Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Almanca Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018- Almanca Öğretmenliği DAF103 Lesekompetenz I Zorunlu 1 2,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Almanca okuma-anlama becerisinin geliştirilmesi, farklı okuma tekniklerinin ve stratejilerinin edinilmesi, çeşitli stillerde yazılmış metinlerin ayırtedilebilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu derte masal, efsane, fabl, parabel gibi edbi türlerin nitelikleri ve edebiyattaki yeri; türlere yönelikçözümleme yöntemleri ile metinlerin incelenmesi ele alınmaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Bu derste analiz, tartışma, bireysel ve Grup Çalışması yapılmaktadır.

Staj Durumu

Bu derste staj yapılmamaktadır.

Dersin Sunulduğu Dil

Almanca

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Griesbach, Rosemarie (1977). Deutsche Märchen und Sagen. Max Hueber Verlag.:Regensburg. Neis, Edgar(1988). İnterprtationen von 66 Balladen, Moritaten und Chansons. Analysen und Kommentare. Bange Verlag Nürnberg / Sembritzki(1985). Kleine Literarische Formen. Ferdinand Schöningh: Paderborn.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Edebi metinlerin biçimsel, içeriksel ve dilsel özelliklerini tanımlayarak türlerini belirleyebilir.
  • Edebi metnin analizinde metni anlamaya yönelik temel teknikleri uygulayabilir.
  • Edebi metni çözümlemeye yönelik sorularını doğru biçimde ifade edebilir.
  • Edebi metinleri özetleyebilir.
  • Edebi metni yorumlar ve güncel hayatla ilişkilendirebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Edebi türlerden Masal'ın özellikleri; Masallardan seçmeler; Grimm: Der Fischer und seine Frau
2 Grimm: Rumpelstilzchen, Dornröschen, Frau Holle
3 Edebi türlerden Efsane'nin (Sage) özellikleri; Grimm: Die Kinder zu Hameln
4 Grimm: Popiels Untergang, Binger Mäuseturm
5 Merkmale der literarischen Gattung Fabel: Aesop: Löwe, Esel und Fuchs; Martin Luther: Die Teilun der Beute
6 Aesop: Wolf und Lamm; Lessing: Der Wolf und das Schaf; Helmut Arntzen: Wolf und Lamm; Lessing: der Wolf auf dem Todbette;
7 Wilhelm Busch: Bewaffneter Friede; Wolfdietrich Schnurre: Immer die Falschen; Politik: Frederik Hetmann: Schwester Gans und Bruder Fuchs
8 Ara Sınav Haftası
9 Merkmale der literarischen Gattung Parabel: Bertolt Brecht: Freundschaftsdienste; Johann Peter Hebel: Seltsamer Spazierritt
10 Arthur Schopenhauer: Die Stachelschweine; Berolt Brecht: Der Hilflose Knabe
11 Franz Kafka: Kleine Fabel; Der Schlag ans Hoftor
12 Franz Kafka: Auf der Galerie
13 Edebi türlerden Balad'ın özellikleri; Goethe: Der Erlkönig; Heidenröslein; Der König in Tuhle
14 Friedrich Schiller: Der Ring des Polykrates
15 Friedrich Hebbel Der Heideknabe
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 1 10
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 10 1 10
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 4 8
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 2 1 2
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 9 9
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 10 10
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5