Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Matematik Öğretmenliği - Lisans | GKS2037 | Matematik ve Resim | Seçmeli | 2 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Matematik Öğretmenliği - Lisans | GKS2037 | Matematik ve Resim | Seçmeli | 2 | 4,00 | 2 | 0 |
Matematik ve resimdeki etkileşimleri keşfetmek, matematik içeren resim yapanlar kadar resimdeki matematik akımlarını da derinden incelemek. Matematik eğitimi için çıkarımlar da bulunmak.
-
resimde matematiksel akımlar, matematikçi ressamlar, (matematikle uğraşan ressamlar Escher gibi), resmin matematiği
-keşfederek öğrenme, düz anlatım, örneklendirme, akıl yürütme, beyin fırtınası
yok
Türkçe
Ayan, M. & Çeziktürk, Ö. (.......) Escherin eserleri Doğan, P. & Çeziktürk, Ö. (........) Mathematics and painting Kandinsky, W. (1947). Point and line to plane, https://ia800501.us.archive.org/1/items/pointlinetoplane00kand/pointlinetoplane00kand.pdf
bulunmuyor
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Resim & doğanın resmi |
2 | Türk resminde matematik(Ahmet Güneştekin, Fahrunnisa Zeyd, Osman Hamdi Bey, |
3 | Resimde matematiksel kavramlar |
4 | perspektif |
5 | illüzyonlar |
6 | oran orantı- Altın oran |
7 | Kandinsky |
8 | Fraktallar(Pollock ve Zeyd) |
9 | Escher - matematiksel kavramlar |
10 | Escher- eserleri |
11 | Escher-analiz |
12 | Resimde matematiksel akımlar-kubizm vs |
13 | Resimde matematiksel akımlar |
14 | BRIDGES ve ISAMA kongrelerinden örnekler |
15 | Resim analiz edelim |
16 | Resim yapalım |
17 | Resim yapalım |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 2 | 14 | 28 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 2 | 14 | 28 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |