Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sınıf Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Sınıf Öğretmenliği SEAE302 Matematik Öğretimi I Zorunlu 5 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkelerini açıklamak, matematik dersi öğretim programının amaç, içerik, öğretme- öğrenme süreci ve değerlendirme boyutlarını analiz etmek ve bu boyutları kapsayan mikro öğretimler gerçekleştirmektir. Sayılar öğrenme alanına ilişkin kavram yanılgılarını incelemek, çözüm önerileri geliştirmektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Matematik öğretiminin amacı ve ilkeleri, Matematik öğretiminin kısa tarihçesi Öğrenme kuramları ve matematik öğretimi ile ilişkileri Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejileri İlkokul matematik dersi öğretim programının incelenmesi, Matematik eğitiminde önemli beceriler, ilişkilendirme,temsiller, iletişim, akıl yürütme, problem çözme Matematik öğretiminde bilgi teknolojilerini kullanma, Matematik öğretiminde ölçme ve değerlendirme Matematiksel kavram yanılgıları Çocuktaki sayı kavramının gelişimi Sayılar öğrenme alanının yapısı ve öğretimi Sayılar öğrenme alanındaki konuların öğretimi, kavram yanılgıları, çözüm önerileri Sayılar öğrenme alanlarındaki konuların öğretimlerine ilişkin etkinlik planlarının hazırlanması ve sunulması Sayılar öğrenme alanlarındaki konuların öğretimlerine ilişkin etkinlik planlarının hazırlanması ve sunulması Sayılar öğrenme alanlarındaki konuların öğretimlerine ilişkin etkinlik planlarının hazırlanması ve sunulması Sayılar öğrenme alanlarındaki konuların öğretimlerine ilişkin etkinlik planlarının hazırlanması ve sunulması Sayılar öğrenme alanlarındaki konuların öğretimlerine ilişkin etkinlik planlarının hazırlanması ve sunulması

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Baykul, Y. (2014) İlkokulda matematik öğretimi. Ankara: Pegem Yayıncılık. Altun, M. (2011). Matematik öğretimi, Bursa: Alfa Aktüel, Haylock, D., & Cockburn, A. (2014). Küçük Çocuklar İçin Matematiği Anlama. (Çev. Editörü; Yılmaz, Z.). Ankara: Nobel Yayınevi Van De Walle, J. A, Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012). İlkokul ve ortaokul matematiği gelişimsel yaklaşımla öğretim. (Editör: Soner Durmuş, Çevirmen: Yüksel Dede). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Matematik öğretiminin amacı, temel ilkeleri ve tarihçesini açıklar.
  • Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme-öğrenme stratejileri ve belli başlı öğrenme kuramlarını analiz eder.
  • Matematik dersi (1-4 sınıflar) öğretim programını analiz eder.
  • Çocuktaki sayı kavramının gelişimini ve doğal sayıların oluşumunu analiz eder.
  • Sayılar öğrenme alanına ilişkin konuların öğretimini analiz eder.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Matematik öğretiminin amacı ve ilkeleri, Matematik öğretiminin kısa tarihçesi
2 Öğrenme kuramları ve matematik öğretimi ile ilişkileri
3 Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejileri
4 İlkokul matematik dersi öğretim programının incelenmesi, Matematik eğitiminde önemli beceriler, ilişkilendirme, temsiller, iletişim, akıl yürütme, problem çözme
5 Matematik öğretiminde bilgi teknolojilerini kullanma, Matematik öğretiminde ölçme ve değerlendirme
6 Matematiksel kavram yanılgıları
7 Çocuktaki sayı kavramının gelişimi
8 Ara Sınav Haftası
9 Sayılar öğrenme alanının yapısı ve öğretimi
10 Sayılar öğrenme alanındaki konuların öğretimi, kavram yanılgıları, çözüm önerileri
11 Sayılar öğrenme alanlarındaki konuların öğretimlerine ilişkin etkinlik planlarının hazırlanması ve sunulması
12 Sayılar öğrenme alanlarındaki konuların öğretimlerine ilişkin etkinlik planlarının hazırlanması ve sunulması
13 Sayılar öğrenme alanlarındaki konuların öğretimlerine ilişkin etkinlik planlarının hazırlanması ve sunulması
14 Sayılar öğrenme alanlarındaki konuların öğretimlerine ilişkin etkinlik planlarının hazırlanması ve sunulması
15 Sayılar öğrenme alanlarındaki konuların öğretimlerine ilişkin etkinlik planlarının hazırlanması ve sunulması
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 2 20 40
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 20 40
Seminer ve Hazırlığı 1 10 10
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 1 10 10
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5