Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Matematik Öğretmenliği | MATO7040 | Matematik Eğitiminde Model ve Modelleme | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Matematik Öğretmenliği | MATO7040 | Matematik Eğitiminde Model ve Modelleme | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Matematik eğitiminde modelleme kullanımını örnekleriyle incelemek
-
modelleme örnekleri, modelleme teorileri, modelleme aşamaları
matematiksel düşünme, beyin fırtınası, çoklu zeka, modelleme, keşfederek
yok
Türkçe
1. Erbaş, A.K., Çetinkaya, B., Alacacı, C., Çakıroğlu, E., Aydoğan-Yenmez, A., Şen- Zeytin, A., Korkmaz, H., Kertil, M., Didiş, M.G., Baş, S., Şahin, Z. (2016). Lise matematik konuları için günlük hayattan modelleme soruları, TUBA Yayınları: Ankara. 2. Teachers College (2012). Mathematical modeling Handbook, Eds. H. Gould, D.R. Murray, & A. Sanfrallo, COMAP: MA. 3. Bukova-Güzel, E. (2018). Matematik eğitiminde matematiksel modelleme, Pegem yayınevi. 4. Erdoğan, A. (2009), matematiksel nesneler, Sorunlu şeyler!, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED) Cilt 3, Sayı 1, 156-173. 5. Tuna, A. Biber, A.C. & Yurt, N.(2013). Matematik öğretmeni adaylarının matematiksel modelleme becerileri, Gazi Üniversitesi Eğitim fakültesi Dergisi, 33, 1, 129-146. 6. Doruk, B.K. & Umay, A. (2011). Matematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim fakültesi Dergisi, 41, 124-135. 7. Karakuş, F. & Peker, M.(2015). The effects of dynamic geometry software and physical manipulatives on pre-services, primary teachers’ van Hiele Levels and spatial abilities, Turkish Journal of Mathematics and computer education, 6,3, 338-365. 8. Taştı, M.B., Avcı Yücel, Ü., Yalçınalp, S. (2015). Matematik öğretmen adaylarının üç boyutlu modelleme programı ile öğrenme nesneleri geliştirme süreçlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 1 (2), 411-423. 9. Delice, A. (2002). Matematik öğretmen adaylarının düşünme yapılarına göre modelleme becerilerinin incelenmesi, Sakarya Üniversitesi Eğitim fakültesi Dergisi, 24,24, 63-88. 10. Güç, F.A. & Baki, A. (2016). Matematiksel modelleme yeterliklerini geliştirme ve değerlendirme yaklaşımlarının sınıflandırılması, Turkish Journal of Computer and Mathematics, 7,3, 621-645. 11. Boz, B.(2015). İki boyutlu kâğıtlardan üç boyutlu origami küpüne yolculuk, Journal of Inquiry based activities, 5,1, 20-33. 12. Polat, S. (2013). Origami ile matematik öğretimi,Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü dergisi, 10,21,15-27. 13. Yurt, E., & Sünbül, A. (2012). Sanal ortam ve somut nesneler kullanılarak gerçekleştirilen modellemeye dayalı etkinliklerin uzamsal düşünme ve zihinsel çevirme becerilerine etkisi, Kuram ve uygulamada eğitim bilimleri, 12,3, 1975-1992.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Modelleme nedir? farklı tanımlar |
2 | modelleme süreci |
3 | modelleme örnekleri-inceleme |
4 | modelleme örnekleri- süreç analizi |
5 | modelleme örnekleri- süreç analizi- devam (1. kitaptan) |
6 | modelleme örnekleri (2. kitaptan) |
7 | modelleme örnekleri (2. kitaptan) |
8 | araştırmalar- modelleme örneği hazırlama |
9 | araştırmalar- örnek inceleme |
10 | 10- Araştırmalar-farklı modelleme örneklerinden bir eğitim araştırması çıkarma |
11 | 11- Araştırmalar-araştırma veri toplama |
12 | 12- Araştırmalar-veri analizi |
13 | 13-Uygulamalardaki aksaklıkların tartışılması |
14 | 14-Araştırma sonuçlarının yorumlanması, tartışma ve sonuç-makale hazırlama |
15 | özetleme |
16 | notlandırma |
17 | notlandırma- ödev sunmaları |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 17 | 4 | 68 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 7 | 14 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 20 | 40 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Rapor ve Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |