Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Tezli Yüksek Lisans - 2015 | IST7074 | Lineer Regresyonda Duyarlılık Analizi | Seçmeli | 1 | 8,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Tezli Yüksek Lisans - 2015 | IST7074 | Lineer Regresyonda Duyarlılık Analizi | Seçmeli | 1 | 8,00 | 3 | 0 |
Doğrusal regresyon teşhisini, doğrusal regresyon modellerinin gerçek hayattaki verilere uygulanmasına yönelik bir araç olarak ele alır. Sunum, teoriyi açıklamak için örneklerden kapsamlı bir şekilde yararlanır. Standart en küçük kareler tahmininde hesaba katılmayan ancak farklı değişkenlere bağlı etkileri dağıtmak için regresyon katsayılarının kullanıldığı durumlarda önemli olan, tahmin edilen katsayılar üzerindeki ölçüm hatalarının etkisini değerlendirin. Ayrıca regresyon uyumunun sağlamlığını niteliksel ve sayısal olarak değerlendirir.
-
Doğrusal regresyon teşhisini, doğrusal regresyon modellerinin gerçek hayattaki verilere uygulanmasına yönelik bir araç olarak ele alır. Sunum, teoriyi açıklamak için örneklerden kapsamlı bir şekilde yararlanır. Standart en küçük kareler tahmininde hesaba katılmayan ancak farklı değişkenlere bağlı etkileri dağıtmak için regresyon katsayılarının kullanıldığı durumlarda önemli olan, tahmin edilen katsayılar üzerindeki ölçüm hatalarının etkisini değerlendirin. Ayrıca regresyon uyumunun sağlamlığını niteliksel ve sayısal olarak değerlendirir.
yüz yüze eğitim
yok
Türkçe
Sensitivity Analysis in Linear Regression Samprit Chatterjee, Ali S. Hadi ISBN: 978-0-471-82216-5
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Vektör ve Matris Normlarının Özeti, Üç Teoremin Kanıtları. |
2 | Tahmin Matrisi |
3 | Regresyon Denkleminde Değişkenlerin Rolü. |
4 | Regresyon Denkleminde Değişkenlerin Rolü devam |
5 | Bir Gözlemin Regresyon Denklemi Üzerindeki Etkileri. |
6 | Bir Gözlemin Regresyon Denklemi Üzerindeki Etkileri devam |
7 | Çoklu Gözlemlerin Etkisinin Değerlendirilmesi. |
8 | Arasınav |
9 | Çoklu Gözlemlerin Etkisinin Değerlendirilmesi devam |
10 | Bir Değişkenin ve Bir Gözlemin Ortak Etkisi. |
11 | Bir Değişkenin ve Bir Gözlemin Ortak Etkisi devam |
12 | Ölçüm Hatalarının Etkisinin Değerlendirilmesi. |
13 | Ölçüm Hatalarının Etkisinin Değerlendirilmesi devam |
14 | Genelleştirilmiş Doğrusal Model Yaklaşımı ile Model Duyarlılığının İncelenmesi. |
15 | Hesaplamalı gözlemler |
16 | Ders çalışma Haftası |
17 | Yarıyıl sonu sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 3 | 14 | 42 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 3 | 14 | 42 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 3 | 14 | 42 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||
ÖÇ5 |