Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Sınıf Öğretmenliği | SEAE302 | Matematik Öğretimi I | Zorunlu | 5 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Sınıf Öğretmenliği | SEAE302 | Matematik Öğretimi I | Zorunlu | 5 | 4,00 | 3 | 0 |
Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkelerini açıklamak, matematik dersi öğretim programının amaç, içerik, öğretme- öğrenme süreci ve değerlendirme boyutlarını analiz etmek ve bu boyutları kapsayan mikro öğretimler gerçekleştirmektir. Sayılar öğrenme alanına ilişkin kavram yanılgılarını incelemek, çözüm önerileri geliştirmektir.
-
Matematik öğretiminin amacı ve ilkeleri, Matematik öğretiminin kısa tarihçesi Öğrenme kuramları ve matematik öğretimi ile ilişkileri Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejileri İlkokul matematik dersi öğretim programının incelenmesi, Matematik eğitiminde önemli beceriler, ilişkilendirme,temsiller, iletişim, akıl yürütme, problem çözme Matematik öğretiminde bilgi teknolojilerini kullanma, Matematik öğretiminde ölçme ve değerlendirme Matematiksel kavram yanılgıları Çocuktaki sayı kavramının gelişimi Sayılar öğrenme alanının yapısı ve öğretimi Sayılar öğrenme alanındaki konuların öğretimi, kavram yanılgıları, çözüm önerileri Sayılar öğrenme alanlarındaki konuların öğretimlerine ilişkin etkinlik planlarının hazırlanması ve sunulması Sayılar öğrenme alanlarındaki konuların öğretimlerine ilişkin etkinlik planlarının hazırlanması ve sunulması Sayılar öğrenme alanlarındaki konuların öğretimlerine ilişkin etkinlik planlarının hazırlanması ve sunulması Sayılar öğrenme alanlarındaki konuların öğretimlerine ilişkin etkinlik planlarının hazırlanması ve sunulması Sayılar öğrenme alanlarındaki konuların öğretimlerine ilişkin etkinlik planlarının hazırlanması ve sunulması
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Yok
Türkçe
Baykul, Y. (2014) İlkokulda matematik öğretimi. Ankara: Pegem Yayıncılık. Altun, M. (2011). Matematik öğretimi, Bursa: Alfa Aktüel, Haylock, D., & Cockburn, A. (2014). Küçük Çocuklar İçin Matematiği Anlama. (Çev. Editörü; Yılmaz, Z.). Ankara: Nobel Yayınevi Van De Walle, J. A, Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012). İlkokul ve ortaokul matematiği gelişimsel yaklaşımla öğretim. (Editör: Soner Durmuş, Çevirmen: Yüksel Dede). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Matematik öğretiminin amacı ve ilkeleri, Matematik öğretiminin kısa tarihçesi |
2 | Öğrenme kuramları ve matematik öğretimi ile ilişkileri |
3 | Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejileri |
4 | İlkokul matematik dersi öğretim programının incelenmesi, Matematik eğitiminde önemli beceriler, ilişkilendirme, temsiller, iletişim, akıl yürütme, problem çözme |
5 | Matematik öğretiminde bilgi teknolojilerini kullanma, Matematik öğretiminde ölçme ve değerlendirme |
6 | Matematiksel kavram yanılgıları |
7 | Çocuktaki sayı kavramının gelişimi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Sayılar öğrenme alanının yapısı ve öğretimi |
10 | Sayılar öğrenme alanındaki konuların öğretimi, kavram yanılgıları, çözüm önerileri |
11 | Sayılar öğrenme alanlarındaki konuların öğretimlerine ilişkin etkinlik planlarının hazırlanması ve sunulması |
12 | Sayılar öğrenme alanlarındaki konuların öğretimlerine ilişkin etkinlik planlarının hazırlanması ve sunulması |
13 | Sayılar öğrenme alanlarındaki konuların öğretimlerine ilişkin etkinlik planlarının hazırlanması ve sunulması |
14 | Sayılar öğrenme alanlarındaki konuların öğretimlerine ilişkin etkinlik planlarının hazırlanması ve sunulması |
15 | Sayılar öğrenme alanlarındaki konuların öğretimlerine ilişkin etkinlik planlarının hazırlanması ve sunulması |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 20 | 40 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 20 | 40 |
Seminer ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |