Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sınıf Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Sınıf Öğretmenliği SNF3006 Matematik Öğretimi Zorunlu 6 5,00 3 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrencilerin aşağıda belirtilen içerikleri etkinlik temeline dayalı çalışmalarla kavramalarını sağlamak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; matematik öğretiminin tarihçesi (Dünya'da ve Türkiye'de); matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejileri; ilköğretim matematik programının kapsamı, amacı ve özellikleri; belli başlı öğrenme kuramları ve matematik öğrenimi ile ilişkileri; Matematik eğitiminde önemli beceriler, ilişkilendirme, temsiller, iletişim, akıl yürütme, problem çözme (stratejiler, aşamalar, problem türleri, vb.); bilgi teknolojilerini kullanma, çocukta sayı kavramının gelişimi (sayma öncesi gelişmeler, birebir eşleme, kardinal değer, birleştirme, ayırma, karşılaştırma, denklik, azlık, çokluk, vb.); basamak değeri, doğal sayıların oluşumu ve yapısal özellikleri; Aritmetik işlemler, İlköğretim matematik dersi 1. 2. ve 3. sınıf öğretim programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Buluş yolu ile öğretim, Düz anlatım, Soru- cevap

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Altun, Murat (2008) İlköğretimde Matematik Öğretimi. Erkam Matbaası. Bursa. Baykul, Yaşar. (2005) .İlköğretimde Matematik Öğretimi. Pegem Yayıncılık, Ankara. Dickson,L. Ve Others. (1990) Children Learning Mathematics . CassellEducational Ltd., England. MEB Ortaöğretim Matematik Ders Programı. Ankara, MEB Basımevi, 2005. Özçelik, Durmuş Ali ve Diğerleri (1997). İlköğretim Matematik Öğretimi. YÖK/ Dünya Bankası , Ankara

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Matematiğin doğadaki ve insan hayatındaki yerini ve önemini kavrar.
  • Problem çözmeye önem verir ve problem çözme öğretimi ile ilgili temel becerilerin öğrencilere nasıl kazandırılacağını öğrenir
  • Sayı sistemi ve işlemlerin mantığını kavrar, bunlarla ilgili etkinlik düzenlemeyi bilir.
  • Öğrencilerin başarılarını değerlendirme ve izlemeye ilişkin yöntem , teknik ve stratejileri öğrenir.
  • Geometrinin hayattaki önemini kavrar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 İlkokul matematik öğretiminin temel ilke ve kuramları
2 İlkokul 1.,2, ve 3. sınıf matematik dersi öğretim programı
3 Sayı kavramının gelişimi ve ilkokul 1. sınıflarda 1 - 20'ye kadar sayıların öğretimi
4 İlkokul 1.sınıflarda toplama işleminin öğretimi
5 İlkokul 1.sınıflarda çıkarma işleminin öğretimi
6 iki basamaklı doğal sayıların öğretimi
7 İki basamaklı doğal sayılarla toplama işleminin öğretimi
8 İki basamaklı doğal sayılarla çıkarma işleminin öğretimi
9 vize haftası
10 İlkokul 2.sınıflarda çarpma işleminin öğretimi
11 İlkokul 2.sınıflarda bölme işleminin öğretimi
12 İlkokul 2.sınıflarda ölçme ve geometri konularının öğretimi
13 Üç basamaklı doğal sayıların öğretimi
14 Üç basamaklı doğal sayılarla toplama işleminin öğretimi
15 Üç basamaklı doğal sayılarla çıkarma işleminin öğretimi
16 İlkokul 3. sınıflarda ölçme ve geometri konularının öğretimi
17 final haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 14 28
Proje ve Hazırlığı 2 14 28
Ödev ve Hazırlığı 1 14 14
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 14 14
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 14 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 1 14 14
Final ve Hazırlığı 1 14 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5