Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İngilizce Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - İngilizce Öğretmenliği ELT206 Linguistics II Zorunlu 4 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere tarihsel dilbilim, toplumdilbilim, nörodilbilim ve psikodilbilim alanlarını tanıtmayı, öğrencileri bu alanlarla ilgili temel terim, kavram, analiz yöntemleri ve araştırmalar konusunda bilgilendirmeyi ve öğrencilerin dil ve dil kullanımını geniş bir açıdan değerlendirmesini sağlamayı hedeflemektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Toplum dilbilim, dil ve toplum ilişkisi, lehçe, aksan, karma ve kırma dillerin oluşumu, çok dillilik, dil stilleri, kesitleri, dil ve cinsiyet. Tarihsel dilbilim, dil değişiminin anahatları, dil aileleri, yazı sistemleri. Dil ve beyin ilişkisi, dil yetisinin nörolojik, biyolojik temelleri, psikodilbilim, dil yetisi ve diğer bilişsel sistemler, dil işlemleme.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Konu anlatımı ve örnekler, sınıf içi tartışmalar, veri analizi, araştırma, öğrenci sunumları.

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

An Introduction to Language, Victoria Fromkin, Robert Rodman, Nina Hyams (9th, 10theditions) The Study of Language, George Yule (4th edition) Contemporary Linguistics: An Introduction, Francis Katamba, William O'Grady, John Archibald, 2011 (2nd edition).

Dersin Web Sayfası

yapım aşamasında

Öğrenme Çıktıları

  • Psikodilbilim, nörodilbilim, bilişsel dilbilim, bilişimsel dilbilim, toplumdilbilim ve tarihsel dilbilim alanlarına ait temel terim ve kavramları anlayabilme
  • Bu bilgiyi ilgili bir konuda araştırma yapmak için kullanabilme
  • Dil ve toplum, dil değişimi ve dil aileleri, dil ve beyin, dil bilgisi ve dil işlemleme arasındaki ilişkileri tanımlayabilme
  • Dil bilgisi ve dil kullanımını geniş bir açıdan değerlendirebilme
  • Dil bilgisi ve dil kullanımı ile ilgili kazanılan bakış açısını yabancı dil öğretimine uygulayabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin tanıtımı, dersin konusu, hedefleriyle ilgili genel bilgilerin verilmesi
2 Toplum dilbilime giriş, dil ve toplum ilişkisi, lehçe, aksan
3 Lingua franka, karma ve kırma dillerin oluşumu, çok dillilik, dil stilleri, kesitleri, dil ve cinsiyet
4 İngilizcenin lehçeleri
5 Tarihsel dilbilime giriş, dil değişimi, değişim çeşitleri
6 Yok olma tehdidi altındaki diller, dil aileleri, dil tipolojisi
7 İngilizcenin tarih boyunca geçirdiği değişimler
8 Ara Sınav Haftası
9 Psikodilbilime giriş, dil işlemleme
10 Dil işlemleme modelleri
11 Bilgisayarların dil işlemlemesi
12 Nörodilbilime giriş, beyin ve dil
13 Dil bozuklukları, afazi
14 Yazı sistemleri
15 Öğrenci sunumları
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 13 2 26
Proje ve Hazırlığı 1 10 10
Ödev ve Hazırlığı 5 1 5
Sunum ve Hazırlığı 1 10 10
Araştırma ve Hazırlığı 1 3 3
Arasınav ve Hazırlığı 1 6 6
Final ve Hazırlığı 1 6 6

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5