Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Almanca Mütercim ve Tercümanlık - Lisans | AMT2101 | Lexik I | Zorunlu | 3 | 4,00 | 4 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Almanca Mütercim ve Tercümanlık - Lisans | AMT2101 | Lexik I | Zorunlu | 3 | 4,00 | 4 | 0 |
Öğrencilerin metinleri kendi amaçları çerçevesinde değerlendirebilmeleri ve yeniden kurgulayabilecek düzeyde metinlerle bütünleşmeleri çevirmenlik için temel unsurlardandır. Bunun için öğrencinin yabancı dildeki metinleri anlama sürecini kolaylaştırmak amacıyla önce sözcük düzeyinde çalışmalar yapılır. Sözcüklerin oluşumları, kökleri ve sözcük türetme şekilleri incelenir. Sözcüklerin birbirleriyle ilişkileri ve bu ilişki çerçevesinde kazandıkları anlam farklarından yola çıkarak bir bütün içinde ele alınır. Bu bağlamda adına metin denen bu ‘bütün’ün özellikleri, metin kabul edilmesi için taşıması gereken nitelikleri incelenir. Nihai olarak öğrencinin, bir metni temel unsurlarıyla kısa sürede algılayıp, belli ölçüde bilinçli olarak tanımlayabilmesi ve amaç dile aktarım açısından ayırt edici noktaları saptayabilmesi hedeflenir.
-
Öğrencilerin kelime dağarcığını genişletecek ve metinleri anlamalarını kolaylaştıracak etkinlikler yapılmaktadır.
Sunum,grup çalışması ve beyin fırtınası yöntemleri kullanılmaktadır.
Bu derste staj uygulaması yoktur.
Almanca
Wiebke Strang: "Da fehlen mir die ... Worte" Systematicher Wortschatzerwerb für fortgeschrittene Lerner in DaF -Schubert Verlag, Agnes Holweck, Bettina Trust : "Spielerisch Deutsch Lernen" Wortschatzerweiterung und Grammatik Hueber Verlag, Internet kaynakları
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin içeriğinin, amacının tanıtılması |
2 | Sözcük ve yapı bilgisi |
3 | Morfoloji bilgisi |
4 | Sözcük türetme bilgisi |
5 | Alt ve üst kavramlar |
6 | Sözcükleri tanımlama, özellik bilgisi |
7 | Bağlam örnekleri |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Sözcük grupları |
10 | Metinden sözcük gruplarını çıkarma çalışmaları |
11 | Sözcük oyunu |
12 | Eşanlamlı sözcükler |
13 | Anlam ayırt edici ögeler |
14 | Eşanlamlı sözcüklerin sözcük çalışması |
15 | Farklı dillerden geçen sözcükler |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 16 | 32 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 16 | 32 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 |
ÖÇ2 |
ÖÇ3 |
ÖÇ4 |
ÖÇ5 |