Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Almanca Öğretmenliği | DAF103 | Lesekompetenz I | Zorunlu | 1 | 2,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Almanca Öğretmenliği | DAF103 | Lesekompetenz I | Zorunlu | 1 | 2,00 | 2 | 0 |
Almanca okuma-anlama becerisinin geliştirilmesi, farklı okuma tekniklerinin ve stratejilerinin edinilmesi, çeşitli stillerde yazılmış metinlerin ayırtedilebilmesi amaçlanmaktadır.
-
Bu derte masal, efsane, fabl, parabel gibi edbi türlerin nitelikleri ve edebiyattaki yeri; türlere yönelikçözümleme yöntemleri ile metinlerin incelenmesi ele alınmaktadır.
Bu derste analiz, tartışma, bireysel ve Grup Çalışması yapılmaktadır.
Bu derste staj yapılmamaktadır.
Almanca
Griesbach, Rosemarie (1977). Deutsche Märchen und Sagen. Max Hueber Verlag.:Regensburg. Neis, Edgar(1988). İnterprtationen von 66 Balladen, Moritaten und Chansons. Analysen und Kommentare. Bange Verlag Nürnberg / Sembritzki(1985). Kleine Literarische Formen. Ferdinand Schöningh: Paderborn.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Edebi türlerden Masal'ın özellikleri; Masallardan seçmeler; Grimm: Der Fischer und seine Frau |
2 | Grimm: Rumpelstilzchen, Dornröschen, Frau Holle |
3 | Edebi türlerden Efsane'nin (Sage) özellikleri; Grimm: Die Kinder zu Hameln |
4 | Grimm: Popiels Untergang, Binger Mäuseturm |
5 | Merkmale der literarischen Gattung Fabel: Aesop: Löwe, Esel und Fuchs; Martin Luther: Die Teilun der Beute |
6 | Aesop: Wolf und Lamm; Lessing: Der Wolf und das Schaf; Helmut Arntzen: Wolf und Lamm; Lessing: der Wolf auf dem Todbette; |
7 | Wilhelm Busch: Bewaffneter Friede; Wolfdietrich Schnurre: Immer die Falschen; Politik: Frederik Hetmann: Schwester Gans und Bruder Fuchs |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Merkmale der literarischen Gattung Parabel: Bertolt Brecht: Freundschaftsdienste; Johann Peter Hebel: Seltsamer Spazierritt |
10 | Arthur Schopenhauer: Die Stachelschweine; Berolt Brecht: Der Hilflose Knabe |
11 | Franz Kafka: Kleine Fabel; Der Schlag ans Hoftor |
12 | Franz Kafka: Auf der Galerie |
13 | Edebi türlerden Balad'ın özellikleri; Goethe: Der Erlkönig; Heidenröslein; Der König in Tuhle |
14 | Friedrich Schiller: Der Ring des Polykrates |
15 | Friedrich Hebbel Der Heideknabe |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 9 | 9 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |