Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Matematik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Matematik Öğretmenliği EGT2012 Matematik Öğretim Programı Zorunlu 4 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının Lise matematik öğretim programının felsefesini ve muhtevasını incelemelerini sağlamak

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; lise matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel lise matematik dersi öğretim programının yaklaşımı, muhtevasını geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; lise matematik dersi öğretim programının orta okul matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım ,Tartışma P.point ve video sunumu

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1- lise matematik öğretim programı 2- Ders notları 3- MEB onaylı Matematik kitapları

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramları açıklar.
  • Güncel Lise matematik öğretim programının yaklaşımını açıklar.
  • Güncel Lise matematik öğretim programının içeriğini ve geliştirmeyi amaçladığı becerileri açıklar
  • Güncel lise matematik öğretim programının kazanımların sınıflara göre dağılımını bilir ve diğer derslerle ilişkisini açıklar.
  • Güncel lise matematik öğretim programında önerilen yöntem teknik, araç-gereç ve materyalleri bilir ve bunlarla ilgili uygulamalar yapar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğretim programı ile ilgili temel kavramlar
2 Ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi
3 Güncel ortaokul matematik öğretim programının yaklaşımı
4 Güncel ortaokul matematik öğretim programının içeriği
5 Öğretim programındaki bilişsel, duyuşsal ve psikomotor beceriler
6 Öğretim programındaki kazanımlar
7 Matematik öğretim yöntem ve teknikleri
8 Ara Sınav Haftası
9 Matematik öğretiminde kullanılan materyaller
10 Matematik öğretiminde ölçme-değerlendirme
11 Güncel Lise matematik öğretim programının kazanımlarının onay almış kitaplarda uygunluğunun incelenmesi
12 Güncel Lise matematik öğretim programının kazanımlarının onay almış kitaplarda uygunluğunun incelenmsi
13 Güncel Lise matematik öğretim programının içeriğinin onay almış kitaplarda kitap hazırlama kriterlerine uygunluğunun incelenmesi
14 Güncel Lise matematik öğretim programının içeriğinin onay almış kitaplarda kitap hazırlama kriterlerine uygunluğunun incelenmesi
15 Öğretmen yeterlilikleri
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 3 7 21
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 4 10 40
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5