Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği IMAE103 Matematik Tarihi Zorunlu 1 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Kısaca Matematik Tarihinin Tanıtımı, Matematik Tarihinde kullanılan yöntem ,materyal ve müfredatlar, .günümüz müfredat ve eğitimi ile karşılaştırılması

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

1. Matematiğin orijini, Mısır ve Mezopotamya'daki matematik 2. Eski Yunan'da matematik 3. Çin ve Hindistan'da matematik 4. İslam dünyasında matematik 5. Osmanlı döneminde matematik 6. Rönesans dönemi ve sonrasında Avrupa'da matematik 7. On dokuzuncu yüzyıldan sonra matematik 8. Cumhuriyet dönemi matematikçileri

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

P.Point Sunumları, Video Çekimleri ve gösterimleri

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1- Bilimin Uyanışı, B.L.Van Der Waerden (Çeviren: Prof. Dr. Orhan Şerafettin İçen) 2- Mısırlılarda ve Mezopotamyalılar’da Matematik, Atronomi ve Tıp, Ord. Prof. Dr. Aydın Sayılı 3- Matematik ve Tarihi, Prof. Dr. Yavuz Aksoy 4- Osmanlı Medreselerinde İlim, Cevat İzgi 5- Osmanlı Matematik Literatürü Tarihi, Prof. Dr. Ekmeleddin İhsanoğlu, Prof. Dr. Ramazan Şeşen, Dr. Cevat İzgi 6- Matematik Eğitim Tarihi Ders Notları, Prof. Dr. Ahmet Ş.ÖZDEMİR 7- Matematik Tarihi, Prof. Dr. Ali Dönmez 8- Osmanlı’da ve Türkiye’de Matematik Eğitimi ve İlk Matematikçiler Tarihi, Prof. Dr. Yavuz Aksoy

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • İlk medeniyetlerde matematiğin gelişim süreci öğrenilir.
  • Eski Anadolu medeniyetlerinde matematik ve kullanılan yöntemler öğrenilir.
  • Ortaçağda Türk-İslam bilim adamları ve matematikçileri öğrenilir.
  • Osmanlı döneminde aritmetik,cebir ve geometri derslerinde kullanılan yöntemler araştırılır.
  • Güncel ve geçmiş dönemlerdeki öğretim yöntemleri ve müfredatlar karşılatırılır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 İlk Uygarlıklarda Matematik
2 Uygarlıklar Öncesinde Matematik
3 Eski Anadolu Uygarlıklarında Matematik ve Yöntemler
4 Orta Çağda Türk - İslam Bilim Adamları ve Matematikçileri
5 Doğuda Cebirin Kurucusu: El - Harizmi ve Kullandığı Yöntemler
6 Osmanlı Medreselerinde Aritmetik ve Cebir Eğitimi
7 Osmanlı Medrese Müntesipleri ve Geometri Dalları
8 Ara Sınav Haftası
9 Son Devirde Osmanlı Müfredat Programı
10 Osmanlı Medreselerinde Okutulan Aritmetik ve Cebir Kitapları
11 Osmanlı Alimlerinin Otobiyografilerine ve İcazetnamelerine Göre Osmanlı Medreseleri Müfredat Programı
12 Cumhuriyet Dönemi Matematikçilerin İncelenmesi
13 İshak B. Hasan Et-Tokadi’nin Nazmu’l-Ulûm’una Göre; Osmanlı Medreseleri Müfredat Programı
14 İncelenen Matematikçi ve Müfredatların Günümüzle Karşılaştırılması
15 Öğrenci Ödevlerinin Sunumlarını Değerlendirmeler
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 4 56
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 10 10
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 10 10
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5