Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Almanca Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018- Almanca Öğretmenliği DAF304 Literaturdidaktik in Deutsch als Fremdsprache II Zorunlu 6 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dersin ana konusu edebiyat öğretimi alanında öncelikle uygulama ve yaratıcı süreçleri ortaya çıkarmaya yönelik didaktik metotları aktarıp incelemektir. Aynı zamanda kültürlerarası bakış açısından didaktik modellerin değerlendirilmesi ve karşılaştırılmasını gerçekleştirmek

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Edebi Metin İnceleme ve Öğretimi I dersinin devamı olan bu derste Alman edebiyatından seçilmiş dram metinleri ve/yada roman incelenecek. Bu metinlerle ilgili öğrencilerin edebiyat duyarlılıkları pekiştirilecek. Yabancı dil olarak Almanca öğretiminde, bu metin türlerin kullanım olanakları irdelenecek ve uygulama modelleri geliştirilecektir

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Seminer kapsamında yapılan bu ders interaktif olarak işlenmekte, araştırma ve sunumlar yapılmaktadır.

Staj Durumu

Bu derste staj yoktur.

Dersin Sunulduğu Dil

Almanca

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Bertstchi-Kaufmann, Andrea (Hrsg.): Lesekompetenz, Leseleistung, Leseförderung. Grundlagen, Modelle und Materialien. Klett und Balmer Verlag Zug 2008. Dawidowski, Christian und Dieter Wrobel (Hrsg.); Interkultureller Literaturunterricht. Konzepte –Modelle – Perspektiven. Diskussionsforum Deutsch, Bd. 22, Hohengehren: Schneider Verlag 2006 Praxis Deutsch. “Handlungsorientierter Literaturunterricht.” Sonderheft. Zeitschrift für den Deutschunterricht. Seelze: Friedrich Verlag 2001 Schößler, Franziska : Einführung in die Dramenanalyse. Metzler 2017

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğretmen adayı yazınsal alanda okuyucunun rolüne yönelik konseptleri karşılaştırabilir.
  • Öğretmen adayı yazınsal alanda okuyucunun rolüne yönelik konseptleri karşılaştırabilir. Öğretmen adayı kültürler arası bakış açısından edebi metinleri irdeleyebilir. Öğretmen adayı yazınsal alanda okuyucunun rolüne yönelik konseptleri karşılaştırabilir. Öğretmen adayı kültürler arası bakış açısından edebi metinleri irdeleyebilir. Öğretmen adayı kültürler arası bakış açısından edebi metinleri irdeleyebilir.
  • Öğretmen adayı edebi metinlerle yabancı dil dersinde yaratıcı metotlar ile çalışabilir
  • Öğretmen adayı özellikle drama ve roman türlerinin analizini yapabilir.
  • Öğretmen adayı farklı yaş grublarına ve dil seviyelerine uygun metin seçip didaktize edebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Akademik Takvimin Üzerinden Geçilmesi ve Ders İçeriğinin Tartışılması
2 Okuma Dersi ve Alıştırmaları Alanında Konseptler I
3 Okuma Dersi ve Alıştırmaları Alanında Konseptler II
4 Edebi Metinlerle Yaratıcı Çalışma Yöntemleri I
5 Edebi Metinlerle Yaratıcı Çalışma Yöntemleri II
6 Kültürlerarası Edebiyat Öğretimi: Konseptler I
7 Değerlendirme
8 Ara Sınav Haftası
9 Kültürlerarası Edebiyat Öğretimi: Konseptler II
10 Roman Öğretimi I
11 Roman Öğretimi II
12 Drama Öğretimi I
13 Drama Öğretimi II
14 Çocuk ve Gençlik Edebiyatı I
15 Çocuk ve Gençlik Edebiyatı II
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 14 3 42
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 8 16
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 2 2 4
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 14 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 14 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi