Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği | IMO3009 | Matematik ve Sanat | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği | IMO3009 | Matematik ve Sanat | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Matematik ve sanat bileşenleri incelenir, ortak noktalar belirlenir, uygulamalar yardımı ile sanata olumlu bakış açısı ve matematiği küçük büyük bütün sınıflara sevdirmek amaçlanır.
-
Edebiyatta, müzikte, resimde, farklı kültürlerde matematiğin sanatla olan kesişim noktaları derinlemesine incelenir. Uygulamalar yaptırılır.
Anlatım (Lecture), Tartışma (Discussion), Soru-Yanıt (Question and Answer), Gözlem (Observation), Alan Gezisi (Field Trip), Takım/Grup Çalışması (Team/Group Work), Gösterme (Demonstration), Uygulama-Alıştırma (Drill and Practice), Sorun/Problem Çözme (Pr
Yok
Türkçe
1) Internet, matematik ve sanat hakkındaki ansiklopediler, makaleler, BRIDGES ve ISAMA makaleleri, ders notları 2) Ceziktürk Matematik ve Origami Ders notları (2019 da kitap haline getirilecek) 2) Frantz, M. & Crannel, A. (2011). Viewpoints: Mathematical perspective and fractal geometry in art, Princeton University Press, newJersey. 3) Hidetoshi, F. & Rothman, T. (2008). Sacred Mathematics: Japanese Temple Geometry, Princeton University Press. 4) Bonner, J. (2017). Islamic geometric star patterns, Their historical development and treaditional methods of construction, Springer. 5) Abbott, E. (2008). Açıklamalı düzülke, Çev. Barış Bıçakçı), Ayrıntı Yayınları. Internet, matematik ve sanat hakkındaki ansiklopediler, makaleler, BRIDGES ve ISAMA makaleleri, ders notları
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | 1-altın oran ve uygulamaları |
2 | 2-origami |
3 | 3-modüler origami |
4 | 4-matematik ve edebiyat |
5 | 5-perspektif |
6 | 6-matematik ve resim |
7 | 7-matematik ve Escher |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | 8-islami eserlerdeki geometri |
10 | 9-islami eserlerde yıldız çizimi |
11 | 10-fraktallar |
12 | 11-divan edebiyatı ve matematik |
13 | 12-wasan geometrisi |
14 | 13-matematik ve müzik |
15 | 14-boyut ve sanat, görsel illüzyonlar ve final ödevi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ödev ve Hazırlığı | 5 | 8 | 40 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Rapor ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 |