Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - İlköğretim Matematik Öğretmenliği - Lisans | IMAT4001 | Matematik Eğitim Felsefesi | Zorunlu | 7 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - İlköğretim Matematik Öğretmenliği - Lisans | IMAT4001 | Matematik Eğitim Felsefesi | Zorunlu | 7 | 3,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı öğrencilerin matematikle ilgili felsefik sorunlarla birlikte matematik felsefesi ve matematiğin temelindeki belirsizlikleri tanımlamasının ve keşfetmesinin sağlanmasıdır.
-
Matematik nedir?; Matematik ve bilim.; Matematiğin bilimdeki yeri.; Matematiksel düşünme yöntemleri.; İndüktif dedüktif ayrımı.; Çeşitli matematiksel kavramların ve önermelerin anlamları.; Matematikte nesnellik ve gerçek dünyaya uygulanabilirlik.; Matematikte bunalımlar.; Matematiğin temellerine ilişkin felsefi görüşler.; Mantıkçılık.; Biçimcilik.; Sezgicilik.; Yapısalcılık.; Frege, Russel, Hilbert, Brouwer, ve Gödel gibi matematik felsefesi öncülerinin çalışmaları.
Sunuş yoluyla öğretim, soru-cevap yöntemi ve tartışma yöntemi
Yok
Türkçe
Bilim felsefesi, Cemal Yıldırım, Remzi Kitabevi. Matematik felsefesi, Bekir S. Gür, Kadim Yayınları. Matematik felsefesi, Stephen F. Barker, İmge Kitabevi. Matematiksel düşünme, Cemal Yıldırım, Remzi Kitabevi.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Matematik nedir? |
2 | Matematik ve bilim. |
3 | Matematiğin bilimdeki yeri. |
4 | Matematiksel düşünme yöntemleri. |
5 | İndüktif dedüktif ayrımı. |
6 | Çeşitli matematiksel kavramların ve önermelerin anlamları. |
7 | Matematikte nesnellik ve gerçek dünyaya uygulanabilirlik. |
8 | Arasınav |
9 | Matematikte bunalımlar. |
10 | Matematiğin temellerine ilişkin felsefi görüşler. |
11 | Mantıkçılık. |
12 | Biçimcilik |
13 | Sezgicilik. |
14 | Yapısalcılık. |
15 | Frege, Russel, Hilbert, Brouwer, ve Gödel gibi matematik felsefesi öncülerinin çalışmaları. |
16 | Çalışma haftası |
17 | Final haftası. |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |