Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği IMAE154 Matematik Ders Kitabı İncelemesi Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Matematik ders kitabının taşıması gereken özellikleri çeşitli açılardan incelemek

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ders kitabında olması gereken fiziksel, eğitsel, görsel tasarım ve dil anlatım özellikleri ve standartlar; ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu; mevcut ders kitaplarından bazılarının içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkı, öğretimde kullanım kolaylığı vb. açılardan incelenmesi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunumlar, düz anlatım

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu: Matematik (Komisyon/Nobel Akademik Yayıncılık) • Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu (Leyla Küçükahmet/Nobel Yayın Dağıtım) • Matematik Ders Kitapları

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Ders kitabında olması gereken fiziksel ve eğitsel özellikleri öğrenir.
  • Ders kitabında olması gereken görsel tasarım ve dil anlatım özelliklerini ve standartları öğrenir. Ders kitabında olması gereken görsel tasarım ve dil anlatım özelliklerini ve standartları öğrenir.
  • Ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğunu inceler.
  • Mevcut ders kitaplarından bazılarını içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format açılarından inceler.
  • Mevcut ders kitaplarından bazılarını ilgi çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkı, öğretimde kullanım kolaylığı vb. açılardan inceler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ders kitabında olması gereken fiziksel özellikler
2 Ders kitabında olması gereken eğitsel özellikler
3 Ders kitabının görsel tasarımı
4 Ders kitabının dil ve anlatım özellikleri
5 Ders kitabı standartları
6 Ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu
7 Mevcut ders kitaplarından bazılarının içerik açısından incelenmesi
8 Ara Sınav Haftası
9 Mevcut ders kitaplarından bazılarının dil açısından incelenmesi
10 Mevcut ders kitaplarından bazılarının öğrenci seviyesine uygunluk açısından incelenmesi
11 Mevcut ders kitaplarından bazılarının format açısından incelenmesi
12 Mevcut ders kitaplarından bazılarının ilgi çekicilik açısından incelenmesi
13 Mevcut ders kitaplarından bazılarının anlamlı öğrenmeye katkısı açısından incelenmesi
14 Mevcut ders kitaplarından bazılarının öğretimde kullanım kolaylığı açısından incelenmesi
15 Dönemin değerlendirilmesi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 3 4 12
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 7 7
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 14 14
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5