Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Önlisans - Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu - Elektrik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Elektrik-Önlisans-2014 MAT1068 Matematik II Zorunlu 2 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Matematik bilincin oluşturulması ve branşa yönelik uygulamaların yapılması.Özellikle Elektrik-Elektronik ve benzeri alanlardaki ders kapsamına giren konulara ilişkin örneklere öncelik vermektir.İntegral tekniklerinin öğretilmesiı ve branşa yönelik uygulamaların yapılmas.Belirli integralin uygulamaları olan alan,hacim hesabı,yay uzunluğu,yanal alan ,efektif ve ortalama değer,ağırlık ve kütle merkezi kavramlarını örneklerle çözmek amaçlanmıştır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Diziler ve Seriler ( Serilerde Yakınsaklık Aralığı ve Yarıçapı ) ,İntegralin tanımı,tarihçesi ve temel kavramlar,Belirsiz İntegral ( Elektrik ve Fiziksel Uygulamalar-Kinematik ile ilgili örnekler),İntegral Teknikleri ( Değişken Dönüşümü - Kısmi İntegrasyon ),Rasyonel Fonksiyonların İntegrali (I.Tip ve II.Tip Basit Kesirler),Trigonometrik İntegraller,Cebirsel Fonksiyonların İntegrali,Belirli İntegral tanımı ve ilgili teoremler,Alan Hesabı ( Bir Eğri Altında Kalan Alan, İki Eğri Arasında Kalan Alan Hesabı),Hacim Hesabı (Disk Metodu, Shell (Kabuk) Metodu),Yay Uzunluğu, Dönel Yüzeyin Yanal Alanı,Bir Fonksiyonun Ortalama ve Efektif Değerleri ,Ağırlık Merkezi,Kütle Merkezi,Sayısal İntegral (Yamuk,Simpson,Ortalama Ordinat,Dikdörtgen Metodları),Has Olmayan İntegraller

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sözlü ve yazılı anlatım, Sınavlar , ödevler Beyaz tahta,

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ahmet Karedeniz, Yüksek Matematik, Cilt – 1, Diferansiyel ve İntegral Hesap.1980 Arthur D.Kramer , Fundamentals of Technical Mathematics with Calculus, 2nd. ed, McGraw – Hill , inc , USA , 1989. Paul Calter, Technical Mathematics with Calculus, 2nd. ed, Prentice – Hall , inc. , Englewood Clifss , New Jersey, 1990. TEKTAŞ M, Uygulamalı İntegral, İstanbul, 2000. Uğur Er , Çözümlü İntegral Teknikleri, Eskişehir, 1988.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Diziler ve Seriler ( Serilerde Yakınsaklık Aralığı ve Yarıçapı ) Konularının Öğrenilmesi
  • İntegralin Tanımı ve Temel Kavramların -Belirsiz İntegral ve c Sabiti için Elektrik ve Fiziksel Uygulamalar ile İlgili Örneklerin Çözülmesi
  • " Değişken Dönüşümü ve Kısmi İntegrasyon İntegral Tekniklerinin Öğrenilmesi Trigonometrik Fonksiyonların İntegralinin Öğrenilmesi Cebirsel Fonksiyonların İntegralinin Öğrenilmesi "
  • Rasyonel Fonksiyonların İntegralinin Öğrenilmesi
  • Trigonometrik Fonksiyonların İntegralinin Öğrenilmesi
  • Cebirsel Fonksiyonların İntegralinin Öğrenilmesi -Belirli İntegral Yardımıyla Alan - Hacim Hesabı
  • Yay Uzunluğu, Dönel Yüzeyin Yanal Alanı, Bir Fonksiyonun Ortalama ve Etkin Değerleri,Ağırlık Merkezi,Kütle Merkezi ve İlgili Örneklerin Çözümü
  • Sayısal İntegral ile Alan Hesabının Yamuk,Simpson,Ort.Ordinat ve Dikdörtgen Metodları ile Çözümü-Has Olmayan İntegral ve İlgili Örnekler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Diziler ve Seriler
2 Limit tanımı ve Uygulamaları
3 Türevin Tanımı Türev ve Limit ilişkisi
4 Türev Alma Kuralları
5 Türevin Geometrik Yorumu Türevin Fiziksel Anlamı
6 Artan-Azalan Fonksiyonlar Türevin Uygulamaları Maksimum-minimum Problemleri
7 Çalışma haftası
8 Ara Sınav Haftası
9 İntegralin Tanımı Belirsiz İntegral
10 İntegral Alma Yöntemleri ( Değişken Dönüşümü - Kısmi İntegrasyon )
11 Belirli İntegral
12 Alan Hesabı ( Bir Eğri Altında Kalan Alan, İki Eğri Arasında Kalan Alan Hesabı)
13 Hacim Hesabı (Disk Metodu, Shell (Kabuk) Metodu)
14 Bir Fonksiyonun Ortalama ve Efektif Değerleri ,Ağırlık Merkezi,Kütle Merkezi Sayısal İntegral (Yamuk,Simpson,Ortalama Ordinat,Dikdörtgen Metodları)
15 Has Olmayan İntegraller
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 5 70
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 3 1 3
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 8 1 8
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 8 1 8
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8