Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Almanca Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018- Almanca Öğretmenliği DAF303 Literaturdidaktik in Deutsch als Fremdsprache I Zorunlu 5 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Edebi Metin İncelemesi ve Öğretimi I dersi edebiyat öğretimi alanındaki didaktik yöntemlerin yakın tarihsel gelişimini ve çeşitli eserlerden örneklerle en önemli metin çözümleme ve didaktik modellerini kapsamaktadır. Dersin amaç ve hedefi Edebiyat öğretiminin edebiyat bilimsel yöntem olarak gelişimi konusunda teorik olarak gerekli altyapıyı sağlamak ve öğretmen adaylarına yabancı dil olarak Almanca derslerinde edebi metinleri inceleyip didaktik modelleri uygulayarak derste kullanabilmeleri için gerekli bilgi ve becerilerini geliştirmektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Epik metin türleri, epik türdeki Almanca metinlerin analizi, Almancanın öğretiminde edebi metin seçimi, epik türdeki Almanca metinlerin öğretimde kullanımı

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Seminer kapsamında yapılan bu ders interaktif olarak işlenmekte, araştırma ve sunumlar yapılmaktadır.

Staj Durumu

Bu derste staj yoktur.

Dersin Sunulduğu Dil

Almanca

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Bogdal, Klaus-Michael/Hermann Korte (Hrsg.): Grundzüge der Literaturdidaktik. 2000 Kammler, Clemens (Hg.): Literarische Kompetenzen. Standards im Literaturunterricht. Modelle für die Primar- und Sekundarstufe. Klett-Kallmeyer 2006. Matzlowski, Bernd: Wie interpretiere ich Fabeln, Parabeln und Kurzgeschichten? Grundlagen der Analyse und Interpretation einzelner Textsorten….. Hollfeld: Bange 1999. Praxis Deutsch. “Handlungsorientierter Literaturunterricht.” Sonderheft. Zeitschrift für den Deutschunterricht. Seelze: Friedrich Verlag 2001 Swantje, Ehlers: Lesen als Verstehen. Zum Verstehen fremdsprachlicher literarischer Texte und zu ihrer Didaktik. Fernstudieneinheit 2. Berlin/ München: Langenscheidt 1996

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenci; alana özgü bilimsel bir yaklaşım ortaya koyabilir
  • Alman Edebiyat Öğretimi’nin önemli akımlarını özetleyebilir ve karşılaştırabilir
  • Çeşitli analiz metotlarını kullanarak edebi metinlerin analizini yapabilir
  • Alana özgü önemli kavramlarin tanımlarini çözümleyebilir
  • Yazınsallığın yazar-metin-okur arasındaki ilişkiyi irdeleyebilir
  • Didaktik modellere dayanarak edebi metinleri yabanci dil dersinde uygulayabilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Akademik Takvimin Üzerinden Geçilmesi ve Ders İçeriğinin Tartışılması
2 Epik türün yapısal özellikleri: Kısa Öykü Analizi Örneği
3 Analiz Yöntemleri I
4 Analiz Yöntemleri II
5 Alman Edebiyat Öğretiminin Kısa Tarihçesi I
6 Alman Edebiyat Öğretiminin Kısa Tarihçesi II
7 Değerlendirme
8 Ara Sınav Haftası
9 Alman Edebiyat Öğretiminin Kısa Tarihçesi III
10 Alımlama Estetiği: Katılımcı Olarak Okuyucunun Rolü
11 Okumanın Eylemsel Yönü
12 Yabancı Dilde Yazılmış Bir Metinle Diyalog
13 Yabancı Dil Öğretiminde Yeni Başlayanlar için Edebiyat I
14 Yabancı Dil Öğretiminde Yeni Başlayanlar için Edebiyat II
15 Edebi Metni Estetik Düzeyde Alımlama ve Okuma, Perspektif Değiştirme ve Okuma
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 14 2 28
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 4 8
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 14 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 14 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi