Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Film Tasarımı | FLM2011 | Kurgu I | Zorunlu | 3 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Film Tasarımı | FLM2011 | Kurgu I | Zorunlu | 3 | 4,00 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı öğrencilerin televizyon ve sinemada kurgunun kuramsal temel bilgilerine sahip olmasını, doğrusal olmayan bir araçla (bilgisayar) yapılmasını öğrenerek kurgu konusunda temel bilgi ve beceri özelliklerine sahip olmasını sağlamaktır.
-
Temel Kurgu Teorileri ve bilgisi sonrasında bir bilgisayar yazılımı ile videoların, grafik, müzik, ses efekti ve yazı ile anlamsal bir bütünlük oluşturacak şekilde bir araya getirilmesi gösterilecek, temel kurgu prensipleri ve çeşitleri açıklanarak, ses-video teknikleri uygulanacaktır. Bilgisayarda temel kavramlar ve kullanım özellikleri, Kurgu programı arayüzünü tanıma, temel sinyal bilgisi, çözünürlük, HD ve DVPAL kurgu türleri, farklı video tape formatları, dijital ve anolog sinyaller, video capture ve bağlantı türleri, insert, overwrrite, timeline, temel geçiş efektleri, ses, ses efekti, grafik ve müzik uygulamaları, archive, trimming, organize, editing, reconnect, convert çeşitleri, video-ses renderı ve KJ kullanımı dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Anlatım, soru cevap, tartışma
-
Türkçe
Sinemada Kurgu. Dymitrik,Sinemada Görüntü Kurgusu. Sokolov Çev. S Aslanyürek,Kurgunun Dili. Ray Thompson Çev. S Yıldız
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Kurgunun tanımlanması, tarihsel gelişimi. Edebiyattan sinemaya kurgu. |
2 | Sinemaya öykünün girişi, sahne kurgusu, sinema dilinin gelişim süreci içinde kurgunun keşfi |
3 | Diyalektik kurgu, Sovyet kurgu kuramcıları I (Kuleshov deneyleri) |
4 | Sovyet Kurgu kuramcıları II (Pudovkin ve Eisenstein'ın kurguya yaklaşımları) |
5 | Kesme, 180 derece, 30 derece eksen kuralları, hareket bağlantısı, bakış-hareket yönü, çekim ölçekleri ve terminolojisi |
6 | Geçiş yöntemleri, Adobe Premiere ile kurguya giriş, temel arayüz ve iş akışının anlatımı |
7 | Sınıf içi Uygulama I - Eksen problemi, yuvarlak masa problemleri, eksen değiştirme, mizansen planı, dekupaj ve storyboard çalışması |
8 | Vize ödevi teslimi (Ödev Kuleshov deneylerini izleme, üzerine tartışma, değerlendirme) |
9 | Kurgu teknolojileri tarihsel gelişimi kısaca anlatılır. "Cutting Edge" film izleme / tartışma |
10 | Adobe Premiere ile kurgu. Kaba kurgu, ince kurgu, iş akışı, genel post-production süreci, video formatları. |
11 | Başlık oluşturma, efekt kullanımı, renk düzeltme |
12 | Plan sekans, klasik kurgu, yaratıcı kurgu, lirik kurgu, atlamalı kurgu, ritm artırma, azaltma vb. |
13 | Sınıf içi Uygulama II - örnek sahne dekupaj / çekim |
14 | Sınıf içi Uygulama II- Çekim, Kurgu, izleme-tartışma |
15 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 75 | 75 |