Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017 - Matematik Öğretmenliği MATO7040 Matematik Eğitiminde Model ve Modelleme Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Matematik eğitiminde modelleme kullanımını örnekleriyle incelemek

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

modelleme örnekleri, modelleme teorileri, modelleme aşamaları

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

matematiksel düşünme, beyin fırtınası, çoklu zeka, modelleme, keşfederek

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Erbaş, A.K., Çetinkaya, B., Alacacı, C., Çakıroğlu, E., Aydoğan-Yenmez, A., Şen- Zeytin, A., Korkmaz, H., Kertil, M., Didiş, M.G., Baş, S., Şahin, Z. (2016). Lise matematik konuları için günlük hayattan modelleme soruları, TUBA Yayınları: Ankara. 2. Teachers College (2012). Mathematical modeling Handbook, Eds. H. Gould, D.R. Murray, & A. Sanfrallo, COMAP: MA. 3. Bukova-Güzel, E. (2018). Matematik eğitiminde matematiksel modelleme, Pegem yayınevi. 4. Erdoğan, A. (2009), matematiksel nesneler, Sorunlu şeyler!, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED) Cilt 3, Sayı 1, 156-173. 5. Tuna, A. Biber, A.C. & Yurt, N.(2013). Matematik öğretmeni adaylarının matematiksel modelleme becerileri, Gazi Üniversitesi Eğitim fakültesi Dergisi, 33, 1, 129-146. 6. Doruk, B.K. & Umay, A. (2011). Matematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim fakültesi Dergisi, 41, 124-135. 7. Karakuş, F. & Peker, M.(2015). The effects of dynamic geometry software and physical manipulatives on pre-services, primary teachers’ van Hiele Levels and spatial abilities, Turkish Journal of Mathematics and computer education, 6,3, 338-365. 8. Taştı, M.B., Avcı Yücel, Ü., Yalçınalp, S. (2015). Matematik öğretmen adaylarının üç boyutlu modelleme programı ile öğrenme nesneleri geliştirme süreçlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 1 (2), 411-423. 9. Delice, A. (2002). Matematik öğretmen adaylarının düşünme yapılarına göre modelleme becerilerinin incelenmesi, Sakarya Üniversitesi Eğitim fakültesi Dergisi, 24,24, 63-88. 10. Güç, F.A. & Baki, A. (2016). Matematiksel modelleme yeterliklerini geliştirme ve değerlendirme yaklaşımlarının sınıflandırılması, Turkish Journal of Computer and Mathematics, 7,3, 621-645. 11. Boz, B.(2015). İki boyutlu kâğıtlardan üç boyutlu origami küpüne yolculuk, Journal of Inquiry based activities, 5,1, 20-33. 12. Polat, S. (2013). Origami ile matematik öğretimi,Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü dergisi, 10,21,15-27. 13. Yurt, E., & Sünbül, A. (2012). Sanal ortam ve somut nesneler kullanılarak gerçekleştirilen modellemeye dayalı etkinliklerin uzamsal düşünme ve zihinsel çevirme becerilerine etkisi, Kuram ve uygulamada eğitim bilimleri, 12,3, 1975-1992.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • 1. Modellemenin tanımını verir
  • 2. Modelleme süreçlerini listeler.
  • 3. Modelleme teorilerini ve örneklerini analiz eder.
  • 5. Modelleme kullanılan araştırmaların yöntemlerini inceler
  • 6. Origami ile modelleme örnekleri araştırılır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Modelleme nedir? farklı tanımlar
2 modelleme süreci
3 modelleme örnekleri-inceleme
4 modelleme örnekleri- süreç analizi
5 modelleme örnekleri- süreç analizi- devam (1. kitaptan)
6 modelleme örnekleri (2. kitaptan)
7 modelleme örnekleri (2. kitaptan)
8 araştırmalar- modelleme örneği hazırlama
9 araştırmalar- örnek inceleme
10 10- Araştırmalar-farklı modelleme örneklerinden bir eğitim araştırması çıkarma
11 11- Araştırmalar-araştırma veri toplama
12 12- Araştırmalar-veri analizi
13 13-Uygulamalardaki aksaklıkların tartışılması
14 14-Araştırma sonuçlarının yorumlanması, tartışma ve sonuç-makale hazırlama
15 özetleme
16 notlandırma
17 notlandırma- ödev sunmaları

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 17 4 68
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 2 7 14
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 20 40
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 1 20 20
Rapor ve Hazırlığı 2 15 30
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi