Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezsiz Yüksek Lisans (II. Öğretim) - Fen Bilimleri Enstitüsü - Endüstri Mühendisliği (İngilizce)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2019- Endüstri Mühendisliği - Yönetim Bilişim Sistemleri ve Mühendisliği (İngilizce) - Tezsiz Yüksek Lisans (II .Öğretim) MIS7145 Learning Organization Seçmeli 1 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere organizasyonların sürekli öğrenme ve yenilikçilik kapasitelerini nasıl artırabileceklerini öğretmektir. Öğrenciler, öğrenen organizasyonların temel prensiplerini, bu prensiplerin pratikte nasıl hayata geçirilebileceğini ve bu s

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğrenen Organizasyon Kavramına Giriş; Sistem Düşüncesi; Kişisel Ustalık; Zihinsel Modeller; Ortak Vizyon Oluşturma; Takım Öğrenmesi; Öğrenen Organizasyon ve Liderlik; Organizasyonel Kültür ve Öğrenme; Öğrenen Organizasyonlarda Değişim Yönetimi; Öğrenen Or

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım/sunum, soru-cevap, bilgisayar programları

Staj Durumu

Yok.

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

"Building an Innovative Learning Organization: A Framework to Build a Smarter Workforce, Adapt to Change and Drive Growth", Russell Sarder, Wiley, 2016.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler, öğrenen organizasyonun temel prensiplerini, bileşenlerini ve bu kavramın iş dünyasında nasıl uygulandığını anlayabilecektir.
  • Öğrenciler, kişisel ustalık, zihinsel modeller ve takım öğrenmesi kavramlarını derinlemesine kavrayarak, bu becerileri kendi profesyonel yaşamlarında nasıl uygulayacaklarına dair stratejiler geliştirebilecektir.
  • Öğrenciler, öğrenen organizasyonların liderlikle olan ilişkisini anlayacak, liderlik rollerinin ve sorumluluklarının bu tür organizasyonlarda nasıl evrildiğini kavrayacaktır.
  • Öğrenciler, öğrenen organizasyonlarda nasıl daha etkili değişim yönetimi ve inovasyon sağlanacağını öğrenecek, bu süreçlerin başarısındaki kritik faktörleri tanımlayabilecektir.
  • Öğrenciler, öğrenen organizasyon teorilerini gerçek dünya senaryolarına uygulama yeteneği kazanacak, bu kavramları kendi organizasyonlarında veya kariyerlerinde nasıl hayata geçirebilecekleri konusunda stratejik düşünebilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğrenen Organizasyon Kavramına Giriş
2 Sistem Düşüncesi
3 Kişisel Ustalık
4 Zihinsel Modeller
5 Ortak Vizyon Oluşturma
6 Takım Öğrenmesi
7 Öğrenen Organizasyon ve Liderlik
8 Ara Sınav Haftası
9 Organizasyonel Kültür ve Öğrenme
10 Öğrenen Organizasyonlarda Değişim Yönetimi
11 Öğrenen Organizasyonlarda İnovasyon
12 Teknoloji ve Dijital Dönüşümde Öğrenme Organizasyonları
13 Öğrenen Organizasyonlarda Performans Değerlendirmesi
14 Öğrenen Organizasyonlar için Geleceğin Görünümü
15 Öğrenci Projelerinin Sunumu ve Genel Değerlendirme
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 1 30 30
Ödev ve Hazırlığı 1 20 20
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 30 30
Teorik Ders Saati 14 3 42
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5