Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Matematik Öğretmenliği | OMAE307 | Matematiksel Modelleme | Zorunlu | 6 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Matematik Öğretmenliği | OMAE307 | Matematiksel Modelleme | Zorunlu | 6 | 3,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı öğretmen adaylarına matematik eğitiminde matematiksel modelleme uygulamaları hakkında temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
-
Bu ders kapsamında; matematik eğitiminde matematiksel modellemenin tanımı, kapsamı ve alanyazında ortaya çıkan farklı yaklaşımlar ele alınacaktır. Haftalık olarak ele alınacak konular ise şunlardır: (i) modelleme-problem çözme ilişkisi, (ii) modelleme etk
Düz anlatım; Soru cevap; İşbirlikli öğretim (grup çalışması, sınıf tartışmaları); Proje temelli öğretim
Yok
Türkçe
Lise Matematik Konuları İçin Günlük Hayattan Modelleme Soruları, TUBA Yayınları, 2016. Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme, Pegem Yayınları, 2017.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Tanışma, Dersin amacı, kapsamı ve süreci hakkında bilgilendirme Müfredatlarda Matematiksel Modelleme Tanışma, Dersin amacı, kapsamı ve süreci hakkında bilgilendirme Müfredatlarda Matematiksel Modelleme Tanışma, Dersin amacı, kapsamı ve süreci hakkında bil |
2 | Matematiksel modelleme ile ilgili temel kavramların tartışılması |
3 | Model - Matematiksel Model – Matematiksel Modelleme; Örnek modelleme etkinliği-1 (Düşünce Raporu-1) |
4 | Matematiksel Modelleme – Uygulama Problemleri – Problem Çözme |
5 | Matematiksel Modelleme – Uygulama Problemleri – Problem Çözme; Örnek modelleme etkinliği-2 (Düşünme Raporu-2) |
6 | Matematiksel Modelleme Problem Türleri ve Özellikleri |
7 | Matematiksel modelleme süreci, döngüsü, önemi ve farklı gösterimler ; Örnek modelleme etkinliği-3 (Düşünme Raporu-3) |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Matematiksel modelleme süreci, döngüsü, önemi ve farklı gösterimler |
10 | Matematiksel Modelleme etkinliklerinin sınıf uygulamaları sürecinde öğretmenin rolü ve sahip olması gereken donanımlar; Örnek modelleme etkinliği-4 (Düşünme Raporu-4) |
11 | Matematiksel Modelleme Becerileri, |
12 | Matematiksel modelleme ve Ölçme-değerlendirmesi |
13 | Dönem sonu proje sunumları |
14 | Dönem sonu proje sunumları |
15 | Dönem sonu proje sunumları |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 2 | 7 | 14 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 4 | 10 | 40 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||
ÖÇ6 | |||||||||||||
ÖÇ7 | |||||||||||||
ÖÇ8 | |||||||||||||
ÖÇ9 |