Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Almanca Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018- Almanca Öğretmenliği EW202 Lehrtechniken Zorunlu 4 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb.) geliştirilmesi ve çeşitli nitelikteki materyallerin değerlendirilmesi.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğretim Materyallerinin Eğitimdeki Yeri ve Önemi, Öğretim Sürecinde Kullanılan Araçlar (Görsel ve İşitsel Araçlar), Öğretim Materyalleri Hazırlama İlkeleri, Görsel Materyal Tasarımı. Almanca Öğretiminde çeşitli dijital materyallerin (app, video, podcast) amaca uygun olarak kullanılması

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Düz anlatım, soru cevap, araştırma, proje tabanlı eğitim, bilgisayar destekli eğitim

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Almanca

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Brash, Bärbel and Pfeil, Andrea (2017). Unterrichten mit digitalen Medien. DLL Deutsch Lehren Lernen, 9. Stuttgart: Ernst Klett Verlag. Funk , Hermann / Kuhn , Christina / Skiba , Dirk / Spaniel - Weise , Dorothea / Wicke , Rainer ( 2014 ) : Aufgaben , Übungen , Interaktion . Deutsch Lehren Lernen 4 . München : Klett - Langenscheidt

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Almanca derslerinde araç-gereç kullanabilme.
  • Almanca dersinde kullanılan gelişmiş teknoloji ve araç gereçlerin farkında olabilme
  • Dijital öğretim teknolojileri (app, video, podcast vs.) ile amaca uygun olarak Almanca dersi hazırlayabilme
  • Almanca dersinde kullanılan materyalleri değerlendirebilme
  • Almanca dersi için seviyeye göre materyal seçebilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Konuya giriş, öğretim materyalleri ve medya: terimler ve hedefler
2 Öğretim Materyalleri ve Medya: Uygulama,, avantajlar ve dezavantajlar Yabancı dil derslerinde medya, derslerde temel medya
3 Sınıfta medya kullanımı: planlama adımları
4 3. Sınıfta medya kullanımı: planlama adımları
5 Sınıfta medya kullanımı: aşamalar
6 Çalışma sayfaları: işlevler, tasarım, kriterler, alıştırma biçimleri
7 Almanca Öğretiminde Dijital Medya: Temel Bilgiler
8 Ara Sınav Haftası
9 Almanca Öğretiminde Web 2.0 teknolojilerinin kullanımı
10 Web 2.0 teknolojilerini kullanarak malzeme planlama ve malzeme oluşturma
11 Web 2.0 teknolojilerini kullanarak malzeme planlama ve malzeme oluşturma
12 Web 2.0 teknolojilerini kullanarak malzeme planlama ve malzeme oluşturma
13 Web 2.0 teknolojilerini kullanarak malzeme planlama ve malzeme oluşturma
14 Web 2.0 teknolojilerini kullanarak malzeme planlama ve malzeme oluşturma
15 Tasarımların ve seminerin genel değerlendirilmesi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 14 2 28
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 3 6
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 6 6
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5