Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği IMAE157 Matematik Öğretiminde Etkinlik Geliştirme Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

İlköğretimde yapılandırmacı öğretim anlayışına uygun öğretim etkinliklerinin incelenmesi, yapılandırılması ve tasarımı.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

İlköğretimde öğretim etkinliğinin tanımı, yapılandırmacı öğretime uygun etkinlik özellikleri, matematik ders kitaplarındaki öğretim etkinliklerinin incelenmesi, Öğretim etkinliklerinin öğrenci hazırbulunuşluğuna uygunluğu, mevcut öğretim etkinliklerinin yeniden yapılandırılması, etkinlik tasarımı

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Sunuş, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Çözme,

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

(2014). İlkokul ve ortaokul matematiği: gelişimsel yaklaşımla öğretim. Nobel Akademik Yayıncılık 2. Özmantar, M.F. (2009). Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri. PegemAkademi (12.Bölüm) 3. Uğurel, I ve Bukova-Güzel, E. (2010) Matematiksel öğrenme etkinlikleri üzerine bir çalışma ve kavramsal çerçeve önerisi. Hacettepe Üniversitesi eğitim Fakültesi Dergisi. 39:333-347. 4. Dağ, T. (2015). 5E Öğrenme Modeline Uygun Etkinliklerin Ortaokul 1. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersi Kesirler Konusundaki Akademik Başarısına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. 5. Kaymakçı, Z. (2015). 5E Öğrenme Modeline Göre Hazırlanan Etkinliklerin Ortaokul 2. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersi Cebir Öğrenme Alanındaki Akademik Başarılarına Etkisi 6. Erdoğan, A., Gök, M. ve Bozkır, M. (2014). Orantı kavramının adidaktik bir ortamda öğretimi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi (GEFAD), 34(3), 535-562. 7. Arslan, S., Taşkın, D. ve Kirman Bilgin, A. (2015). Adidaktik öğrenme ortamlarında bireysel ve grup çalışması uygulamalarının öğrenci başarısına etkisi. Turkish Journal of Computerand Mathematics Education, 6(1), 47-67. 8. Yorulmaz, A (2018). Gerçekçi Matematik Eğitiminin 4. Sınıf Öğrencilerinin Dört İşlem Becerilerindeki Hatalarının Giderilmesine Etkisi. Doktora Tezi 9. MEB, Ortaokul Matematik Dersi Ders Kitapları

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Yapılandırmacı öğretime uygun öğretim etkinliklerinin özelliklerini açıklar
  • Matematik ders kitaplarındaki öğretim etkinliklerinin kazanıma uygunluğunu açıklar ve yeniden yapılandırır
  • Farklı öğrenme alanlarına uygun öğrenme-öğretme etkinliği tasarlar
  • Farklı öğrenme alanlarına uygun öğrenme-öğretme etkinliği uygular
  • Problem çözme becerisini destekleyen etkinlikleri yapılandırır, tasarlar ve uygular

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Yapılandırmacı öğretimin özellikleri ve öğretme-öğrenme etkinliklerine yansıması
2 Öğretim etkinliği tasarlama prensipleri
3 Etkinlik uygulaması zaman kaybı mıdır? Yapılandırmacı anlayışa uygun öğretim etkinliğinin hazırlanma aşamaları
4 Ders kitaplarındaki örnek etkinliklerin incelenmesi ve değerlendirilmesi
5 Ders kitaplarındaki örnek etkinliklerin incelenmesi ve değerlendirilmesi
6 Problem Çözme ile öğretim yöntemlerinin etkinlik tasarımına yansıması
7 Etkinlik Tasarlama Çalışmaları
8 Ara Sınav Haftası
9 5E-7 E öğrenme modellerine uygun öğretimin etkinlik tasarımına yansıması
10 Etkinlik Tasarlama Çalışmaları
11 Gerçekçi Matematik Öğretim (GME) Modeline uygun öğretimin etkinlik tasarımına yansıması
12 Etkinlik Tasarlama Çalışmaları
13 Hazırlanan Etkinliklerle Mikro öğretim çalışması ve değerlendirilmesi
14 Hazırlanan Etkinliklerle Mikro öğretim çalışması ve değerlendirilmesi
15 Dönem değerlendirmesi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 12 1 12
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 2 10 20
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 8 8
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 16 16
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 20 20
Teorik Ders Saati 2 12 24
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5