Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Avrupa Araştırmaları Enstitüsü - Avrupa'da Siyasal İletişim (İngilizce)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2019 - Avrupa'da Siyasal İletişim (İngilizce) - Tezli Yüksek Lisans PCE7012 Law, Public Sector and Financing of Political Communication Seçmeli 1 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrencilere siyasal iletişim ile ilgili temel kavram ve kuramlarını öğretmek; medya, kamuoyu ve kamu politikalarının nasıl etkileşime girdiğini açıklamak; birey olarak siyasal iletişim yaklaşımlarını ile düşüncelerini değerlendirmek; siyasi kampanyaların analizini sağlamak; siyasi iletişimin etik boyutlarını tartışmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders, çağdaş toplumlarda siyasal iletişim ve kampanyaların gelişimini ve yapısını inceler. Siyasal iletişimin amacı, aktörleri, nitelikleri ve türleri, eski ve yeni iletişim araçları yanında, siyasal kampanya stratejilerini ve taktiklerini eleştirel bir gözle değerlendirir. Siyaset-medya ilişkileri, medya sahipliği, siyasal kampanyaların finansmanı, kamuoyu üzerindeki etkilerini çözümler.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Öğretim üyesinin anlatımları (görsel/işitsel araçlar desteğiyle); Örnek olay incelemeleri (aktörler, kampanyalar, krizler); Soru-Yanıt-Tartışma

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

A. Aziz, Siyasal İletişim, Nobel Yayın Dağıtım, 2019. H. Biçer Olgun, “Jürgen Habermas, Hannah Arendt ve Rıchard Sennett’in Kamusal Alan Yaklaşımları”, https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/324290 M. J. Canel and K. Sanders, “Government Communication: An Emerging Field in Political Communication Research”, H. A. Semetko ve M. Scammell (eds), The Sage Handbook of Political Communication, London; Sage, 2012, 85-96, https://mariajosecanel.com/pdf/emergingfield.pdf Ö. F. Gençkaya, Siyasetin ve Seçim Kampanyalarının Finansmanı: Rekabet, Şeffaflık ve Hesap Verebilirlik, Demokrasi Barometresi Analiz Raporu 4, Denge ve Denetleme Ağı, 2014, http://www.birarada.org/upload/Node/22665/files/Siyasetin_ve_Sec_im_Kampanyalarinin_Finansmani.pdf Ö. F. Gençkaya, Umut Gündüz, Damla Cihangir-Tetik, Siyasetin Finansmanı ve Şeffaflık, Şeffaflık Derneği, 2016, https://www.seffaflik.org/wp-content/uploads/2015/03/siyasetin-finansman%C4%B1-rapor_Ocak-2016.pdf D. A. Graber, with the assistance of James M. Smith “Political Communication Faces the 21st Century”, Journal of Communication, September 2005, 479-507. http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.505.7251&rep=rep1&type=pdf J. Habermas et. Al., , “The Public Sphere: An Encyclopedia Article” (1964) , New German Critique, No. 3. (Güz, 1974), 49-55. https://www.konstfack.se/PageFiles/24768/habermas-1964-the-public-sphere.pdf J. Habermas, Kamusal Alan: Ansiklopedik Bir Makale, çeviren: Nuran Yavuz, Birikim, 70, 1995, http://www.birikimdergisi.com/birikim-yazi/4966/kamusal-alan-ansiklopedik-bir-makale#.XaGFjpIzbIU J. Habermas, Kamusallığın Yapısal Dönüşümü, (Çev: Tanıl Bora, Mithat Sancar) İstanbul, İletişim Yayınları, 2014. B. McNair, An Introduction to Political Communication (5th edition). New York: Routledge, 2011. Pippa Norris, “Political Communication”, International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences, 2nd edition, Volume 18 https://sites.hks.harvard.edu/fs/pnorris/Acrobat/Political%20Communications%20encyclopedia2.pdf R. Negrine, & J.Stanyer, (eds.) The Political Communication Reader. New York: Routledge, 2007. Turgay Uzun - M. Reha Bilir, “Siyasal İletişim ve Propaganda: Yöntemler ve Uygulamalar” Türkiz, 2011, 21-51, https://www.tasav.org/media/k2/attachments/Turkiz-Sayi-8.c.pdf

Dersin Web Sayfası

-n/a

Öğrenme Çıktıları

  • Siyasal iletişim ve kampanya süreçlerini, aktörlerini ve unsurlarını eleştirel ve ayrıntılı olarak açıklar.
  • Demokratik ve katılımcı iletişim ve siyasal iletişim süreçlerinin demokratik toplumsallaşma yönünden önemi kavrar.
  • Siyasal iletişimin ve kampanya süreçlerinin etik boyutları hakkında tutum geliştirir.
  • Türkiye’de ve dünyadaki siyasal iletişim süreçleri ve yerel-küresel etkileşimini çözümler.
  • Medya metinlerini eleştirel gözle okuma yeteneği geliştirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Siyasal iletişim: Genel Tanıtım
2 Kamusal Alan ve Siyasal İletişim, Habermas, Olgun-Biçer, Norris
3 Siyasal İletişim: Kavramsal Çerçeve, Aziz Bölüm 1-2, Graber.
4 Siyasal İletişim: Kavramsal Çerçeve, Aziz Bölüm 1-2, Graber.
5 Siyasal İletişim: Aktörler, Aziz, Bölüm 3, Uzun-Bilir, McNair Kısım 1
6 Siyasal İletişim: Nitelikleri ve Türleri, Aziz, Bölüm 4 (ss. 39-43)-5, Uzun-Bilir, Handbook of Pol. Com. Kısım 1
7 Siyasal İletişim: Nitelikleri ve Türleri, Aziz, Bölüm 4 (ss. 39-43)-5, Uzun-Bilir, Handbook of Pol. Com. Kısım 1
8 Ara Sınav Haftası
9 Siyasal İletişim: Yöntem ve Teknikler, Aziz, Bölüm 4 (ss. 44-69), Uzun-Bilir, Handbook of Pol. Com. Kısım 1
10 Medya ve siyaset: Aziz, Bölüm 7, Handbook of Pol. Com. Kısım 1, M.J. Canel
11 Siyasal kampanyalar, Aziz Bölüm 8, Negrine&Stanyer Kısım 3, McNair Bölüm 6
12 Türkiye’de siyasal kampanyalar: Aziz Bölüm 9, Gençkaya 2014
13 Türkiye’de siyasal kampanyalar: Aziz Bölüm 9, Gençkaya vd. 2016
14 Örnek olay çözümlemeleri: Seçim kampanyaları
15 Örnek olay çözümlemeleri: Kamu spotları
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 12 4 48
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 2 24 48
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 22 22
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 18 18
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 20 20
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi