Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sınıf Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Sınıf Öğretmenliği - Lisans SO4051 Liderlik Becerileri Seçmeli 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Lider ve liderlik kavramlarının açıklanması, lider ile yönetici arasındaki belirgin farklar, liderlerin özellikleri, liderlerin güç kaynakları, temel liderlik teorileri, liderlerin kişisel özellikleri konuları hakkında öğrencileri bilgilendirmektir

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği, sürekli değişen ekonomiye uyan, onu idare eden ve böylesine karmaşık ve dinamik bir pazarda ciddi rekabete meydan okuyan bir lider geliştirmektir. Rekabetçi bir ortamda ortaya çıkan yeni sorunlarla başa çıkmak, yeni çözümleri ve yeni lider türlerini gerektirmektedir. Ancak, teknolojik yeniliklerin patlaması, demografik faktörlerin hızlı değişmesi ve artan yaşam beklentisi, yöneticiler kadar liderler için de belirsizliğe neden olmaktadır. Bu nedenle, bu dersin amacı öğrencileri küresel pazarın sorunlarının ve problemlerinin üstesinden gelecek yeni bir lider olarak hazırlamaktır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, soru-cevap, işbirlikli öğrenme

Staj Durumu

YOK

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Çetin Kaya, Liderler ve Liderliğe Giden Yollar,, Yalın Yayınevi, 2002. Hughes, Ginnett Curphy: Leadership, Enhencing The Lessons of Experience, 4th Edition, McGraw-Hill

Dersin Web Sayfası

YOK

Öğrenme Çıktıları

  • Liderliğjn temel ilkelerini ve yönetim kavramlarını anlamak ve özümsemek
  • Liderliğin özelliklerini ve koşullarının gereklerini anlamak ve yerel, bölgesel ve kültürel çevrelerden kaynaklanan beklentilere duyarlılık ve uyma
  • Gerçek hayattan esinlenerek hazırlanmış özgün örnek olay incelemeleri yoluyla geliştirilmiş analitik beceriler
  • Sınıf içinde yapılacak sunumlarda sınavlarla kuramsal bilgilerini kendilerinin iş ortamlarına özgü koşullara uyarlamak ve böylece sentez yapabilme becerilerini geliştirmek
  • Öğretmenlik mesleği ile liderlik arasında ilişki kurar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Lider kimdir. Liderin yönetim ve organizasyon içindeki yeri. Sistemin ve de büyük resmin gözden geçirilmesi; ve yönetimin temel kavram ve becerilerinin incelenmesi. Yeni yönetim ilkelerinin geleneksel olanıyla karşılaştırılması; ve kuruluşta liderin rolü
2 Lider ve yöneticinin örtüşen ve ayrılan noktaları
3 Liderlik şekilleri: Üst yöneticiler, Dönüşümcü liderler, Karizmatik liderler, Demokratik liderler, Otokratik liderler
4 Öğretmenlik mesleği ile liderlik arasındaki ilişki
5 Eğitim alanındaki liderlerin incelenmesi
6 Eğitim alanındaki liderlerin incelenmesi
7 Ara sınav
8 Çevresel Değişimlerin Liderlerin stratejik planlarına etkileri.
9 Liderlere Duygusal zeka gerekli mi? Liderlerin olumsuz etkileri
10 İki Eşeyli liderlik (Androginous) ve Kantian Teory.
11 Transcendental Liderlik (içsel ve dışsal güdüleme).
12 Liderlerin başarılarını engelleyen nedenler
13 Liderlik Ağı
14 Liderlik Ağı
15 Örnek liderler
16 Genel tekrar
17 Yarıyıl sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 8 4 32
Proje ve Hazırlığı 8 2 16
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 8 2 16
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 3 3
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5