Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 - Tıp Fakültesi | MED6526 | Medical Pathology II | Seçmeli | 11 | 4,00 | 0 | 120 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 - Tıp Fakültesi | MED6526 | Medical Pathology II | Seçmeli | 11 | 4,00 | 0 | 120 |
Tıbbi patoloji dersinin temel amacı, öğrencinin daha sonraki klinik yıllarda karşılaşacağı çok sayıda klinik bilgi ile başa çıkmak için bir temel olarak hastalığın mekanizmalarının anlaşılmasını teşvik etmektir. Tıp eğitimini kolaylaştırmak için patolojiyi kullanmak Hastalıkların mekanizmasını ve patogenezini anlamak Hastalıktan etkilenen organların makroskopik görünümünü değerlendirmek Hastalıklara multidisipliner bakış açısı sağlamak
-
"Patolojiye giriş Makroskopik değerlendirmede elementer lezyonlar ve patogenez mekanizmaları Mikroskopik değerlendirmede temel patolojiler Operasyon esnasında (Frozen uygulanımı) patolojik değerlendirmenin esasları ve uygulanması Sitolojik patolojide temel esaslar İnce iğne aspirasyon biyopsisinin uygulanması ve değerlendirilmesi Konvansiyonel ve immunohistokimyasal boyamaların patolojide kullanımı Bilimsel çalışmalarda patolojinin yeri Klinikopatolojik toplantılarda patolojik yaklaşım "
"İş başında öğrenme ve değerlendirme Anlatım, Soru-Cevap, Eğitim-Uygulama, Sorun/Problem Çözme "
var
İngilizce
"• Basic Pathology (Stanley L. Robbins, Marcia Angel, Vinay Kumar)."
https://tip.marmara.edu.tr/ogrenci/ders-programlari/2021-2022-ders-programlari
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Patolojiye giriş Makroskopik değerlendirmede elementer lezyonlar ve patogenez mekanizmaları |
2 | Mikroskopik değerlendirmede temel patolojiler Operasyon esnasında (Frozen uygulanımı) patolojik değerlendirmenin esasları ve uygulanması Sitolojik patolojide temel esaslar |
3 | İnce iğne aspirasyon biyopsisinin uygulanması ve değerlendirilmesi Konvansiyonel ve immunohistokimyasal boyamaların patolojide kullanımı |
4 | Bilimsel çalışmalarda patolojinin yeri Klinikopatolojik toplantılarda patolojik yaklaşım |
5 | |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
11 | |
12 | |
13 | |
14 | |
15 | |
16 | |
17 | |
18 | |
19 | |
20 | |
21 | |
22 | |
23 | |
24 | |
25 | |
26 | |
27 | |
28 | |
29 | |
30 | |
31 | |
32 | |
33 | |
34 |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 100 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 110 | 1 | 110 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |