Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Almanca Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Almanca Öğretmenliği IMO3003 Matematik Tarihi Seçmeli 8 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Matematik tarihinin tanıtımının sağlanması ve matematik tarihinde kullanılan materyal ve müfredatların incelenmesi

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Kısaca Matematik Tarihinin Tanıtımı, Matematik Trihinde kullanılan yöntem ,materyal ve müfredatlar.Günümüz Müfredat ve eğitimi ile karşılaştırılması

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunuş yoluyla öğretim, soru-cevap yöntemi ve tartışma yöntemi

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Bilimin Uyanışı , B.L.Van Der Waerden ( Çeviren : Prof.Dr.Orhan Şerafettin İçen ) Matematik Tarihi , Prof.Ali Dönmez Matematik Eğitim Tarihi Ders Notları , Yrd.Doç.Dr.Ahmet Ş.ÖZDEMİR Matematik Ve Tarihi , Prof.Yavuz Aksoy Osmanlı Matematik Literatürü Tarihi, Prof.Dr.Ekmeleddin İhsanoğlu ,Prof.Dr.Ramazan Şeşen,Dr.Cevat İzgi Osmanlı Medreselerinde İlim ,Cevat İzgi

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • İlk medeniyetlerde matematiğin gelişim süreci öğrenilir.
  • Eski andaolu medeniyetlerinde matematik ve kullanılan yöntemler öğrenilir.
  • Ortaçağda Türk-İslam bilim adamları ve matematikçileri öğrenilir.
  • Osmanlı döneminde aritmetik,cebir ve geometri derslerinde kullanılan yöntemler araştırılır.
  • Güncel ve geçmiş dönemlerdeki öğretim yöntemleri ve müfredatlar karşılatırılır.
  • Matematik tarihi, önemi ve değeri anlaşılır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 İlk Uygarlıklarda Matematik
2 Uygarlıklar Öncesinde Matematik
3 Eski anadolu uygarlıklarında matematik ve Yöntemler
4 Orta Çağda Türk - İslam Bilim Adamları Ve Matematikçileri
5 Doğuda Cebirin Kurucusu : El - Harizmi ve Kulandığı yöntemler
6 Osmanlı Medreselerinde Aritmetik Ve Cebir Eğitimi
7 Osmanlı Medrese Müntesipleri Ve Geometri Dalları
8 Son devirde Osmanlı Müfredat Programı
9 Osmanlı Medreselerinde Okutulan Aritmetik Ve Cebir Kitapları
10 Osmanlı Alimlerinin Otobiyografilerine Ve İcazetnamelerine Göre Osmanlı Medreseleri Müfredat Programı
11 Osmanlı Medreselerinde Riyazi İlimler
12 "İshak B. Hasan Et-Tokadi’nin Nazmu’l-Ulum’una Göre;Osmanlı Medreseleri Müfredat Programı "
13 İncelenen Matematikçi ve müfredatların günümüz le karşılaştırılması
14 Öğrenci Ödevlerinin Sunumları değerlendirmeler ve yorum
15 Öğrenci Ödevlerinin Sunumları değerlendirmeler ve yorum
16 Öğrenci Ödevlerinin Sunumları değerlendirmeler ve yorum
17 Öğrenci Ödevlerinin Sunumları değerlendirmeler ve yorum

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 10 20
Proje ve Hazırlığı 1 10 10
Ödev ve Hazırlığı 1 15 15
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 10 10
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 1 20 20
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 6 6
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6