Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - İlköğretim Matematik Öğretmenliği - Lisans IMAT3055 Matematik Öğretiminde İspat Seçmeli 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; öğrencilere matematiksel akıl yürütme, varsayımda bulunma, genelleme, soyutlama ve ispat yapma süreçleri ile ilgili temel kavram ve becerileri matematik öğretimi persfektifinde kazandırmaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Akıl yürütme becerisi, varsayımda bulunma,genelleme, soyutlama ve ispat yapma. Ortaokul ve lise matematik müfredatında ispat etmenin önemi ve yeri. Matematiksel ispata yönelik etkinlikler tasarlama.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Grup çalışması, proje temelli öğrenme.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Developing essential understanding of proof and proving, Elis, A.B., Bieda, K., Knut, E., NCTM, 2012.

Dersin Web Sayfası

https://mimoza.marmara.edu.tr/~apusmaz/

Öğrenme Çıktıları

  • Matematik öğretiminde varsayımda bulunma, genelleme soyutlama ve ispat yapma kavramlarını açıklar.
  • İspat yapmanın önemini bilir.
  • Matematiksel kavramları öğretirken görsel ispatlardan yararlanabilir.
  • İspat yapmaya yönelik etkinlikler tasarlayabilir.
  • İspat yapmaya yönelik etkinlikleri değerlendirebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Matematik yapmak
2 Akıl yürütme becerisi ve matematik
3 Varsayımda bulunma ve örnekleri
4 Genelleme yapma ve örnekleri
5 Soyutlama yapma
6 Matematiksel ispat ve önemi
7 Matematiksel ispat teknikleri
8 Ara sınav haftası
9 İletişim becerisi çerçevesinde ispatın önemi
10 Matematik öğretiminde ispat
11 İspatın ortaokul ve lise müfredatındaki yeri
12 İspatın rolleri
13 Görsel ispat
14 İspat etkinliği tasarlama
15 İspat etkinliğini değerlendirme
16 Yarıyıl sonu sınav haftası
17 Yarıyıl sonu sınav haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 4 3 12
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 4 2 8
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 8 8
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 12 12
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5