Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
HIT-Tezli Yüksek Lisans-2013 HIT7013 Marka Yönetimi ve Halkla İlişkiler Seçmeli 1 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Halkla ilişkiler yönetiminde marka ve marka ile ilişkili kavramların aktarılması amaçlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler açısından marka, marka imajı, marka yaratmak ve marka denkliği kavramları ile marka yönetimi kavramı, markanın unsurları, marka iletişimi ve markanın konumlandırılması, dersin konusunu oluşturmaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Yüz yüze iletişim ve Tartışma yöntemi

Staj Durumu

Zorunlu staj yoktur.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Işıl Karpat, Marka Yönetimi, İletişim Yayınları, 2004. Yavuz Odabaşı, Mine Oyman, Pazarlama İletişimi Yönetimi, Mediacat Yayınları, İstanbul, 2001. Nurhan Babür Tosun, Marka Yönetimi, 3. Baskı, İstanbul: Beta Yayınları, 2010. David A. Aaker, Managing Brand Equity, New York: John Wiley & Sons Inc, 1991. Majken Schultz, Mary Jo Hatch, Mogens Holten Larsen (Editor), Expressive Organization-Linking Identity, Reputation and The Corporate Brand, New York, Oxford University Press Inc., 2000. Harvard Business Review on Brand Management, Boston, Harvard Business School Press, 1999. Jean Noel Kapferer, Strategic Brand Management, London, Kogan Page Ltd., 1997.

Dersin Web Sayfası

None

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler temel marka stratejilerini bilirler
  • Öğrenciler bütünleşik pazarlama, halkla ilişkiler yöntem ve araçlarını bilirler
  • Öğrenciler marka ve halkla ilişkiler uygulamaları arasındaki ilişkiyi bilirler.
  • Öğrenciler Türkiye’deki marka yönetimi uygulamalarını öğrenir.
  • Öğrenciler Dünyadaki ve Türkiye’deki marka yönetimi uygulamalarını karşılaştırır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Tanışma ve Derse Giriş
2 Pazarlama ve Pazarlama İletişimi Kavramları
3 Marka Kavramı Doğuşu ve Gelişimi
4 Marka İletişiminde Kurumsal Sosyal Sorumluluk
5 Halkla İlişkiler ve Marka Kimliği
6 Marka İmajı ve İtibar İlişkisi
7 Sınav Öncesi Tartışmalar
8 Ara Sınav Haftası
9 Marka Kişiliği ve Reklam İlişkisi
10 Marka Sadakati ve Marka Değeri
11 Marka ve Etik
12 Yeni Medya ve Markalama
13 Marka Kültürü Kavramı
14 Marka Yönetiminde Kriz İletişimi
15 Marka Konumlandırma ve Sanal Marka Toplulukları
16 Ders Çalışma Haftası
17 Final Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 28 56
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 2 14 28
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 2 28 56
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5