Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği | IMAE157 | Matematik Öğretiminde Etkinlik Geliştirme | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği | IMAE157 | Matematik Öğretiminde Etkinlik Geliştirme | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
İlköğretimde yapılandırmacı öğretim anlayışına uygun öğretim etkinliklerinin incelenmesi, yapılandırılması ve tasarımı.
-
İlköğretimde öğretim etkinliğinin tanımı, yapılandırmacı öğretime uygun etkinlik özellikleri, matematik ders kitaplarındaki öğretim etkinliklerinin incelenmesi, Öğretim etkinliklerinin öğrenci hazırbulunuşluğuna uygunluğu, mevcut öğretim etkinliklerinin yeniden yapılandırılması, etkinlik tasarımı
Anlatım, Sunuş, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Çözme,
yok
Türkçe
(2014). İlkokul ve ortaokul matematiği: gelişimsel yaklaşımla öğretim. Nobel Akademik Yayıncılık 2. Özmantar, M.F. (2009). Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri. PegemAkademi (12.Bölüm) 3. Uğurel, I ve Bukova-Güzel, E. (2010) Matematiksel öğrenme etkinlikleri üzerine bir çalışma ve kavramsal çerçeve önerisi. Hacettepe Üniversitesi eğitim Fakültesi Dergisi. 39:333-347. 4. Dağ, T. (2015). 5E Öğrenme Modeline Uygun Etkinliklerin Ortaokul 1. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersi Kesirler Konusundaki Akademik Başarısına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. 5. Kaymakçı, Z. (2015). 5E Öğrenme Modeline Göre Hazırlanan Etkinliklerin Ortaokul 2. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersi Cebir Öğrenme Alanındaki Akademik Başarılarına Etkisi 6. Erdoğan, A., Gök, M. ve Bozkır, M. (2014). Orantı kavramının adidaktik bir ortamda öğretimi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi (GEFAD), 34(3), 535-562. 7. Arslan, S., Taşkın, D. ve Kirman Bilgin, A. (2015). Adidaktik öğrenme ortamlarında bireysel ve grup çalışması uygulamalarının öğrenci başarısına etkisi. Turkish Journal of Computerand Mathematics Education, 6(1), 47-67. 8. Yorulmaz, A (2018). Gerçekçi Matematik Eğitiminin 4. Sınıf Öğrencilerinin Dört İşlem Becerilerindeki Hatalarının Giderilmesine Etkisi. Doktora Tezi 9. MEB, Ortaokul Matematik Dersi Ders Kitapları
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Yapılandırmacı öğretimin özellikleri ve öğretme-öğrenme etkinliklerine yansıması |
2 | Öğretim etkinliği tasarlama prensipleri |
3 | Etkinlik uygulaması zaman kaybı mıdır? Yapılandırmacı anlayışa uygun öğretim etkinliğinin hazırlanma aşamaları |
4 | Ders kitaplarındaki örnek etkinliklerin incelenmesi ve değerlendirilmesi |
5 | Ders kitaplarındaki örnek etkinliklerin incelenmesi ve değerlendirilmesi |
6 | Problem Çözme ile öğretim yöntemlerinin etkinlik tasarımına yansıması |
7 | Etkinlik Tasarlama Çalışmaları |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | 5E-7 E öğrenme modellerine uygun öğretimin etkinlik tasarımına yansıması |
10 | Etkinlik Tasarlama Çalışmaları |
11 | Gerçekçi Matematik Öğretim (GME) Modeline uygun öğretimin etkinlik tasarımına yansıması |
12 | Etkinlik Tasarlama Çalışmaları |
13 | Hazırlanan Etkinliklerle Mikro öğretim çalışması ve değerlendirilmesi |
14 | Hazırlanan Etkinliklerle Mikro öğretim çalışması ve değerlendirilmesi |
15 | Dönem değerlendirmesi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Teorik Ders Saati | 2 | 12 | 24 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |