Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Almanca Öğretmenliği | DAF303 | Literaturdidaktik in Deutsch als Fremdsprache I | Zorunlu | 5 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Almanca Öğretmenliği | DAF303 | Literaturdidaktik in Deutsch als Fremdsprache I | Zorunlu | 5 | 4,00 | 3 | 0 |
Edebi Metin İncelemesi ve Öğretimi I dersi edebiyat öğretimi alanındaki didaktik yöntemlerin yakın tarihsel gelişimini ve çeşitli eserlerden örneklerle en önemli metin çözümleme ve didaktik modellerini kapsamaktadır. Dersin amaç ve hedefi Edebiyat öğretiminin edebiyat bilimsel yöntem olarak gelişimi konusunda teorik olarak gerekli altyapıyı sağlamak ve öğretmen adaylarına yabancı dil olarak Almanca derslerinde edebi metinleri inceleyip didaktik modelleri uygulayarak derste kullanabilmeleri için gerekli bilgi ve becerilerini geliştirmektir.
-
Epik metin türleri, epik türdeki Almanca metinlerin analizi, Almancanın öğretiminde edebi metin seçimi, epik türdeki Almanca metinlerin öğretimde kullanımı
Seminer kapsamında yapılan bu ders interaktif olarak işlenmekte, araştırma ve sunumlar yapılmaktadır.
Bu derste staj yoktur.
Almanca
Bogdal, Klaus-Michael/Hermann Korte (Hrsg.): Grundzüge der Literaturdidaktik. 2000 Kammler, Clemens (Hg.): Literarische Kompetenzen. Standards im Literaturunterricht. Modelle für die Primar- und Sekundarstufe. Klett-Kallmeyer 2006. Matzlowski, Bernd: Wie interpretiere ich Fabeln, Parabeln und Kurzgeschichten? Grundlagen der Analyse und Interpretation einzelner Textsorten….. Hollfeld: Bange 1999. Praxis Deutsch. “Handlungsorientierter Literaturunterricht.” Sonderheft. Zeitschrift für den Deutschunterricht. Seelze: Friedrich Verlag 2001 Swantje, Ehlers: Lesen als Verstehen. Zum Verstehen fremdsprachlicher literarischer Texte und zu ihrer Didaktik. Fernstudieneinheit 2. Berlin/ München: Langenscheidt 1996
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Akademik Takvimin Üzerinden Geçilmesi ve Ders İçeriğinin Tartışılması |
2 | Epik türün yapısal özellikleri: Kısa Öykü Analizi Örneği |
3 | Analiz Yöntemleri I |
4 | Analiz Yöntemleri II |
5 | Alman Edebiyat Öğretiminin Kısa Tarihçesi I |
6 | Alman Edebiyat Öğretiminin Kısa Tarihçesi II |
7 | Değerlendirme |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Alman Edebiyat Öğretiminin Kısa Tarihçesi III |
10 | Alımlama Estetiği: Katılımcı Olarak Okuyucunun Rolü |
11 | Okumanın Eylemsel Yönü |
12 | Yabancı Dilde Yazılmış Bir Metinle Diyalog |
13 | Yabancı Dil Öğretiminde Yeni Başlayanlar için Edebiyat I |
14 | Yabancı Dil Öğretiminde Yeni Başlayanlar için Edebiyat II |
15 | Edebi Metni Estetik Düzeyde Alımlama ve Okuma, Perspektif Değiştirme ve Okuma |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |