Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi - Almanca Mütercim ve Tercümanlık

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Almanca Mütercim ve Tercümanlık - Lisans AMT2101 Lexik I Zorunlu 3 4,00 4 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrencilerin metinleri kendi amaçları çerçevesinde değerlendirebilmeleri ve yeniden kurgulayabilecek düzeyde metinlerle bütünleşmeleri çevirmenlik için temel unsurlardandır. Bunun için öğrencinin yabancı dildeki metinleri anlama sürecini kolaylaştırmak amacıyla önce sözcük düzeyinde çalışmalar yapılır. Sözcüklerin oluşumları, kökleri ve sözcük türetme şekilleri incelenir. Sözcüklerin birbirleriyle ilişkileri ve bu ilişki çerçevesinde kazandıkları anlam farklarından yola çıkarak bir bütün içinde ele alınır. Bu bağlamda adına metin denen bu ‘bütün’ün özellikleri, metin kabul edilmesi için taşıması gereken nitelikleri incelenir. Nihai olarak öğrencinin, bir metni temel unsurlarıyla kısa sürede algılayıp, belli ölçüde bilinçli olarak tanımlayabilmesi ve amaç dile aktarım açısından ayırt edici noktaları saptayabilmesi hedeflenir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğrencilerin kelime dağarcığını genişletecek ve metinleri anlamalarını kolaylaştıracak etkinlikler yapılmaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunum,grup çalışması ve beyin fırtınası yöntemleri kullanılmaktadır.

Staj Durumu

Bu derste staj uygulaması yoktur.

Dersin Sunulduğu Dil

Almanca

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Wiebke Strang: "Da fehlen mir die ... Worte" Systematicher Wortschatzerwerb für fortgeschrittene Lerner in DaF -Schubert Verlag, Agnes Holweck, Bettina Trust : "Spielerisch Deutsch Lernen" Wortschatzerweiterung und Grammatik Hueber Verlag, Internet kaynakları

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenci kapsamlı bir sözcük dağarcığı geliştirmenin yöntemlerini öğrenir
  • Öğrenci anlamdaş tümceleri farklı sözcükleri kullanarak kurabilir.
  • Öğrenci sözcük türetme bilgisi (kök, ek, yapı) edinir.
  • Öğrenci belli sözcükler arasındaki anlam farklarını ve ortak noktalarını ayırt edebilir.
  • Öğrenci bağlamdan anlam çıkarabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin içeriğinin, amacının tanıtılması
2 Sözcük ve yapı bilgisi
3 Morfoloji bilgisi
4 Sözcük türetme bilgisi
5 Alt ve üst kavramlar
6 Sözcükleri tanımlama, özellik bilgisi
7 Bağlam örnekleri
8 Ara Sınav Haftası
9 Sözcük grupları
10 Metinden sözcük gruplarını çıkarma çalışmaları
11 Sözcük oyunu
12 Eşanlamlı sözcükler
13 Anlam ayırt edici ögeler
14 Eşanlamlı sözcüklerin sözcük çalışması
15 Farklı dillerden geçen sözcükler
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 20 20
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 16 32
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 2 16 32
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 8 8
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 8 8
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5