Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - İlköğretim Matematik Öğretmenliği - Lisans | IMAT3054 | Matematik Öğretiminde Etkinlik Geliştirme | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - İlköğretim Matematik Öğretmenliği - Lisans | IMAT3054 | Matematik Öğretiminde Etkinlik Geliştirme | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
İlköğretimde yapılandırmacı öğretim anlayışına uygun öğretim etkinliklerinin incelenmesi, yapılandırılması ve tasarımı.
-
İlköğretimde öğretim etkinliğinin tanımı, yapılandırmacı öğretime uygun etkinlik özellikleri, matematik ders kitaplarındaki öğretim etkinliklerinin incelenmesi, Öğretim etkinliklerinin öğrenci hazırbulunuşluğuna uygunluğu, mevcut öğretim etkinliklerinin y
Anlatım, Sunuş, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Çözme,
yok
Türkçe
(2014). İlkokul ve ortaokul matematiği: gelişimsel yaklaşımla öğretim. Nobel Akademik Yayıncılık 2. Özmantar, M.F. (2009). Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri. PegemAkademi (12.Bölüm) 3. Uğurel, I ve Bukova-Güzel, E. (2010) Matematiksel öğrenme etki
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Yapılandırmacı öğretimin özellikleri ve öğretme-öğrenme etkinliklerine yansıması |
2 | Öğretim etkinliği tasarlama prensipleri |
3 | Etkinlik uygulaması zaman kaybı mıdır? Yapılandırmacı anlayışa uygun öğretim etkinliğinin hazırlanma aşamaları |
4 | Ders kitaplarındaki örnek etkinliklerin incelenmesi ve değerlendirilmesi |
5 | Ders kitaplarındaki örnek etkinliklerin incelenmesi ve değerlendirilmesi |
6 | Problem Çözme ile öğretim yöntemlerinin etkinlik tasarımına yansıması |
7 | Etkinlik Tasarlama Çalışmaları |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | 5E-7 E öğrenme modellerine uygun öğretimin etkinlik tasarımına yansıması |
10 | Etkinlik Tasarlama Çalışmaları |
11 | Gerçekçi Matematik Öğretim (GME) Modeline uygun öğretimin etkinlik tasarımına yansıması |
12 | Etkinlik Tasarlama Çalışmaları |
13 | Hazırlanan Etkinliklerle Mikro öğretim çalışması ve değerlendirilmesi |
14 | Hazırlanan Etkinliklerle Mikro öğretim çalışması ve değerlendirilmesi |
15 | Dönem değerlendirmesi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Teorik Ders Saati | 2 | 12 | 24 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |