Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Almanca Öğretmenliği | DAF304 | Literaturdidaktik in Deutsch als Fremdsprache II | Zorunlu | 6 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Almanca Öğretmenliği | DAF304 | Literaturdidaktik in Deutsch als Fremdsprache II | Zorunlu | 6 | 5,00 | 3 | 0 |
Dersin ana konusu edebiyat öğretimi alanında öncelikle uygulama ve yaratıcı süreçleri ortaya çıkarmaya yönelik didaktik metotları aktarıp incelemektir. Aynı zamanda kültürlerarası bakış açısından didaktik modellerin değerlendirilmesi ve karşılaştırılmasını gerçekleştirmek
-
Edebi Metin İnceleme ve Öğretimi I dersinin devamı olan bu derste Alman edebiyatından seçilmiş dram metinleri ve/yada roman incelenecek. Bu metinlerle ilgili öğrencilerin edebiyat duyarlılıkları pekiştirilecek. Yabancı dil olarak Almanca öğretiminde, bu metin türlerin kullanım olanakları irdelenecek ve uygulama modelleri geliştirilecektir
Seminer kapsamında yapılan bu ders interaktif olarak işlenmekte, araştırma ve sunumlar yapılmaktadır.
Bu derste staj yoktur.
Almanca
Bertstchi-Kaufmann, Andrea (Hrsg.): Lesekompetenz, Leseleistung, Leseförderung. Grundlagen, Modelle und Materialien. Klett und Balmer Verlag Zug 2008. Dawidowski, Christian und Dieter Wrobel (Hrsg.); Interkultureller Literaturunterricht. Konzepte –Modelle – Perspektiven. Diskussionsforum Deutsch, Bd. 22, Hohengehren: Schneider Verlag 2006 Praxis Deutsch. “Handlungsorientierter Literaturunterricht.” Sonderheft. Zeitschrift für den Deutschunterricht. Seelze: Friedrich Verlag 2001 Schößler, Franziska : Einführung in die Dramenanalyse. Metzler 2017
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Akademik Takvimin Üzerinden Geçilmesi ve Ders İçeriğinin Tartışılması |
2 | Okuma Dersi ve Alıştırmaları Alanında Konseptler I |
3 | Okuma Dersi ve Alıştırmaları Alanında Konseptler II |
4 | Edebi Metinlerle Yaratıcı Çalışma Yöntemleri I |
5 | Edebi Metinlerle Yaratıcı Çalışma Yöntemleri II |
6 | Kültürlerarası Edebiyat Öğretimi: Konseptler I |
7 | Değerlendirme |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Kültürlerarası Edebiyat Öğretimi: Konseptler II |
10 | Roman Öğretimi I |
11 | Roman Öğretimi II |
12 | Drama Öğretimi I |
13 | Drama Öğretimi II |
14 | Çocuk ve Gençlik Edebiyatı I |
15 | Çocuk ve Gençlik Edebiyatı II |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |