Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü - Bilgi ve Belge Yönetimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Bilgi ve Belge Yönetimi -Tezli Yüksek Lisans - 2014 BBY7002 Kurumsal Bilgi Sistemleri Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı bilgi teknolojilerinin ve Yönetim Bilgi Sistemlerinin tarihsel gelişimini, veri ve bilgi kavramlarını ve özelliklerini, sistem ve bilgi sistemi kavramlarını, bilgi sistemlerinin işletme içindeki rolünü ve önemini, yöneticilerin karar fonksiyonlarında bilginin önemini, YBS’nin işletme içindeki uygulama alanlarını, YBS’nin yarattığı fırsat ve tehlikeleri, internet üzerinde elektronik iş yapma biçimlerini, vb. öğretmektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; yönetimde bilişimin önemli rolünü konusunu açıklayabilecektir, bilişim Sistemlerini tanımlar ve açıklayabilecektir, kişisel, grup ve kurumsal düzeydeki bilişim sistemlerinin arasındaki farkı sayabilecektir, örgütlerdeki bilişim sistemlerinin stratejik, taktik ve işlemsel rollerini ve fonksiyonlarını tanımlayabilecektir, bilişim sistemlerinin beş ana elemanını tanımlar ve örnekleyebilecektir, bilişim sistemleri yönetiminin üç ana alanını açıklayabilecektir, yeni gelişen teknolojileri açıklayabilecektir, bilişim sistemleri ile ilgili etik ve sosyal problemleri açıklayabilecektir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Eğitim Dili Türkçedir. Ancak tüm kaynaklar İngilizcedir.

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Laudon, K. C. (2014). Yönetim bilişim sistemleri : Dijital işletmeyi yönetme = Management information systems : managing the digital fir. Nobel. Kennedy, A. S., & Tschanz, J. F. Natural resource management information systems: a guide to design. 1975 July. Argonne National Laboratory, Illinois. 90 P. Ntis: Tid-27039; Hc (a05), Mf (a01). Schwieger, D., & Ladwig, C. (2021). Using a Modified Understanding by Design (R) Framework to Incorporate Social Media Tools in the Management Information Systems Curriculum for Generation Y and Z Students. Journal of Information Systems Education, 32(3), 166-175. Bravo, L. G., Nistor, N., & Ramirez, B. C. (2021). Narrating in grey: An application to educational management information systems and accountability. Information Development, 37(1), 58-71. Fathelrahman, A. (2019). Using reflection to improve distance learning course delivery: a case study of teaching a management information systems course. Open Learning, 34(2), 176-186. Gebre-Mariam, M., & Bygstad, B. (2019). Digitalization mechanisms of health management information systems in developing countries. Information & Organization, 29(1), 1-22.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Çağdaş yönetim bilgi sistemlerinin bir kurumdaki işletme stratejisini, iş süreçlerini ve pratik uygulamaları nasıl desteklediğini kavrayabilecektir.
  • İş kararlarında ve rekabet avantajını sürdürmede çeşitli destek sistemlerinin nasıl kullanılabileceğini ilişkilendirebilecektir.
  • İnternet ve World Wide Web'in e-ticaret, iş mobilitesi ve iletişim, işbirliği ve bulut bilişim için nasıl küresel bir platform sağladığını açıklayabileceklerdir.
  • İş verileri, veri yönetimi ve iş zekası arasındaki kanıtlanmış değeri ve ilişkiyi tartışabilecektir.
  • Analitik düşünmeyi, yaratıcılığı ve işletme odaklı problem çözme yeteneğini devam etmekte olan yönetim bilgi sistemleri zorluklarına, trendlere ve ilgili vaka çalışmalarına uygulayabileceklerdir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Günümüz İş Dünyasında Bilişim Sistemleri
2 Küresel E-İş ve İşbirliği
3 Bilgi Sistemleri, Organizasyonlar ve Strateji
4 Bilişim Sistemlerinde Etik ve Sosyal Konular
5 BT Altyapısı ve Gelişen Teknolojiler
6 İş Zekasının Temelleri: Veritabanları ve Bilgi Yönetimi
7 Telekomünikasyon, İnternet ve Kablosuz Teknoloji
8 Ara Sınav
9 Bilgi Sistemlerinin Güvenliği
10 Operasyonel Mükemmellik ve Müşteri Yakınlığını Elde Etmek: Kurumsal Uygulamalar
11 E-Ticaret: Dijital Piyasalar, Dijital Ürünler
12 Bilgiyi Yönetmek
13 Karar Vermeyi Geliştirmek
14 Bina Bilgi Sistemleri
15 Proje yönetimi
16 Küresel Sistemlerin Yönetimi
17 Final Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 12 2 24
Proje ve Hazırlığı 6 1 6
Ödev ve Hazırlığı 12 1 12
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 12 3 36
Seminer ve Hazırlığı 6 2 12
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 12 3 36
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 2 6 12
Teorik Ders Saati 3 12 36
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5