Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2019 - Avrupa'da Siyasal İletişim (İngilizce) - Tezli Yüksek Lisans | PCE7012 | Law, Public Sector and Financing of Political Communication | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2019 - Avrupa'da Siyasal İletişim (İngilizce) - Tezli Yüksek Lisans | PCE7012 | Law, Public Sector and Financing of Political Communication | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Öğrencilere siyasal iletişim ile ilgili temel kavram ve kuramlarını öğretmek; medya, kamuoyu ve kamu politikalarının nasıl etkileşime girdiğini açıklamak; birey olarak siyasal iletişim yaklaşımlarını ile düşüncelerini değerlendirmek; siyasi kampanyaların analizini sağlamak; siyasi iletişimin etik boyutlarını tartışmak.
-
Bu ders, çağdaş toplumlarda siyasal iletişim ve kampanyaların gelişimini ve yapısını inceler. Siyasal iletişimin amacı, aktörleri, nitelikleri ve türleri, eski ve yeni iletişim araçları yanında, siyasal kampanya stratejilerini ve taktiklerini eleştirel bir gözle değerlendirir. Siyaset-medya ilişkileri, medya sahipliği, siyasal kampanyaların finansmanı, kamuoyu üzerindeki etkilerini çözümler.
Öğretim üyesinin anlatımları (görsel/işitsel araçlar desteğiyle); Örnek olay incelemeleri (aktörler, kampanyalar, krizler); Soru-Yanıt-Tartışma
Yok
İngilizce
A. Aziz, Siyasal İletişim, Nobel Yayın Dağıtım, 2019. H. Biçer Olgun, “Jürgen Habermas, Hannah Arendt ve Rıchard Sennett’in Kamusal Alan Yaklaşımları”, https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/324290 M. J. Canel and K. Sanders, “Government Communication: An Emerging Field in Political Communication Research”, H. A. Semetko ve M. Scammell (eds), The Sage Handbook of Political Communication, London; Sage, 2012, 85-96, https://mariajosecanel.com/pdf/emergingfield.pdf Ö. F. Gençkaya, Siyasetin ve Seçim Kampanyalarının Finansmanı: Rekabet, Şeffaflık ve Hesap Verebilirlik, Demokrasi Barometresi Analiz Raporu 4, Denge ve Denetleme Ağı, 2014, http://www.birarada.org/upload/Node/22665/files/Siyasetin_ve_Sec_im_Kampanyalarinin_Finansmani.pdf Ö. F. Gençkaya, Umut Gündüz, Damla Cihangir-Tetik, Siyasetin Finansmanı ve Şeffaflık, Şeffaflık Derneği, 2016, https://www.seffaflik.org/wp-content/uploads/2015/03/siyasetin-finansman%C4%B1-rapor_Ocak-2016.pdf D. A. Graber, with the assistance of James M. Smith “Political Communication Faces the 21st Century”, Journal of Communication, September 2005, 479-507. http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.505.7251&rep=rep1&type=pdf J. Habermas et. Al., , “The Public Sphere: An Encyclopedia Article” (1964) , New German Critique, No. 3. (Güz, 1974), 49-55. https://www.konstfack.se/PageFiles/24768/habermas-1964-the-public-sphere.pdf J. Habermas, Kamusal Alan: Ansiklopedik Bir Makale, çeviren: Nuran Yavuz, Birikim, 70, 1995, http://www.birikimdergisi.com/birikim-yazi/4966/kamusal-alan-ansiklopedik-bir-makale#.XaGFjpIzbIU J. Habermas, Kamusallığın Yapısal Dönüşümü, (Çev: Tanıl Bora, Mithat Sancar) İstanbul, İletişim Yayınları, 2014. B. McNair, An Introduction to Political Communication (5th edition). New York: Routledge, 2011. Pippa Norris, “Political Communication”, International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences, 2nd edition, Volume 18 https://sites.hks.harvard.edu/fs/pnorris/Acrobat/Political%20Communications%20encyclopedia2.pdf R. Negrine, & J.Stanyer, (eds.) The Political Communication Reader. New York: Routledge, 2007. Turgay Uzun - M. Reha Bilir, “Siyasal İletişim ve Propaganda: Yöntemler ve Uygulamalar” Türkiz, 2011, 21-51, https://www.tasav.org/media/k2/attachments/Turkiz-Sayi-8.c.pdf
-n/a
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Siyasal iletişim: Genel Tanıtım |
2 | Kamusal Alan ve Siyasal İletişim, Habermas, Olgun-Biçer, Norris |
3 | Siyasal İletişim: Kavramsal Çerçeve, Aziz Bölüm 1-2, Graber. |
4 | Siyasal İletişim: Kavramsal Çerçeve, Aziz Bölüm 1-2, Graber. |
5 | Siyasal İletişim: Aktörler, Aziz, Bölüm 3, Uzun-Bilir, McNair Kısım 1 |
6 | Siyasal İletişim: Nitelikleri ve Türleri, Aziz, Bölüm 4 (ss. 39-43)-5, Uzun-Bilir, Handbook of Pol. Com. Kısım 1 |
7 | Siyasal İletişim: Nitelikleri ve Türleri, Aziz, Bölüm 4 (ss. 39-43)-5, Uzun-Bilir, Handbook of Pol. Com. Kısım 1 |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Siyasal İletişim: Yöntem ve Teknikler, Aziz, Bölüm 4 (ss. 44-69), Uzun-Bilir, Handbook of Pol. Com. Kısım 1 |
10 | Medya ve siyaset: Aziz, Bölüm 7, Handbook of Pol. Com. Kısım 1, M.J. Canel |
11 | Siyasal kampanyalar, Aziz Bölüm 8, Negrine&Stanyer Kısım 3, McNair Bölüm 6 |
12 | Türkiye’de siyasal kampanyalar: Aziz Bölüm 9, Gençkaya 2014 |
13 | Türkiye’de siyasal kampanyalar: Aziz Bölüm 9, Gençkaya vd. 2016 |
14 | Örnek olay çözümlemeleri: Seçim kampanyaları |
15 | Örnek olay çözümlemeleri: Kamu spotları |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 12 | 4 | 48 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 24 | 48 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 22 | 22 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 18 | 18 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |