Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İşletme Fakültesi - Uluslararası İşletme Yönetimi (İngilizce) (UOLP-ABD North Carolina Üniversitesi (UNCW))

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022-Uluslararası İşletme Yönetimi (İngilizce) MRK2024 Marketing Management Zorunlu 4 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı, işletme öğrencilerine pazarlamanın dört işlevi olan ürün, fiyat, yer ve promosyonu ayrıntılı olarak tanıtmaktır. Gerçek hayattan örnekler, kısa vaka çalışmaları ve konuk konuşmacılar ile konular zenginleştirilir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Fiyatlandırma, dağıtım ve promosyon stratejileri

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • fiyatlandırma stratejilerini planlamak ve tasarlamak
  • dağıtım stratejilerini planlamak ve tasarlamak
  • tanıtım stratejilerini planlamak ve tasarlamak
  • rekabeti analiz edebilmek ve rekabet stratejileri geliştirebilmek
  • Pazarlamada eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Giriş
2 Fiyatlandırma Değerlendirmesi ve Yaklaşımlar
3 Fiyatlandırma Stratejileri
4 Pazarlama Kanalları ve Tedarik Zinciri Yönetimi
5 Uluslararası Pazarlama
6 Konuk Konuşmacı/Vaka Çalışması
7 Müşterileri İlgilendirmek ve Müşteri Değerini İletmek
8 Ara Sınav Haftası
9 Reklamcılık ve Halkla İlişkiler
10 Kişisel Satış ve Satış Promosyonu
11 Doğrudan ve Çevrimiçi Pazarlama
12 Sosyal Medya ve Mobil Pazarlama
13 Konuk Konuşmacı/Vaka Çalışması
14 Sosyal Sorumluluk ve Etik
15 Rekabet Avantajı Yaratmak
16 Ders Çalışma Haftası
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi