Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Sağlık Bilimleri Enstitüsü - Tıbbi Genetik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017 - Tıbbi Genetik TGEN7004 Makale ve Sunum Hazırlama Teknikleri Seçmeli 1 8,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bilimsel çalışmaların tartışılarak en son güncel bilginin öğrenilmesi ve makale yazımı ile ilgili bilgi sahibi olup kendi başına makale yazabilme becerisinin kazandırılması.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bilimsel makale yazım becerisinin kazanılması

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Görsel, sözel ve yazılı materyaller ve yöntemler, sunum, tartışma, soru-cevap, ödev

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Literatür taraması yapabilmek
  • Bir araştırma makalesini okuyup özümseyerek yapılan çalışmayı başkalarına özetleyerek sunabilmek
  • Yaptığı araştırmalarda referans yazmayı öğrenmek
  • Bilimsel bir sunum hazırlayabilmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Makale yazılması için kaynak taranması
2 Kaynak taramada kullanılan veri tabanlarının tanıtılması
3 Makale yazımında materyal ve metot yazımı
4 İstatistiksel analiz yöntemlerinin tanınması ve araştırma yöntemlerine doğru istatistik yönteminin kullanılması
5 Tartışmada bulguların benzer konularda yapılmış güncel makale bulguları ile karşılaştırılarak tartışma bölümünün oluşturulması
6 Kaynakça oluşturma yöntemleri ve makale içinde kaynakçanın yerleştirilmesi
7 Makale bütününde kullanılacak olan dilin gözden geçirilerek öğrencilere verilen sanal-gerçek bulgular ile örnek makale yazılması atölye çalışması
8 Bir araştırma makalesini okuyup özümseyerek yapılan çalışmayı başkalarına özetleyerek sunabilmek
9 Güncel makalenin biçim ve içerik olarak tartışılması
10 Güncel makalenin biçim ve içerik olarak tartışılması
11 Güncel makalenin biçim ve içerik olarak tartışılması
12 Güncel makalenin biçim ve içerik olarak tartışılması
13 Güncel makalenin biçim ve içerik olarak tartışılması
14 Güncel makalenin biçim ve içerik olarak tartışılması
15 Güncel makalenin biçim ve içerik olarak tartışılması
16 Güncel makalenin biçim ve içerik olarak tartışılması
17 Öğrencilerin performanslarının kendi yazdıkları örnek makaleler ile değerlendirilmesi

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 6 12
Proje ve Hazırlığı 1 2 2
Ödev ve Hazırlığı 2 3 6
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 12 3 36
Seminer ve Hazırlığı 1 3 3
Demo ve Hazırlığı 1 1 1
Araştırma ve Hazırlığı 2 3 6
Rapor ve Hazırlığı 2 4 8
Arasınav ve Hazırlığı 2 6 12
Kısa Sınav ve Hazırlığı 2 6 12
Final ve Hazırlığı 2 10 20
Teorik Ders Saati 12 3 36
Uygulama Ders Saati 12 3 36

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi