Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Zihin Engelliler Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Zihin Engelliler Öğretmenliği IMO2003 Matematik ve Origami Seçmeli 6 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Origamiyi sevdirmek ve origami ile matematik bağlantılarını açıklamak, origamiyi ilköğretim ve orta öğretim matematik eğitiminde etkili kullanmak

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Temel origami katlamalarından başlıyarak modüler origamiye kadar olan örnekler yardımıyla origami yaparken, origaminin matematiği de bu örneklerin kat izleri yardımı ile ve basit origami katlamalarındaki matematik yardımı ile geometri çalışılır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım (Lecture), Tartışma (Discussion), Soru-Yanıt (Question and Answer), Gözlem (Observation), Takım/Grup Çalışması (Team/Group Work), Gösterme (Demonstration), Uygulama-Alıştırma (Drill and Practice), Sorun/Problem Çözme (Problem Solving), Beyin Fır

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Cezikturk, O. (2019 çıkması planlanıyor)Matematik ve Origami, ders notları Haga, K., Fonacier, J.C. & Isoda, M.(2008). Origamics: Mathematical explorations through paper folding, World Scientific Publishing Company. Rao, T.S. (1893). Geometric exercises in paper folding, Addison & Co: Mount Road. Retrieved from http://quod.lib.umich.edu/u/umhistmath/ACV5060.0001.001/1?rgn=full+text;view=pdf Available on date 20 april 2016. Sastry, V.S.S.(2007). Origami fun and mathematics, Vigyan Prasar: India. Retrieved from http://www.arvindguptatoys.com/arvindgupta/sastrymath.pdf Available on date 20 april 2016.

Dersin Web Sayfası

yok,

Öğrenme Çıktıları

  • origaminin matematiksel düşünmeyle alakasını irdeler. Basit origami katlamaları yapar.
  • Origami yoluyla geometrik şekillerin arasındaki bağlantıları inceler.
  • Modüler origami örneklerinden kendi modüllerini oluşturur
  • Cebir ve origami bağlantısını kurar
  • Boyut kavramını origami yolu ile sorgular.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Temel origami katlamaları ve tanımlar
2 Turna kuşu origamisi ve zambak origamisi
3 Kat izleri, kare kağıttan ve dikdörtgenden eşkenar üçgen ve david yıldızı katlama
4 cebirsel eşlikler ve karede alan bölünmeleri
5 Haga teoremleri, teoremlerin sonuçlarından çıkan başka bağlantılar
6 Başka Origami teoremleri
7 kağıt şeritten sans yıldızı katlama
8 Ara Sınav Haftası
9 modüler origami, sonobe modülleri, origami polyhedra
10 sonobe modüllerinin varyansları ve dikdörtgen modül yapımı
11 daire kağıttan origami, kağıt mühendisliği
12 kirigami, hiperbolik paraboloid, 2D-3D geçişleri,
13 kağıt katlayarak küpkök2 yi elde etmek
14 origami fireworks, ve curlique origamisi
15 Grup çalışması
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 4 5 20
Ödev ve Hazırlığı 2 15 30
Demo ve Hazırlığı 1 15 15
Rapor ve Hazırlığı 1 10 10

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5