Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Doktora - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Yabancı Diller Eğitimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020- Almanca Öğretmenliği Doktora DAF8019 Mediendidaktik Seçmeli 1 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu seminer, öğrencilere yabancı dil öğretiminde dijital teknolojilerin entegrasyonunu kapsamlı bir şekilde öğretmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, dijital ve multimedya araçlarını dil öğretiminde nasıl verimli bir şekilde kullanacaklarını keşfederek, derslerine yenilikçi ve etkileşimli bir boyut katma becerisi edineceklerdir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Yabancı Dil Öğretiminde Dijital Materyallerin Kullanımı: Dil Yeterliliğini Artırmaya Yönelik Kavramlar, Araçlar ve Uygulamalar

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

sunum (yazılı ve sözlü), grup çalışmaları

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Almanca

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Schaumburg, H., Prasse, D. (2019). Medien und Schule. Theorie – Forschung – Praxis. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt Tulodziecki, G., Herzig, B., Grafe, S. (2019). Medienbildung in Schule und Unterricht. Grundlagen und Beispiele. 2. vollst. überarb

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler, yabancı dil öğrenimini desteklemek için dijital araçları tanımlayabilir ve bu araçların derslerde nasıl kullanılacağını açıklayabilir.
  • Öğrenciler, dijital medyayı anlamlı bir şekilde entegre ederek yabancı dil öğretiminde yenilikçi ders planları geliştirebilir.
  • Öğrenciler, yabancı dil öğretiminde kullanılan farklı medya teknolojilerinin (örneğin, uygulamalar, E-öğrenme platformları) avantajlarını ve dezavantajlarını eleştirel bir şekilde değerlendirebilir.
  • Öğrenciler, dil becerilerini geliştirmek için interaktif ve multimedya içeriklerinin dahil edildiği ders planları oluşturabilir.
  • Öğrenciler, yabancı dil öğretimini desteklemek amacıyla dijital bir proje geliştirebilir ve bu projenin uygulanması ile başarısını değerlendirebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dijital Temelli Eğitime Giriş
2 Dijital Temelli Eğitimin Teorik Temelleri
3 Yabancı Dil Öğretimi İçin Dijital Araçlar
4 Derslerde İnteraktif Medya Kullanımı
5 Multimedya İçeriklerinin Dil Öğretimindeki Rolü
6 Dijital Medya İle Ders Planlama
7 Sınav Haftası
8 Yabancı Dil Öğretiminde Uygulamalar Kullanımı
9 E-Öğrenme ve Blended Learning
10 Ters Yüz Öğrenme
11 Gamification (Oyunlaştırma) ve Oyunlar
12 Öğrenme Yönetim Sistemleri (LMS)
13 Yabancı Dil Eğitiminde Yapay Zekanın kullanımı
14 Yabancı Dil Eğitiminde Yapay Zekanın kullanımı
15 Dijital Proje Çalışması – Kendi Projenizin Tasarımı
16 Projelerin Sunumu ve Değerlendirilmesi
17 Sınav Haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 5 10 50
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 5 5 25
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 4 4
Seminer ve Hazırlığı 5 10 50
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 1 2 2
Rapor ve Hazırlığı 2 5 10
Arasınav ve Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 2 2
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi