Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans | ILT181 | Medya Okuryazarlığı | Seçmeli | 1 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans | ILT181 | Medya Okuryazarlığı | Seçmeli | 1 | 3,00 | 2 | 0 |
İmkân ve meydan okumalarıyla yerleşik medya düzeni ve dijitalleşmenin ortaya çıkardığı yeni durumu anlama, analiz etme, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme bilgi ve becerisini bireye kazandırmaya yönelik yeni okuryazarlık bilgi ve becerisini kazandırmak.
-
Medya okuryazarlığı, medya ve iletişim eğitimi ile medya ve iletişim araştırmaları birikiminden yararlanarak temel kavramlar, yaklaşımlar ve teorik tartışmalar ile yine okuryazarlık arayışları, medya türleri ve içerikleri ile medyanın sahip olduğu imkanlar ve bireyin önüne getirdiği meydan okumaları tanıma, kavrama ve bilinç medya kullanımına ilişkin bilgi ve beceriler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
-
Yok
Türkçe
1. Hediyetullah Aydeniz a. Medyayı Tanımak, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, 2012; https://aep.gov.tr/media/pnubtkc1/04_01_medyayı-tanımak-kitabı.pdf b. Medyayı Kavramak, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, 2012 https://aep.gov.tr/media/tfvh2pdx/04_02_medyayı-kavramak-kitabı.pdf c. Bilinçli Medya Kullanımı, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, 2012 https://aep.gov.tr/media/qeqb0i45/04_03_bilinçli-medya-kullanımı-kitabı.pdf d. “Medya”, Temel İslam Ansiklopedisi, İSAM, 2019 e. “İletişim”, Temel İslam Ansiklopedisi, İSAM, 2019 f. “Türkiye’de Medya ve İletişim Çalışmalarına İlişkin Bir Çerçeve ve Yeni Yönelimler”, Sosyal Bilimlerde Yeni Eğilimler, Lütfi Sunar (ed.), Nobel Yayıncılık, 2015, ss.251-287: https://www.academia.edu/11619489/Türkiyede_Medya_ve_İletişim_Çalışmalarına_İlişkin_Bir_Çerçeve_ve_Yeni_Yönelimler g. Modern Toplum Yapılanmasında Gazete: “Utanmaz” ve “Yalancı” Meslekten “4. Güç” Konumuna Yükseliş https://www.academia.edu/16334561/Modern_Toplum_Yapılanmasında_Gazete_Utanmaz_ve_Yalancı_Meslekten_4_Güç_Konumuna_Yükseliş h. "Türkiye'de Medya ve İletişim Pratiğinin Teorik İmkanı ve Hafıza" https://www.academia.edu/39133442/_Türkiyede_Medya_ve_İletişim_Pratiğinin_Teorik_İmkanı_ve_Hafıza_ i. "Özdenetim İmkanı Olarak Medya Ahlakı" https://www.academia.edu/36619232/_Özdenetim_İmkanı_Olarak_Medya_Ahlakı_ 2. Tessa Jolls, Elizabeth Thoman, 21. Yüzyıl Okuryazarlığı Medya Okuryazarlığına Genel Bir Bakış ve Sınıf İçi Etkinlikler 3. RTÜK-Medya Okuryazarlığı: https://www.medyaokuryazarligi.gov.tr 4. Doğrulama El Kitabı: Dezenformasyon ve Medya Manipülasyonu üzerine Manipüle edilmiş içerikler ve yapay hareketlilikleri açığa çıkarmak için platformlar ve çevrimiçi hesapların incelenmesi üzerine bir rehber, Editör: Craig Silverman https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/datajournalismcom/handbooks/Verification-Handbook-3-TR.pdf 5. Dezenformasyona Karşı El Kitapçığı:https://www.rdmedu.com/el-kitapçığı 6. Information Disorder https://rm.coe.int/information-disorder-report-version-august-2018/16808c9c77 7. Tackling the Information Crises: 8. https://www.lse.ac.uk/media-and-communications/assets/documents/research/T3-Report-Tackling-the-Information-Crisis.pdf 9. Mutlu Binark, Mine Gencel Bek, Eleştirel Medya Okuryazarlığı, Kalkedon, 2007
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Giriş: Temel Kavramlar (Medya, Medya Okuryazarlığı) |
2 | Modern toplumun oluşumu, medya ve iletişim |
3 | Medya eğitimi, medya çalışmaları ve medya okuryazarlığı |
4 | Medya okuryazarlığı yaklaşımları-I |
5 | Medya okuryazarlığı yaklaşımları-II |
6 | Dünyada medya okuryazarlığı eğitimi ve uygulamaları |
7 | Türkiye’de medya okuryazarlığı eğitimi ve uygulamaları |
8 | ARA SINAV |
9 | Medya okuryazarlığı ve bilgilendirici içerik: enformasyon okuryazarlığı |
10 | Medya okuryazarlığı ve eğlendirici içerik |
11 | Medya okuryazarlığı ve reklam-ilan-pazarlama içerikleri: reklam okuryazarlığı |
12 | Dijitalleşme ve yeni okuryazarlık arayışları-I: dijital okuryazarlık |
13 | Dijitalleşme ve yeni okuryazarlık arayışları-II: Oyun Okuryazarlığı |
14 | Medya okuryazarlığı ve kişisel verilerin korunmasına ilişkin arayışlar |
15 | Genel bir değerlendirme |
16 | Genel bir değerlendirme |
17 | YARIYIL SONU SINAVI |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 12 | 3 | 36 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Teorik Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||||
ÖÇ6 | |||||||||||||||
ÖÇ7 | |||||||||||||||
ÖÇ8 | |||||||||||||||
ÖÇ9 |