Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Gazetecilik - TYL -2016 | GZT7213 | Medya Okuryazarlığı | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Gazetecilik - TYL -2016 | GZT7213 | Medya Okuryazarlığı | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Öğrencilerin medya okuryazarlığı ile temel kavramları ve ilkeleri öğrenerek, geleneksel kitle iletişimi ve geleneksel medyanın getirdiği sorunlara karşı bir bilinç geliştirmek amacıyla ortaya çıkan Eleştirel Medya Okuryazarlığı kavramı ve uygulamalarının yanında; yeni iletişim ortamlarıyla ortaya çıkan ve değerlendirilen yeni bir yaklaşım olarak "Yeni Medya Okuryazarlığı" alanında da kendilerini geliştirmeleri ve gelenekselden yeni medyaya geniş bir çerçevede medya okuryazarlığına yönelik bir bakış geliştirmelerine yardımcı olunması amaçlanmaktadır.
-
Medya okuryazarlığı hareketinin dünyadaki ilk örnekleriyle birlikte ortaya çıkışı, gelişimi ve Türkiye’deki yansımaları, Türkiye’deki medya okuryazarlığıyla ilgili çalışmaların değerlendirmesinden sonra, öğrencilerin medya içeriği ve söylemini, eleştirel söylem analizi çerçevesinde değerlendirmelerine yönelik deneyim kazanmaları da dersin pratik çalışmaları kapsamında uygulamalı olarak aktarılmakta ve bu yönde medya içeriği ve söylemine yönelik güncel haberler üzerinden inceleme yapmaları sağlanmakta ve elde edilen sonuçlar, tüm öğrencilerin katılımıyla birlikte tartışılmakta ve değerlendirilmektedir.
Ders kapsamındaki farklı başlıklardaki konuların sunumu; soru-cevap; tartışma; ödev; araştırma.
Yok
Türkçe
• Medya Okuryazarlığı Melda Cinman Şimşek – Nurçay Türkoğlu Parşömen Yayınları • Medya Okuryazarlığı Elkitabı Kemal İnal Ütopya Yayınları • Eleştirel Medya Okuryazarlığı Mutlu Binark - Mine Cencel Bek Kalkedon Yayınları • Medya Çalışmaları Dan Laughey Kalkedon Yayınları • Medya Çalışmaları, Medya Pedagojisi ve Küresel İletişim Necla Mora Nobel Yayınları • İletişim - Kavramlar ve Yaklaşımlar Nazife Güngör Siyasal Kitabevi Yukarıdaki kaynakların dışında, ayrıca ders konuları kapsamında çok sayıda makale, araştırma, rapor yanında, İnternet kaynaklarıyla ilgili linkler de öğrencilerle paylaşılmaktadır.
Dersin web sayfası bulunmamaktadır.
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Giriş: Amaç, içerik, yöntem |
2 | Medya Okuryazarlığı hareketinin ortaya çıkışı ve tarihsel gelişimi |
3 | Medya Okuryazarlığı çalışmaları konusunda farklı ülkelerin deneyimleri ve bu alandaki çalışma örnekleri |
4 | Türkiye'de Medya Okuryazarlığı konusunda yapılan çalışmaların başlangıcından günümüze kısa bir değerlendirilmesi |
5 | Eleştirel Medya Okuryazarlığı |
6 | Yeni Medya Okuryazarlığı |
7 | Seminer |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Medya içeriğini ve söylemini anlamak ve değerlendirmek |
10 | Eleştirel Söylem Analizi Yöntemi |
11 | Eleştirel Söylem Analizi yöntemi ile pratik çalışmalar |
12 | Seminer |
13 | Sunum ve Tartışmalar |
14 | Sunum ve Tartışmalar |
15 | Sunum ve Tartışmalar |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |