Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İşletme Fakültesi - İşletme

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - İşletme - Muhasebe ve Finansman PAZ3055 Marka Yönetimi Seçmeli 6 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrencilerin, marka ve markaya ilişkin temel kavramlara yönelik bakış açısının genişletilmesinin ardından işletmelerin güçlü markaları ulusal ve küresel pazarlarda hangi stratejilerle yönetebileceği üzerinde durularak tüketiciler ve pazarlama karması açıs

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Markanın ne olduğu, tarihsel gelişimi, marka ismi, marka logosu, marka imajı, marka kişiliği, marka kimliği, marka konumlandırması, marka sadakati, marka değerlemesi ile markanın soyut ve somut tüm unsurlarının stratejik yönetim süreçlerini güncel örnekle

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Markaya ilişkin temel kavramları ve terminolojiyi anlamak
  • Stratejik marka yönetiminin küresel pazarlarda işletmelere sağladığı rekabet avantajını anlamak
  • Tüketicilerin zihninde güçlü marka konumlandırmasının nasıl yapılacağını anlamak
  • Marka inşa etme sürecinde verilecek kararları anlamak
  • Sürdürülebilir marka stratejileri tasarlayarak marka yönetiminin etik ve yasal boyutlarını anlamak

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Marka ve Marka Yönetimi Kavramları
2 Tüketici Temelli Marka Değeri ve Marka Konumlandırma
3 Marka Rezonansı ve Marka Değeri Oluşturmak
4 Marka Denkliği Oluştururken Marka Unsurlarının Seçimi
5 Marka Denkliği Oluştururken Pazarlama Programlarının Seçimi
6 Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Marka Denkliği
7 Marka Çağrışımları
8 Ara Sınav Haftası
9 Marka Değeri Ölçme ve Marka Yönetimi Sistemi Geliştirme
10 Marka Değerinin Kaynaklarını Ölçümleme
11 Marka Yönetiminin Çıktıları ve Performans Ölçümleme
12 Marka Mimarisi Stratejileri
13 Marka Genişletme Stratejileri
14 Sürdürülebilir Markalar Yaratmak
15 Sınıf İçi Uygulamalar
16 Ders Çalışma Haftası
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5