Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Okul Öncesi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Okul Öncesi Öğretmenliği GK161 Medya Okuryazarlığı Seçmeli 2 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Medyanın işleyişindeki açık/örtük unsurların; birey ve toplum üzerindeki her türlü etkisini deşifre etmek yoluyla, öğrencilerin etkili birer medya kullanıcısı olmalarını sağlamaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bilgi okuryazarlığı; internet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı; sosyal medyanın bireyler üzerindeki etkileri; bilgi yayma ve yanıltma gücü; haber yayma gücü; medya ve algı yönetimi; medya ve internete yönelik hukuki haklar ve sorumluluklar; telif hak

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Medya Okur yazarlığı (Meltem Bostancı)

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Bilgi okuryazarlığının boyutlarını örneklendirir.
  • Farklı bilgi ortamlarının özelliklerini tartışır.
  • Medyanın ticari boyutunu (reklamlar dahil) çözümler.
  • Her tür medya yapıtını nitelik yönünden değerlendirir.
  • Medyanın birey/toplum üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini tanır.
  • Medya dilini çözümleyici bir tavırla okur
  • Medya ve internete yönelik hukuki hak ve sorumlulukları takdir eder.
  • Medyanın ürettiği veya beslediği değişik stereotipleri ayırt eder.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Medya ve gerçeklik
2 Medya iletilerinin içeriği
3 Medya ve temsil
4 Medya ve kültür
5 Medya ve önyargı
6 Medya ve gündem belirleme
7 Medya ve şiddet
8 Ara Sınav Haftası
9 Medya okur-yazarlığında eleştirel yaklaşımlar
10 Neden medya okur-yazarlığı?
11 Medyaya güven ve etik
12 Medyayı takip
13 Dünyada ve Türkiyede medya okur-yazarlığı
14 Medya okur-yazarlığı uygulamaları
15 Ders ÇALIŞMA HAFTASI
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 3 5 15
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 2 5 10
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 5 10
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 1 5 5
Rapor ve Hazırlığı 1 5 5
Arasınav ve Hazırlığı 2 5 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 1 5 5
Final ve Hazırlığı 3 5 15
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8