Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - İngilizce Öğretmenliği | ELT206 | Linguistics II | Zorunlu | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - İngilizce Öğretmenliği | ELT206 | Linguistics II | Zorunlu | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
Bu ders öğrencilere tarihsel dilbilim, toplumdilbilim, nörodilbilim ve psikodilbilim alanlarını tanıtmayı, öğrencileri bu alanlarla ilgili temel terim, kavram, analiz yöntemleri ve araştırmalar konusunda bilgilendirmeyi ve öğrencilerin dil ve dil kullanımını geniş bir açıdan değerlendirmesini sağlamayı hedeflemektedir.
-
Toplum dilbilim, dil ve toplum ilişkisi, lehçe, aksan, karma ve kırma dillerin oluşumu, çok dillilik, dil stilleri, kesitleri, dil ve cinsiyet. Tarihsel dilbilim, dil değişiminin anahatları, dil aileleri, yazı sistemleri. Dil ve beyin ilişkisi, dil yetisinin nörolojik, biyolojik temelleri, psikodilbilim, dil yetisi ve diğer bilişsel sistemler, dil işlemleme.
Konu anlatımı ve örnekler, sınıf içi tartışmalar, veri analizi, araştırma, öğrenci sunumları.
yok
İngilizce
An Introduction to Language, Victoria Fromkin, Robert Rodman, Nina Hyams (9th, 10theditions) The Study of Language, George Yule (4th edition) Contemporary Linguistics: An Introduction, Francis Katamba, William O'Grady, John Archibald, 2011 (2nd edition).
yapım aşamasında
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı, dersin konusu, hedefleriyle ilgili genel bilgilerin verilmesi |
2 | Toplum dilbilime giriş, dil ve toplum ilişkisi, lehçe, aksan |
3 | Lingua franka, karma ve kırma dillerin oluşumu, çok dillilik, dil stilleri, kesitleri, dil ve cinsiyet |
4 | İngilizcenin lehçeleri |
5 | Tarihsel dilbilime giriş, dil değişimi, değişim çeşitleri |
6 | Yok olma tehdidi altındaki diller, dil aileleri, dil tipolojisi |
7 | İngilizcenin tarih boyunca geçirdiği değişimler |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Psikodilbilime giriş, dil işlemleme |
10 | Dil işlemleme modelleri |
11 | Bilgisayarların dil işlemlemesi |
12 | Nörodilbilime giriş, beyin ve dil |
13 | Dil bozuklukları, afazi |
14 | Yazı sistemleri |
15 | Öğrenci sunumları |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 13 | 2 | 26 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ödev ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |