çalışmalar |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Haber ve bilginin serbest dolaşımını engelleyen nedenler |
10 | Türk ve dünya medyasında tekelleşme-yerelleşme olguları ve örnekleri |
11 | Yeni iletişim teknolojileri ve bu teknolojilerin iletişimin uluslararasılaşma sürecine etkileri |
12 | Küreselleşme sürecinin ardından oluşan yeni uluslarararası iletişim düzeni ve bu yeni düzen karşısında alternatif düzen arayışları |
13 | İletişim politikalarının emperyalist politikalarla etkileşimi, |
14 | Küresel Pazarlar, Yerel Talepler: Alışveriş Kültürü ve Sermayenin Küresel Dolaşımı |
15 | Uluslarararası iletişim düzeninin geleceğine yönelik yaklaşımlar |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 6 | 3 | 18 |
Proje ve Hazırlığı | 6 | 3 | 18 |
Ödev ve Hazırlığı | 6 | 3 | 18 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 3 | 3 | 9 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 4 | 3 | 12 |
Rapor ve Hazırlığı | 3 | 3 | 9 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |