Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İletişim Fakültesi - Radyo, Televizyon ve Sinema

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Radyo, Televizyon ve Sinema - Lisans - 2014 ILT3095 Kurumsal İletişim ve Sosyal Medya Seçmeli 5 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Kurumsal İletişim ve medya kavramları çerçevesinde kurumsal iletişimin dönüşümünü değerlendirmektir. Kurumsal iletişimin temel unsurlarından olan paydaş iletişimi çerçevesinde yürütülecek kurumsal iletişim stratejilerinde sosyal medya unsurlarına yer vermek ve örneklerle uygulamaları anlatmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Derse giriş kurumsal iletişim ve sosyal medya kavramı ile yapılır. Kurumsal iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim stratejilerindeki dijital dönüşüm anlatılır. Kurumsal iletişimin esas hedefini oluşturan paydaş iletişimine vurgu yapılacaktır. Sosyal Medyada kurum kimliği, kurum imajı ve kurum kültürü gibi kurumsal değerler ve iletişimde iletişim uygulamaları örnekler çerçevesinde ele alınacaktır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders, ödevler

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Joep Cornelissen, Kurumsal İletişim, İstanbul: The Kitap Zekiye Tamer Gencer, Kurumsal İletişimin El Kitabı, Konya, Eğitim Yayınevi Buluthan Çetintaş, Kurumsal İletişim Stratejisi ve Kurumsal Bloglar, Konya: Eğitim Yayınevi Münevver çağın Bektaş, Kurumsal iletişim, Lefkoşa: Rüstem Kitabevi Özlem Aşman Alikılıç: Halkla İlişkiler 2.0, Ankara: Efil Yayınları

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Kurumsal iletişimde sosyal medyanın önemini kavramak
  • Kurumsal iletişimde dijital dönüşüm farkındalığını kazandırmak
  • Sosyal medyada kurumsal iletişim uygulamalarına dikkat çekmek
  • 4. Sosyal medya örnekleri ile online kurumsal iletişim stratejilerinin önemini açıklayabilmek
  • Online kurumsal iletişimde paydaş katılımını sağlamada sosyal medyayı etkili kullanmayı başarmak

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Kurumsal İletişim Kavramı
2 Kurumsal İletişim Yönetimi
3 Kurumsal İletişim Stratejileri ve Kurumsal İletişimin Dijital Dönüşümü
4 Sosyal Medyada Kurum Kimliği, Kurum İmajı ve Kurum Kültürü
5 Sosyal Medyada Paydaş Katılımı ve Kurum içi İletişim
6 Değişim Yönetimi ve Medya İlişkileri
7 Ara Sınav Öncesi Konu Tekrarı
8 Ara Sınav Haftası
9 Sosyal Medyada Konu Yönetimi
10 Sosyal Medyada Kriz İletişimi
11 Sosyal Medyada Kurumsal Sosyal Sorumluluk Anlayışı
12 Sosyal Medyada İtibar Yönetimi
13 Sosyal Medyada Kurumsal İletişim Örnekleri
14 Sosyal Medyada Kurumsal İletişim Örnekleri
15 Sosyal Medyada Kurumsal İletişim Örnekleri
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 16 32
Ödev ve Hazırlığı 2 8 16
Sunum ve Hazırlığı 2 8 16
Arasınav ve Hazırlığı 1 8 8
Final ve Hazırlığı 1 8 8

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5