Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - İlköğretim Matematik Öğretmenliği - Lisans | IMAT3055 | Matematik Öğretiminde İspat | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - İlköğretim Matematik Öğretmenliği - Lisans | IMAT3055 | Matematik Öğretiminde İspat | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı; öğrencilere matematiksel akıl yürütme, varsayımda bulunma, genelleme, soyutlama ve ispat yapma süreçleri ile ilgili temel kavram ve becerileri matematik öğretimi persfektifinde kazandırmaktır.
-
Akıl yürütme becerisi, varsayımda bulunma,genelleme, soyutlama ve ispat yapma. Ortaokul ve lise matematik müfredatında ispat etmenin önemi ve yeri. Matematiksel ispata yönelik etkinlikler tasarlama.
Grup çalışması, proje temelli öğrenme.
Yok
Türkçe
Developing essential understanding of proof and proving, Elis, A.B., Bieda, K., Knut, E., NCTM, 2012.
https://mimoza.marmara.edu.tr/~apusmaz/
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Matematik yapmak |
2 | Akıl yürütme becerisi ve matematik |
3 | Varsayımda bulunma ve örnekleri |
4 | Genelleme yapma ve örnekleri |
5 | Soyutlama yapma |
6 | Matematiksel ispat ve önemi |
7 | Matematiksel ispat teknikleri |
8 | Ara sınav haftası |
9 | İletişim becerisi çerçevesinde ispatın önemi |
10 | Matematik öğretiminde ispat |
11 | İspatın ortaokul ve lise müfredatındaki yeri |
12 | İspatın rolleri |
13 | Görsel ispat |
14 | İspat etkinliği tasarlama |
15 | İspat etkinliğini değerlendirme |
16 | Yarıyıl sonu sınav haftası |
17 | Yarıyıl sonu sınav haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 4 | 3 | 12 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 4 | 2 | 8 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Teorik Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |