Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği | IMAE405 | Matematik Öğretiminde Modelleme | Zorunlu | 8 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği | IMAE405 | Matematik Öğretiminde Modelleme | Zorunlu | 8 | 4,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı öğretmen adaylarına matematik eğitiminde matematiksel modelleme ve uygulamaları hakkında temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
-
Bu ders kapsamında; matematik eğitiminde matematiksel modellemenin tanımı, kapsamı ve alanyazında ortaya çıkan farklı yaklaşımlar ele alınacaktır. Haftalık olarak ele alınacak konular ise şunlardır: (i) Modelleme-problem çözme ilişkisi (ii) Modelleme-problem kurma ilşkisi (iii) Modelleme etkinliklerinin özellikleri, matematiksel modelleme sürecinin aşamaları (iv) Modelleme yeterlik ve becerileri (v) Modelleme etkinliklerinin sınıf uygulamalarında öğretmenin ihtiyaç duyacağı pedagojik bilgi ve yeterlikler, modellemenin eğitim ve öğretim sürecinde kullanımı ve gerçek sınıf uygulamaları ile ilgili öğretmen eğitimi (vi) Modelleme sürecinde öğrencilerin düşünme biçimleri (vii) Matematiksel Modelleme sürecinin STEM ve STEAM ile ilişkisi (viii) Matematiksel modelleme sürecini ölçme ve değerlendirme.
Örnek matematiksel modelleme uygulamaları (grup çalışması) Matematiksel modelleme uygulamalarına yönelik teorik konular (Sınıf tartışması, bireysel raporlar) Matematiksel modelleme etkinliği geliştirme ve sınıf uygulaması (Grup çalışması)
yok
Türkçe
Lise Matematik Konuları İçin Günlük Hayattan Modelleme Soruları, TUBA Yayınları, 2016. Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme, Pegem Yayınları, 2017.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Tanışma, Dersin amacı, kapsamı ve süreci hakkında bilgilendirme Müfredatlarda Matematiksel Modelleme Tanışma, Dersin amacı, kapsamı ve süreci hakkında bilgilendirme Müfredatlarda Matematiksel Modelleme Tanışma, Dersin amacı, kapsamı ve süreci hakkında bil |
2 | Matematiksel modelleme ile ilgili temel kavramların tartışılması |
3 | Model - Matematiksel Model – Matematiksel Modelleme; Örnek modelleme etkinliği-1 (Düşünce Raporu-1) |
4 | Matematiksel Modelleme – Uygulama Problemleri – Problem Çözme |
5 | Matematiksel Modelleme – Uygulama Problemleri – Problem Çözme; Örnek modelleme etkinliği-2 (Düşünme Raporu-2) |
6 | Matematiksel Modelleme Problem Türleri ve Özellikleri |
7 | Matematiksel modelleme süreci, döngüsü, önemi ve farklı gösterimler ; Örnek modelleme etkinliği-3 (Düşünme Raporu-3) |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Matematiksel modelleme süreci, döngüsü, önemi ve farklı gösterimler |
10 | Matematiksel Modelleme etkinliklerinin sınıf uygulamaları sürecinde öğretmenin rolü ve sahip olması gereken donanımlar; Örnek modelleme etkinliği-4 (Düşünme Raporu-4) |
11 | Matematiksel Modelleme Becerileri, |
12 | Matematiksel modelleme ve Ölçme-değerlendirmesi |
13 | Dönem sonu proje sunumları |
14 | Dönem sonu proje sunumları |
15 | Dönem sonu proje sunumları |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 2 | 7 | 14 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 4 | 10 | 40 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |