| Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
| 2022 - Fizik - Lisans %30 | IMT4152 | Language and Translation in Film | Seçmeli | 5 | 4,00 | 2 | 0 |
| Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
| 2022 - Fizik - Lisans %30 | IMT4152 | Language and Translation in Film | Seçmeli | 5 | 4,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı öğrencilere filmlerdeki çeşitli dil kullanım ve çeviri biçimlerine dair bilgi sağlamaktır.
-
Ders sinemada çevirmen ve tercümanların kurmaca temsillerine, çok dilli filmlere ve onların çevirisine, göstergelerarası çeviri örnekleri olarak uyarlama ve yeniden çevrimlere ve görsel-işitsel çeviri biçimleri olarak altyazı ve dublaj çevirisine bir giriş ve altyapı sunmaktadır. Böylece çeviri çalışmalarının disiplinlerarası doğasına ve çeviri ile film çalışmaları arasındaki etkileşim yollarına dair farkındalık kazandırmak amaçlanmaktadır.
-
Yok
İngilizce
-
-
| Hafta | Teorik |
|---|---|
| 1 | Derse giriş: Sinemada dil ve çeviri |
| 2 | Çeviri, Küreselleşme ve Sinema |
| 3 | Yeniden Bağlamlaştırma olarak Çeviri |
| 4 | Göstergelerarası Çeviri olarak Uyarlama |
| 5 | Çeviri Biçimi olarak Yeniden Çevrimler |
| 6 | Sinemada Çokdillilik: Çok Dilli Çeviri Türleri |
| 7 | Filmlerde Dilsel ve Kültürel Temsil |
| 8 | Filmlerde Kurmaca Çevirmen ve Tercüman Temsilleri |
| 9 | Filmlerde Dil değişkesi ve Dil Değiştirme |
| 10 | Ara sınav |
| 11 | Çok Dilli Filmlerin Çevirisi |
| 12 | Kültürlerarası Aracılık olarak Görsel-işitsel Çeviri |
| 13 | Film Çevirisi: Altyazı Çevirisine Karşı Dublaj Çevirisi |
| 14 | Öğrenci Sunumları |
| 15 | Öğrenci Sunumları |
| 16 | Genel Değerlendirme |
| 17 | Final Sınavı |
| Değerlendirme | Değer |
|---|---|
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
| Final Sınavı | 100 |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|
| ÖÇ1 | ||||||||||||
| ÖÇ2 | ||||||||||||
| ÖÇ3 | ||||||||||||
| ÖÇ4 | ||||||||||||
| ÖÇ5 |