Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği IMO3009 Matematik ve Sanat Seçmeli 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Matematik ve sanat bileşenleri incelenir, ortak noktalar belirlenir, uygulamalar yardımı ile sanata olumlu bakış açısı ve matematiği küçük büyük bütün sınıflara sevdirmek amaçlanır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Edebiyatta, müzikte, resimde, farklı kültürlerde matematiğin sanatla olan kesişim noktaları derinlemesine incelenir. Uygulamalar yaptırılır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım (Lecture), Tartışma (Discussion), Soru-Yanıt (Question and Answer), Gözlem (Observation), Alan Gezisi (Field Trip), Takım/Grup Çalışması (Team/Group Work), Gösterme (Demonstration), Uygulama-Alıştırma (Drill and Practice), Sorun/Problem Çözme (Pr

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1) Internet, matematik ve sanat hakkındaki ansiklopediler, makaleler, BRIDGES ve ISAMA makaleleri, ders notları 2) Ceziktürk Matematik ve Origami Ders notları (2019 da kitap haline getirilecek) 2) Frantz, M. & Crannel, A. (2011). Viewpoints: Mathematical perspective and fractal geometry in art, Princeton University Press, newJersey. 3) Hidetoshi, F. & Rothman, T. (2008). Sacred Mathematics: Japanese Temple Geometry, Princeton University Press. 4) Bonner, J. (2017). Islamic geometric star patterns, Their historical development and treaditional methods of construction, Springer. 5) Abbott, E. (2008). Açıklamalı düzülke, Çev. Barış Bıçakçı), Ayrıntı Yayınları. Internet, matematik ve sanat hakkındaki ansiklopediler, makaleler, BRIDGES ve ISAMA makaleleri, ders notları

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • 1-Matematiğin diğer alanlar ile ilişkisini açıklar.
  • 2-Matematiği yaparken düşünmek için sanat bize hangi olanakları sağlamaktadır, fikir yürütür.
  • 3-Sanat yardımı ile görmeyi öğrenmek mümkün müdür
  • 4-Estetik ile matematik kavramlarının ilişkisini açıklar.
  • 5-Görsel sanatların matematiğe ve matematiksel nesnelere getirdiği bakış açılarını yordar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 1-altın oran ve uygulamaları
2 2-origami
3 3-modüler origami
4 4-matematik ve edebiyat
5 5-perspektif
6 6-matematik ve resim
7 7-matematik ve Escher
8 Ara Sınav Haftası
9 8-islami eserlerdeki geometri
10 9-islami eserlerde yıldız çizimi
11 10-fraktallar
12 11-divan edebiyatı ve matematik
13 12-wasan geometrisi
14 13-matematik ve müzik
15 14-boyut ve sanat, görsel illüzyonlar ve final ödevi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 15 15
Ödev ve Hazırlığı 5 8 40
Araştırma ve Hazırlığı 1 10 10
Rapor ve Hazırlığı 1 10 10

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5