Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Sınıf Öğretmenliği | SNF3006 | Matematik Öğretimi | Zorunlu | 6 | 5,00 | 3 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Sınıf Öğretmenliği | SNF3006 | Matematik Öğretimi | Zorunlu | 6 | 5,00 | 3 | 2 |
Öğrencilerin aşağıda belirtilen içerikleri etkinlik temeline dayalı çalışmalarla kavramalarını sağlamak.
-
Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; matematik öğretiminin tarihçesi (Dünya'da ve Türkiye'de); matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejileri; ilköğretim matematik programının kapsamı, amacı ve özellikleri; belli başlı öğrenme kuramları ve matematik öğrenimi ile ilişkileri; Matematik eğitiminde önemli beceriler, ilişkilendirme, temsiller, iletişim, akıl yürütme, problem çözme (stratejiler, aşamalar, problem türleri, vb.); bilgi teknolojilerini kullanma, çocukta sayı kavramının gelişimi (sayma öncesi gelişmeler, birebir eşleme, kardinal değer, birleştirme, ayırma, karşılaştırma, denklik, azlık, çokluk, vb.); basamak değeri, doğal sayıların oluşumu ve yapısal özellikleri; Aritmetik işlemler, İlköğretim matematik dersi 1. 2. ve 3. sınıf öğretim programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri.
Buluş yolu ile öğretim, Düz anlatım, Soru- cevap
Yok
Türkçe
Altun, Murat (2008) İlköğretimde Matematik Öğretimi. Erkam Matbaası. Bursa. Baykul, Yaşar. (2005) .İlköğretimde Matematik Öğretimi. Pegem Yayıncılık, Ankara. Dickson,L. Ve Others. (1990) Children Learning Mathematics . CassellEducational Ltd., England. MEB Ortaöğretim Matematik Ders Programı. Ankara, MEB Basımevi, 2005. Özçelik, Durmuş Ali ve Diğerleri (1997). İlköğretim Matematik Öğretimi. YÖK/ Dünya Bankası , Ankara
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | İlkokul matematik öğretiminin temel ilke ve kuramları |
2 | İlkokul 1.,2, ve 3. sınıf matematik dersi öğretim programı |
3 | Sayı kavramının gelişimi ve ilkokul 1. sınıflarda 1 - 20'ye kadar sayıların öğretimi |
4 | İlkokul 1.sınıflarda toplama işleminin öğretimi |
5 | İlkokul 1.sınıflarda çıkarma işleminin öğretimi |
6 | iki basamaklı doğal sayıların öğretimi |
7 | İki basamaklı doğal sayılarla toplama işleminin öğretimi |
8 | İki basamaklı doğal sayılarla çıkarma işleminin öğretimi |
9 | vize haftası |
10 | İlkokul 2.sınıflarda çarpma işleminin öğretimi |
11 | İlkokul 2.sınıflarda bölme işleminin öğretimi |
12 | İlkokul 2.sınıflarda ölçme ve geometri konularının öğretimi |
13 | Üç basamaklı doğal sayıların öğretimi |
14 | Üç basamaklı doğal sayılarla toplama işleminin öğretimi |
15 | Üç basamaklı doğal sayılarla çıkarma işleminin öğretimi |
16 | İlkokul 3. sınıflarda ölçme ve geometri konularının öğretimi |
17 | final haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 2 | 14 | 28 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |