Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği IMAE201 Matematik Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları Zorunlu 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı matematik öğretmen adaylarının matematiğin disiplin olarak doğası hakkında bilgi sahibi olup matematik öğrenme ve öğretmeye olan yansımaları hakkında bakış oluşturmaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası; matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; matematik öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları; matematik öğretiminde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri; matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunuş yoluyla öğretim, soru-cevap ve problem çözme, grup tartışması

Staj Durumu

Bulunmamaktadır.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, (Ed.) Melihan Ünlü, PEGEM • Matematik Öğretimi, Murat Altun, Aktüel Yayıncılık • İlkokul ve Ortaokul Matematiği, Van de Walle, Karp ve Bay-Williams, Nobel Yayıncılık • Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi, Adnan Baki. • Bingölbali, E. Arslan, S., Zembat, İ. Ö. (2016). Matematik Eğitiminde Teoriler, Pegem Akademi: Ankara. • Tall, D. (2013). How humans learn to think mathematically: Exploring the three worlds of mathematics. Cambridge University Press. (Türkçe Özet dökümanı)

Dersin Web Sayfası

Bulunmamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

  • Matematik ve matematik nedir sorularına temellendirilmiş cevaplar verecektir.
  • Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkelerini açıklayabilecektir.
  • Başlıca öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımalarını fark edebilecektir.
  • Problem çözme ve matematiksel kavram yanılgılarını fark etmenin matematik öğrenmedeki yeri ve önemini kavrayacaktır.
  • Ölçme ve değerlendirmenin matematik eğitimine yansımalarını ayırt edebilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Tanışma, dersin tanıtımı, Matematik hakkında kısa tartışma (Adnan Baki, Ünite 1, Van De Walle, Bölüm 1)
2 Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası; matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı;
3 Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri. (Murat Altun, Ünite 1, Adnan Baki, Ünite 1, Van De Walle, Bölüm 2) Skemp ve İlişkisel Öğrenme & Kavramsal ve İşlemsel Öğrenme
4 Öğretim Programı (Müfredat) & Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları (MEB Matematik Öğretim Programı 5-8. Sınıflar) & Ders planı
5 Problem Çözme & Problem Çözme Stratejileri
6 Öğrenci Zorlukları ve Kavram Yanılgısı
7 Matematik Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme
8 Ara Sınav Haftası
9 Problem Çözme ile Öğretim Sınıf-içi uygulama örnekleriyle
10 Sınıf-içi uygulama örnekleriyle (Van De Walle Bölüm 3)
11 Matematikte Çoklu Temsiller & Matematikte İlişkilendirme
12 Hans Freudenthal ve Gerçekçi Matematik Eğitimi (RME) & Piaget ve Yapılandırmacı Öğrenme …Sınıf-içi uygulama örnekleriyle
13 Matematiksel Modelleme ve STEM
14 TIMMS ve PISA
15 TEOG-LGS, TALIS, IB Program, AP vb uygulamaların değerlendirilmesi Final öncesi değerlendirme, matematik öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının sentezi yoluyla bütüncül bir bakış ve üniversite 3-4. Yıllar için hedeflerin güncellenmesi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 15 15
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi