Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Teknik Eğitim Fakültesi - Bilgisayar ve Kontrol Öğretmenliği (İngilizce)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Bilgisayar ve Kontrol Öğretmenliği (İngilizce) - Lisans ETE203 Logic Circuits I Zorunlu 3 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dijital sistemlerin tanıtımı devre tasarımları, multiplexer-demultiplekser, kod dönüştürücüler.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Boole cebrinin teoremlerini kullanarak lojik ifadeler üzerinde işlemler yapmak. Lojik tasarımları Karnaugh diyagramları, Quine–McCluskey yöntemleri ile sadeleştirmek. VE, VEYA, TÜMLEME, NAND, NOR, EX-OR kapıları kullanarak lojik devre tasarımlarını gerçekleştirmek. Bileşik lojik elemanlar kullanarak devre tasarımları yapmak, toplayıcı, veri seçici, kod çözücü kullanarak sayısal sistemlerin gerçeklenmesi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

ders anlatımı, laboratuvar, ve uygulama projesi

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Floyd T.L. Digital Fundementals Prentice Hall, Inc, 4th Edition 1997. Tocci R.J., Digital Systems,Prentice Hall, Inc, 5th Edition 1991.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Analog sayısal kavramları ve Boolean cebrini bilir.
  • Sayı sistemlerini ve kodlarını bilir.
  • Mantıksal elemanları öğrenir.
  • Lojik devre tasarımları yapabilir.
  • PLD'ler ile devre tasarımı yapabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dijital Sistemleri Tanıtım ve Özellikleri
2 Sayı Sistemleri
3 Binary Aritmetik Boolean Cebri
4 Lojik Kapılar
5 Karnaugh Haritaları
6 Quine McCluskey ve MEV yöntemleri ile lajik fonksiyonların sadeleştirilmesi
7 Lojik Devre Tasarım Uygulamaları
8 Ders çalışma haftası
9 Ara sınav
10 Toplayıcı-Çıkarıcı-Karşılaştırıcı
11 Decoder-Encoder
12 Multiplexer- Demultiplexer
13 Multiplexer- Demultiplexer ile Lojik Devre Tasarımları
14 Kod Dönüştürücü Tasarımı
15 Lojik Devre Uygulamaları
16 DAC- ADC konvertörler
17 Ders çalışma haftası
18 Yarıyıl sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Laboratuvar ve Hazırlığı 2 15 30
Arasınav ve Hazırlığı 5 1 5
Final ve Hazırlığı 5 1 5

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5