Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İşletme Fakültesi - İşletme Yönetimi (İngilizce) (UOLP-ABD North Carolina Üniversitesi (UNCW))

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 İşletme Yönetimi (İngilizce) OB1083 Managing Self Performance Seçmeli 3 3,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı örgütlerde beşeri (insan) sermayesinin önemini ve örgütsel performansı sağlamada beşeri sermayenin rolünü ele almaktır. Ders kapsamında, öğrenciler örgütsel sermaye türleri konusunda farklı bilgi ve yaklaşımları öğrenebileceklerdir. Aynı zamanda, örgütsel sermaye türleri olarak, beşeri sermaye, sosyal sermaye, psikolojik sermaye gibi kavramlar hakkında bilgi sahibi olacaklardır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde, Örgüt, Entellektüel sermaye, İnsan Sermayesi, Sosyal sermaye, Fiziki kaynaklar, Beşeri ilişkileri anlamak, Pozitif psikolojik kaynaklar, Pozitif Psikoloji ve Pozitif Örgütsel Davranış konuları yer almaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Teorik dersler ve dönem araştırma ödevleri, grup çalışmaları, sınıf sunumları

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Hitt, M. A., Biermant, L., Shimizu, K., & Kochhar, R. (2001). Direct and moderating effects of human capital on strategy and performance in professional service firms: A resource-based perspective. Academy of Management journal, 44(1), 13-28. Becker, G. S. (1994). Human capital revisited. In Human Capital: A Theoretical and Empirical Analysis with Special Reference to Education (3rd Edition) (pp. 15-28). The University of Chicago Press. Schultz, T. W. (1971). Investment in Human Capital. The Role of Education and of Research. Stewart, T., & Ruckdeschel, C. (1998). Intellectual capital: The new wealth of organizations. Riggio, R.E. (2013). Introduction to Industrial/ Organizational Psychology. 6th edition. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall. Edgar Schein, 1995, Organizational Psychology, Pearson. John Arnold et al., 2010, Work Psychology, Pearson. Michael Aamodt, 2013, Industrial/Organizational Psychology, Cengage Learning. Gary Dessler, 2004, Human Resources Management, Prentice Hall. Other Academic articles and publications. / Other readings will be supplied by instructor

Dersin Web Sayfası

Yok.

Öğrenme Çıktıları

  • Örgütlerde sermaye türlerinin anlaşılması
  • Örgütlerde beşeri sermayenin rolünün anlaşılması
  • Örgütlerde sürdürülebilirlik için beşeri sermaye ve sosyal sermayenin öneminin anlaşılması
  • Örgütlerde bireysel ve örgütsel performansın sağlanabilmesi için psikolojik sermayenin öneminin anlaşılması
  • Sosyal sistemler, örgütler, beşeri sermaye, sosyal sermaye, etik sermaye ve entelektüel gelişim arasındaki ilişkilerin anlaşılması Performansın yönetilmesiyle ilgili başlıca beceriler hakkında yetkin hale gelmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Giriş ve temel kavramlar
2 Örgüt ve örgütsel çevre kavramları
3 İnsan-Örgüt-Çevre-Kaynaklar ve Örgüt bileşenleri
4 Entellektüel sermaye
5 İnsan sermayesi ve unsurları
6 Sosyal sermaye yapısı
7 Pozitif örgütsel davranış kavramları
8 Ara Sınav Haftası
9 Örgüt performansı ve insan unsurunun rolü
10 Motivasyon ve iletişim
11 Psikolojik sermaye
12 Sınıf sunumları
13 Sınıf sunumları
14 Sınıf sunumları
15 Sınıf sunumları
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 6 6
Proje ve Hazırlığı 1 12 12
Ödev ve Hazırlığı 1 4 4
Sunum ve Hazırlığı 1 5 5
Araştırma ve Hazırlığı 1 10 10
Rapor ve Hazırlığı 1 10 10
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Final ve Hazırlığı 1 10 10

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5