Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Sınıf Öğretmenliği - Lisans | SO4051 | Liderlik Becerileri | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Sınıf Öğretmenliği - Lisans | SO4051 | Liderlik Becerileri | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Lider ve liderlik kavramlarının açıklanması, lider ile yönetici arasındaki belirgin farklar, liderlerin özellikleri, liderlerin güç kaynakları, temel liderlik teorileri, liderlerin kişisel özellikleri konuları hakkında öğrencileri bilgilendirmektir
-
Bu dersin içeriği, sürekli değişen ekonomiye uyan, onu idare eden ve böylesine karmaşık ve dinamik bir pazarda ciddi rekabete meydan okuyan bir lider geliştirmektir. Rekabetçi bir ortamda ortaya çıkan yeni sorunlarla başa çıkmak, yeni çözümleri ve yeni lider türlerini gerektirmektedir. Ancak, teknolojik yeniliklerin patlaması, demografik faktörlerin hızlı değişmesi ve artan yaşam beklentisi, yöneticiler kadar liderler için de belirsizliğe neden olmaktadır. Bu nedenle, bu dersin amacı öğrencileri küresel pazarın sorunlarının ve problemlerinin üstesinden gelecek yeni bir lider olarak hazırlamaktır.
Anlatım, soru-cevap, işbirlikli öğrenme
YOK
Türkçe
Çetin Kaya, Liderler ve Liderliğe Giden Yollar,, Yalın Yayınevi, 2002. Hughes, Ginnett Curphy: Leadership, Enhencing The Lessons of Experience, 4th Edition, McGraw-Hill
YOK
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Lider kimdir. Liderin yönetim ve organizasyon içindeki yeri. Sistemin ve de büyük resmin gözden geçirilmesi; ve yönetimin temel kavram ve becerilerinin incelenmesi. Yeni yönetim ilkelerinin geleneksel olanıyla karşılaştırılması; ve kuruluşta liderin rolü |
2 | Lider ve yöneticinin örtüşen ve ayrılan noktaları |
3 | Liderlik şekilleri: Üst yöneticiler, Dönüşümcü liderler, Karizmatik liderler, Demokratik liderler, Otokratik liderler |
4 | Öğretmenlik mesleği ile liderlik arasındaki ilişki |
5 | Eğitim alanındaki liderlerin incelenmesi |
6 | Eğitim alanındaki liderlerin incelenmesi |
7 | Ara sınav |
8 | Çevresel Değişimlerin Liderlerin stratejik planlarına etkileri. |
9 | Liderlere Duygusal zeka gerekli mi? Liderlerin olumsuz etkileri |
10 | İki Eşeyli liderlik (Androginous) ve Kantian Teory. |
11 | Transcendental Liderlik (içsel ve dışsal güdüleme). |
12 | Liderlerin başarılarını engelleyen nedenler |
13 | Liderlik Ağı |
14 | Liderlik Ağı |
15 | Örnek liderler |
16 | Genel tekrar |
17 | Yarıyıl sonu sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 8 | 4 | 32 |
Proje ve Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |