Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği IMAE405 Matematik Öğretiminde Modelleme Zorunlu 8 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğretmen adaylarına matematik eğitiminde matematiksel modelleme ve uygulamaları hakkında temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında; matematik eğitiminde matematiksel modellemenin tanımı, kapsamı ve alanyazında ortaya çıkan farklı yaklaşımlar ele alınacaktır. Haftalık olarak ele alınacak konular ise şunlardır: (i) Modelleme-problem çözme ilişkisi (ii) Modelleme-problem kurma ilşkisi (iii) Modelleme etkinliklerinin özellikleri, matematiksel modelleme sürecinin aşamaları (iv) Modelleme yeterlik ve becerileri (v) Modelleme etkinliklerinin sınıf uygulamalarında öğretmenin ihtiyaç duyacağı pedagojik bilgi ve yeterlikler, modellemenin eğitim ve öğretim sürecinde kullanımı ve gerçek sınıf uygulamaları ile ilgili öğretmen eğitimi (vi) Modelleme sürecinde öğrencilerin düşünme biçimleri (vii) Matematiksel Modelleme sürecinin STEM ve STEAM ile ilişkisi (viii) Matematiksel modelleme sürecini ölçme ve değerlendirme.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Örnek matematiksel modelleme uygulamaları (grup çalışması) Matematiksel modelleme uygulamalarına yönelik teorik konular (Sınıf tartışması, bireysel raporlar) Matematiksel modelleme etkinliği geliştirme ve sınıf uygulaması (Grup çalışması)

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Lise Matematik Konuları İçin Günlük Hayattan Modelleme Soruları, TUBA Yayınları, 2016. Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme, Pegem Yayınları, 2017.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Matematiksel bilgi ve becerilerini gerçek hayat problemlerini (veya gerçekçi problemleri) çözmede kullanır.(PÇ-2; PÇ-3)
  • Matematiksel modelleme ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. (PÇ-3)
  • Matematiksel modelleme ile ilgili alan yazında var olan farklı yaklaşımların farkında olur. (PÇ-3)
  • Modelleme etkinliklerinin temel niteliklerini açıklayabilir. (PÇ-3
  • Matematik öğretiminde matematiksel modellemenin yeri ve önemini bilir. (PÇ-2; PÇ-3)

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Tanışma, Dersin amacı, kapsamı ve süreci hakkında bilgilendirme Müfredatlarda Matematiksel Modelleme Tanışma, Dersin amacı, kapsamı ve süreci hakkında bilgilendirme Müfredatlarda Matematiksel Modelleme Tanışma, Dersin amacı, kapsamı ve süreci hakkında bil
2 Matematiksel modelleme ile ilgili temel kavramların tartışılması
3 Model - Matematiksel Model – Matematiksel Modelleme; Örnek modelleme etkinliği-1 (Düşünce Raporu-1)
4 Matematiksel Modelleme – Uygulama Problemleri – Problem Çözme
5 Matematiksel Modelleme – Uygulama Problemleri – Problem Çözme; Örnek modelleme etkinliği-2 (Düşünme Raporu-2)
6 Matematiksel Modelleme Problem Türleri ve Özellikleri
7 Matematiksel modelleme süreci, döngüsü, önemi ve farklı gösterimler ; Örnek modelleme etkinliği-3 (Düşünme Raporu-3)
8 Ara Sınav Haftası
9 Matematiksel modelleme süreci, döngüsü, önemi ve farklı gösterimler
10 Matematiksel Modelleme etkinliklerinin sınıf uygulamaları sürecinde öğretmenin rolü ve sahip olması gereken donanımlar; Örnek modelleme etkinliği-4 (Düşünme Raporu-4)
11 Matematiksel Modelleme Becerileri,
12 Matematiksel modelleme ve Ölçme-değerlendirmesi
13 Dönem sonu proje sunumları
14 Dönem sonu proje sunumları
15 Dönem sonu proje sunumları
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 2 7 14
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 4 10 40
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5