Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Matematik Öğretmenliği | MATO8033 | Matematik ve Sanat Etkileşimi | Seçmeli | 1 | 7,50 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Matematik Öğretmenliği | MATO8033 | Matematik ve Sanat Etkileşimi | Seçmeli | 1 | 7,50 | 3 | 0 |
Escher’ in ve diğer sanatçıların eserlerinde kullandığı matematiksel kavramları irdeleyerek matematik ve sanat öğrencilerine verilecek ödevlerle bir araştırma makalesi oluşturulacak.
-
Escher, matematik ve sanat uygulamaları, analiz, sentez, araştırma
Çoklu zeka, matematiksel düşünme, beyin fırtınası, keşfederek öğrenme, süreç analizi
yok
Türkçe
Escher hakkında ders notları 2 chapter Escher hakkında uzem notları 1 chapter Escher official web site: https://mcescher.com/ Çeziktürk, Ö. (2018). THE HORIZON OF CONNECTIONS BETWEEN MATHEMATICS ANDART: OBSERVATIONS FROM A TEACHER EDUCATION COURSE. The Online Journal of New Horizons in Education. Cilt 8. sf 86-94. Çeziktürk-Kipel, Ö. (2017). “Resimde Matematik: Aday Matematik Öğretmenlerinin Seçtikleri Bir Eseri İncelemesi", YEAUK 2017: Uluslarası Katılımlı Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, İstanbul. Çeziktürk-Kipel, Ö. (2017), "Uzaktan Eğitim ile Matematik ve Sanat Dersi Vermek: Durum Değerlendirmesi", GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ, TOPLUM BİLİMLER ETKİLEŞİMİ ULUSLARARASI SEMPOZYUMU bildiri kitabında yayımlanmış bildiri, İstanbul, 2017
bulunmuyor
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Escher kimdir? Eserleri? |
2 | Matematik sanatı neleri içerir? |
3 | Escher sanatı temel matematiksel kavramlar? |
4 | Escher makaleler inceleme |
5 | // |
6 | // |
7 | 7- Escher’ le matematiksel düşünme hakkında bir araştırma önerisi hazırlama |
8 | // |
9 | Araştırma Problemi Oluşturma |
10 | Veri analizi |
11 | Bulguların tablolaştırılması-makale okumaları |
12 | tartışma Kısmının yazılması-makale okumaları |
13 | makaleye son formunun verilmesi-makale okumaları |
14 | makaleyi bir dergiye gönderme |
15 | çalışma haftası |
16 | çalışma haftası |
17 | sunum |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 3 | 15 | 45 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 5 | 10 | 50 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 10,5 | 21 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 3 | 15 | 45 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 26,5 | 26,5 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |