Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği | IMAE158 | Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği | IMAE158 | Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Farklı ortamlar ve kaynaklarla matematik ders içi kullanılabilecek materyal tasarlamak ve tasarım ilkelerini tartışmak
-
Alana özgü öğretim teknolojilerini kullanma; yazılım türleri ve kullanım amaçları; alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri; materyal ihtiyaçlarının belirlenmesi; iki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması; çalışma yaprakları; saydamlar; VCD, DVD, MP3 ve MP4 dosyaları vb. öğretim materyallerinin geliştirilmesi; farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaların değerlendirilmesi
çoklu zeka, kesfederek öğrenme, yaparak öğrenme, gerçekçi matematik eğitimi, beyin fırtınası
yok
Türkçe
1) Sarpkaya-Aktaş, G. (2019). Matematik öğretiminde somut materyaller ve tasarımları, Pegem Akademi Yayıncılık. 2) Bahadır, E. (2016). Matematik öğretiminde materyal tasarımı, Eğitim yayınevi. 3) Matematik Laboratuvarı-Materyal kütüphanesi-Seminer Odası 4) https://egyankosh.ac.in/bitstream/123456789/7211/1/Unit-9.pdf 5) https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1156942.pdf
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Materyal nedir? |
2 | materyal tasarımı deyince ne anlıyoruz? |
3 | materyal tasarım ilkeleri -I |
4 | materyal tasarım ilkeleri -II |
5 | materyal tasarımında ihtiyaç belirleme |
6 | çalışma yaprakları |
7 | vize |
8 | saydamlar |
9 | video |
10 | teknoloji destekli materyaller |
11 | teknoloji destekli materyaller |
12 | somut materyallerle çalışılması ve değerlendirme |
13 | materyal değerlendirme |
14 | Final sunumları |
15 | Final sunumları |
16 | Final sunumları |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Arasınav ve Hazırlığı | 5 | 8 | 40 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |