Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - İlköğretim Matematik Öğretmenliği IMO3004 Matematik Felsefesi Zorunlu 7 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin matematikle ilgili felsefik sorunlarla birlikte matematik felsefesi ve matematiğin temelindeki belirsizlikleri tanımlamasının ve keşfetmesinin sağlanmasıdır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Matematik nedir?; Matematik ve bilim.; Matematiğin bilimdeki yeri.; Matematiksel düşünme yöntemleri.; İndüktif dedüktif ayrımı.; Çeşitli matematiksel kavramların ve önermelerin anlamları.; Matematikte nesnellik ve gerçek dünyaya uygulanabilirlik.; Matematikte bunalımlar.; Matematiğin temellerine ilişkin felsefi görüşler.; Mantıkçılık.; Biçimcilik.; Sezgicilik.; Yapısalcılık.; Frege, Russel, Hilbert, Brouwer, ve Gödel gibi matematik felsefesi öncülerinin çalışmaları.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunuş yoluyla öğretim, soru-cevap yöntemi ve tartışma yöntemi

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Bilim felsefesi, Cemal Yıldırım, Remzi Kitabevi. Matematik felsefesi, Bekir S. Gür, Kadim Yayınları. Matematik felsefesi, Stephen F. Barker, İmge Kitabevi. Matematiksel düşünme, Cemal Yıldırım, Remzi Kitabevi.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Matematiğin bilimler arasındaki yerini açıklayabilecektir.
  • Teorem, ispat, aksiyom gibi temel matematiksel kavramları açıklayabilecektir.
  • Matematiğin nesnellik ve gerçek dünyaya uygulanabilirliğini açıklayabilecektir.
  • Matematik felsefesi alanında çalışan önemli bilim adamlarının görüşlerini açıklayabilecektir.
  • Matematik felsefesindeki temel kuramları açıklayabilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Matematik nedir?
2 Matematik ve bilim.
3 Matematiğin bilimdeki yeri.
4 Matematiksel düşünme yöntemleri.
5 İndüktif dedüktif ayrımı.
6 Çeşitli matematiksel kavramların ve önermelerin anlamları.
7 Matematikte nesnellik ve gerçek dünyaya uygulanabilirlik.
8 Arasınav
9 Matematikte bunalımlar.
10 Matematiğin temellerine ilişkin felsefi görüşler.
11 Mantıkçılık.
12 Biçimcilik
13 Sezgicilik.
14 Yapısalcılık.
15 Frege, Russel, Hilbert, Brouwer, ve Gödel gibi matematik felsefesi öncülerinin çalışmaları.
16 Çalışma haftası
17 Final haftası.

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 20 20
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 10 10
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 15 15
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5